Gesprongen glasdeur. De schuifdeur van onze inloop douche gesprongen is dit gar
De schuifdeur is uit elkaar gesprongen met een zeer harde knal ,douche is bijna 3 jaar oud van 04-08-2020 nu zegt de leverancier dat de deur niet los te bestellen is en een complete nieuwe douche geinstaleerd moet worden ,dit lijkt toch niet de werkelijkheid.type douche Tugela sg,en het lijkt mij toch ook een zaak van garantie,graag zou ik een uitspraak hierover willen horen.
Geachte Jan,
Dit onderwerp is hier al vaker aan de orde geweest,klik op de volgende link voor een voorbeeld :
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/garantie-verzekeringen/mijn-douche-tussenpaneel-van-glas-is-spontaan-geknald-waardoor-de-deur-nu-ook
Neem contact op met uw inboedelverzekeraar en mogelijk heeft u een glasverzekering.
Meestal valt dit niet onder garantie, want de glasschade kan meerdere oorzaken hebben zoals o.a. stoten,
Glas kan spontaan breken/knallen, en ja, ik kan mij voorstellen dat een losse deur niet (meer) te bestellen is. Ik vrees dat u een nieuwe cabine zal moeten (laten) plaatsen. En garantie zou u, als er al sprake van garantie zou zijn, na 2 jaar zeker zijn vervallen.
Probeer bij uw verkoper van toen een coulanceprijs los te peuteren voor een nieuwe. Kijk zo wie zo uw papieren nog eens door die u vast en zeker heeft bewaard, hoop ik.
Ik vermoed dat een beroep op garantie niet gaat slagen aangezien u onmogelijk kunt bewijzen dat het een verborgen gebrek was. Dat staat helemaal los van de vraag of een losse deur nog leverbaar is.
Een deur breekt door spanning, beschadigingen of temperatuurverschillen. Garantie is enkel aan de orde als het probleem er al vanaf aanschaf in zat en u dit niet mocht verwachten. Aangezien de deur al bijna 3 jaar oud is kunt u nooit bewijzen dat de oorzaak al vanaf aanschaf aanwezig was. Dan was de deur immers al lang gesprongen.
Onderdelen zijn vaak duurder dan complete artikelen. En gezien de hoeveelheid douchecabines die er zijn is het ondoenlijk om daar allemaal onderdelen van op voorraad te leggen.
Voor een uitspraak moet u bij de rechter zijn en niet op een vraag en antwoord forum. Als u een beroep op een eventuele (wettelijke) garantie zou willen doen moet u aantonen dat het defect een gevolg is van een gebrek aan het goed. Dat zal uitermate lastig worden en daar zult u een expert voor moeten inschakelen uitsluitend roepen dat zulks het geval is zal niet voldoende zijn. Wie eist bewijst. Ik vrees dus met de overige posters dat u geen poot heeft om op te staan.
Wellcht dekt de inboedelverzekering de schade.
Los van of onderdelen te bestellen zijn is het sowieso beter om de hele cabine te vervangen. Het zou zo maar kunnen dat de deur onder spanning stond doordat er misschien in het andere deel wat niet goed zat. Of dat het andere deel door de knal nu ontzet is.
het zal niet goedkoop zijn maar een recht toe recht aan deur is bij een goede glashandel gewoon naar wens te bestellen met gaten, afronding van de hoeken, gladgeslepen randen en dit dan in gehard glas, gelaagd glas, gekleurd glas enz. enz.
kijk eens rond met google, bijvoorbeeld bij een bedrijf als https://www.glazz.nl (nee, ik heb daar geen aandelen in )
En dan maar hopen dat de spanning in het glas niet is veroorzaakt door problemen in de rest van de constructie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer