ju
door juano Jan 18, 2016 om 20:14
Garantie & verzekeringen

Fabrikant neemt verantwoordelijkheid voor levering fout product niet.

De fabrikant van QuickStep vloeren en Unilin plafondelementen heeft mij plafondelementen geleverd voor een plafond ter grootte van circa 30 m2. Nadat de naden tussen de elementen afgewerkt waren met het Gyprocsysteem en het plafond was afgewerkt met weefsel en verf, ontstonden langs de elementnaden uitstulpingen uit de plafondelementen. Bovendien bleken de elementen krom. Het resultaat van de arbeid van de schilder was hierdoor totaal verziekt. De vertegenwoordiger van de fabrikant stelde vast dat de uitstulpingen uit de gipsplafondplaten uitgesneden moesten worden en uitgevuld. Kortom, de stukadoor en de schilder moesten hierdoor het gehele plafond opnieuw afwerken. De fabrikant heeft niet op mijn schadeclaim gereageerd. Het product van deze deze fabrikant van QuickStep en Unilin blijkt niet te voldoen, de nazorg van deze fabrikant is al helemaal beneden alle peil. Mogelijk weet iemand hoe de fabrikant te bewegen is zijn verantwoordelijkheid te nemen.

1092 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2016 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De fabrikant zal die elementen niet geleverd hebben, maar die zult u bij een winkel of zo gekocht hebben. Dus u moet uw klacht richten tot die winkel. Met de fabrikant hebt u in principe niet te maken.

ju
door juano - Jan 18, 2016 om 22:45
50 Antwoorden / 65 Vragen

Tijger,
Als vaak, snel, weinig kennis van zaken en voorbarig. Ik gaf aan dat de fabrikant ter plekke heeft geinspekteerd en op basis van geconstateerde feiten met een conclusie cq voorstel zou komen. Er is inmiddels een kreet geslaakt over een onjuist aangebrachte stuclaag terwijl er geen stuclaag was aangebracht. Zoals ik al aangaf, de fabrikant verzuimd met een reactie op de werkelijke feiten te komen. Jouw opmerking zet geen zoden aan de dijk.

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2016 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, ze hebben geinspecteerd, maar doen verder niets, want u hebt het bij hen niet gekocht. Klaar.

hansje klein
door hansje klein - Jan 19, 2016 om 12:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vraag om verbetering resp. vervanging of uw geld terug, bij het bedrijf waar u de bestelling gedaan heeft. Daarna weet u met onderbouwing welke klantvriendelijke of juridische weg u kunt/moet gaan volgen.

Niemand op dit forum zal het leuker voor u kunnen maken..... :(

Uw rechten en de plichten van de leverancier vind u uitvoerig op Consuwijzer.nl

gerbera
door gerbera - Jan 19, 2016 om 12:27
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas voor u maar wat tijger1 schrijft is juist. Dat de fabrikant de fout toegeeft is mooi meegenomen echter u zult dit met de leverancier moeten afhandelen. Die zal u achter de broek moeten zitten voor een oplossing die het dan verder maar met de fabrikant moeten regelen. Eventueel stapt u naar de geschillencommissie, er van uit gaande dat de leverancier daarbij is aangesloten, en laten die het verder maar uitvechten.

aurora1
door aurora1 - Jan 19, 2016 om 19:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u e.e.a. rechtstreeks bij de fabriek gekocht? Ik ga ervan uit dat dat niet het geval is.
U heeft wel een onaangename toon tegen @tijger1 die u de juiste weg wijst.

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2016 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1

Maar tot mijn verbazing is mijn reactie wel gekozen tot Topantwoord. Zal wel onbekendheid zijn met de site. :-)

gerbera
door gerbera Jan 20, 2016 om 11:30
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor is gewoon een Topantwoord. Ja dat de TS het er niet mee eens is maar het wel als Topandwoord waardeerd komt mogelijk dat deze zich bedacht heeft. Dus verbaas u niet verwonder u slechts.