ko
door koos1 May 17, 2011 om 18:12
Garantie & verzekeringen

Compensatieregeling beleggingsverzekering

Mijn beleggingsverzekering van ASR loopt binnenkort af en of bereikt de gewenste einddatum.

Het bedrag kan ik uit laten betalen op de einddatum, of laten verlengen, voorzetten.
Ik kom in aanmerking voor een compensatieregeling, tenminste krijg daar regelmatig al geruime tijd bericht over.
Het hoe en wat en hoeveel werd iedere keer opgeschort en U hoort nog van ons.

Nu staat er letterlijk t.a.v. het uitbetalen van bovenstaand bedrag dat ik dan niet in aanmerking kom voor compensatie !
Als ik kies voor verlengen dan blijft de verzekering onder de compensatieregeling vallen.

Is dit niet vreemd ?

6160 9 Rapporteer

bo
door bornsol - May 18, 2011 om 12:34
133 Antwoorden / 35 Vragen

een antwoord heb ik niet,wel een advies, dit ruikt naar chantage niet verlengen nokken met die boevenbende

speedy62
door speedy62 - May 18, 2011 om 12:46
9 Antwoorden / 0 Vragen

onze einddatum is in zicht,dan komt er gelukkig een eind aan deze oplichters bende.
ze kunnen het allemaal zo mooi voorspiegelen,en als puntje bij paaltje komt
heb je 25 jaar voor de kats zijn viool ingelegd,en een ander heeft er mooi weer van gespeeld.

bah,bah,bah

wens de mensen met zo een polis heel veel sterkte

a3
door a3hm - May 18, 2011 om 13:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u recht op compensatie of niet? Dit hangt af van het percentage kosten dat de maatschappij heeft berekend. Laat dit evt. uitzoeken door iemand die daar verstand van heeft.
Op uw uitbetalingsformulier staat waarschijnlijk ook dat u door het te ondertekenen akkoord gaat met de finale kwijting. D.w.z. dat u dan in de toekomst geen rechten meer heeft. Streep deze passage door en schrijf begeleidend dat u niet instemt met een dergelijke vrijwaringsverklaring, maar de mogelijkheid en het recht wilt behouden om in de toekomst alsnog compensatie cq. schadevergoeding te eisen. De maatschappijen hebben dat ook toegezegd bij bv. Radar en bij het rondetafelgesprek met de kamerleden. Toch proberen zij u dit te laten ondertekenen.
Schrijf er wel bij dat u ondanks dat uw geld wel per omgaande uitgekeerd wilt hebben!
Stuur alles aangetekend op, en vraag middels een formulier van de TNT om een afschrift van de handtekening ontvanger!

an
door ankhor - May 18, 2011 om 13:57
122 Antwoorden / 0 Vragen

@speedy62, tja, hoe zijn we niet opgelicht?
Bouwfraude, verzekeringswoekerpolissen, en elke week komt
er bijna wel een gebied bij waar we getild zijn.
En wie weet welke constructies er nu aan de gang zijn?
Ik kan me er niet meer druk om maken, maar het laat een vieze smaak
na, vertrouwens hoef je niets en niemand meer, dat is helaas wel duidelijk.

ol
door olda - May 18, 2011 om 14:27
19 Antwoorden / 4 Vragen

ook ik heb die fijne woekerpolis, alleen van Aegon, die beweren nu eindelijk definitief een brief te sturen voor 1 juli a.s. hoe ze denken dit te compenseren. Was bedoeld voor pensioen, maar er is niets meer van over en ook nog een nieuwe regimepolis, dus moet minimaal 5 jaar laten uitkeren na mijn 65e. Ik schiet er niets mee op. Waarom mag je het b.v. niet laten uitkeren tot laten we zeggen een 10.000 euro i.pv. de wettelijke 4500,00 euro (ongeveer).

Laat de regering een keer samen met de belastingdienst een uitzondering maken, want er zijn schrijnende gevallen. Rekken en nog eens rekken, daar lijkt het op. afkopen is voor mij niet aan de orde, dan hou je totaal geen cent over. De waarde van mijn pensioen (LEES: woekerpolis is nu rond de 7500 euro, nog 3 jaar dan ben ik 65 en minimaal 5 jaar uitkeren betekent dus 1500,00 euro bruto per jaar , Ik krijg dan geen huursubsidie meer, dat is niet het punt voor mij, maar Jan met de pet lijkt altijd overal naast de boot te vallen. Het liefst zou ik het in een begrafenisverzekering stoppen, maar die weten ook heel goed wat provisie berekenen is en verzekeringstechnisch mag dat niet.

OH ja om te laten zien wat een boeven (verzekeringsmaatschappijen) het zijn , het volgende, Toen ik begon te klagen bij Aegon, beweerden ze dat ik een overlijdensrisicoverzekering had. gelukkig had ik de oude correspondentie nog en kon bewijzen dat het een lijfrentepolis was met daaraan gekoppeld een overlijdensrisicoverz. maar dit grote bedrijf (wat behoorlijk wat staassteun kreeg) begon waarschijnlijk door te krijgen dat ze moesten compenseren en heeft op een gegeven moment (in ieder geval bij mij) de verzekering een andere naam gegeven. Wie o wie heeft ook een woekerpolis van Aegon, ben benieuwd of zij net zo worden afgescheept als ik.

Sterkte voor iedereen die dit heeft en graag tips van anderen, die eventueel resultaten hebben geboekt.

Nooit iets ondertekenen, waar je niet achter staat. Tuig is het en blijft het vermoedelijk, we worden nog steeds belazerd.

ka
door kassa23 - May 18, 2011 om 19:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sta bij Aegon nergens meer van te kijken. Ik wil mijn woekerpolissen afkopen. Nu schrijven ze dat ze dan revisierente in gaan houden, hoewel het uit te betalen bedrag onder de grens valt waarbij ik dit zou moeten betalen. Ook krijg ik het advies om mijn polis te vernietigen, zodat ik geen bewijs meer heb als het op compensatie aankomt. Ik heb jaren geleden al een stuitingsbrief gestuurd, waarvan ze ook bevestigd hebben die ontvangen te hebben.

dobby
door dobby - May 18, 2011 om 19:22
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kassa23 schreef op woensdag 18 mei 2011, 19:10]Ik heb jaren geleden al een stuitingsbrief gestuurd, waarvan ze ook bevestigd hebben die ontvangen te hebben.

Jaren geleden? zo uit mijn hoofd had je daar maar 5 jaar uitstel van verjaring mee gekregen... dus controleer even hoe lang dat _echt_ geleden is, en stuur eventueel een nieuwe als dat nog kan...

fl
door flyingfish - May 18, 2011 om 20:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben al deze verzekeringsmaatschappijen zo zat als gespogen spek.Ik heb eind december 2000 een koopsompolis gekocht van ruim 12.000.00 gulden.Kreeg na 5 jaar een briefje toen het op uitbetalen aan kwam dat de polis nog maar 4800.00 Euro waard was.Ben toen gaan schrijven met de maatschappij (in dit geval AXA)
en wilde het uitbetaald hebben omdat ik er vanaf wilde.Kreeg een briefje terug dat ze helaas maar ondeveer 1000 Euro konden uit betalen want zij waren wettelijk verplicht om het restant vast te houden voor een eventuele belasting claim. Ben toen heel boos geworden en heb een berichtje gekregen van AXA dat ze de koopsompolis overnieuw verlengd hadden omdat ik niet direkt gereageerd had.Heb mijn verzekeringstussenpersoon toen benaderd en die heeft letterlijk geen poot voor mij uitgestoken.De afgelopen maanden 2 briefjes gehad van Realverzekeringen dat zij vorig jaar AXA over genomen hadden en dat de polis nu bij hun loopt.De laaste jaren van AXA NIETS meer gehoord.
HET ZIJN ALLEMAAL GEWOON OPLICHTERS!!!!!!!!

ka
door kassa23 - May 19, 2011 om 10:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

reactie voor dobby

In december 2007 heb ik de stuitingsbrief verstuurd, de vijf jaartermijn is dus nog niet voorbij. Toch vreemd dat ze willen dat ik mijn polis vernietig, bij afkoop. De belastingdienst is het hier ook niet mee eens.