ja
door james11j Feb 4, 2013 om 09:40
Garantie & verzekeringen

Inboedelverzekering

Wij hebben een inboedelverzekering lopen bij Nationale Nederlanden (voorheen RVS)
Van de week de nieuwe polis binnen gekregen , Daar staat in: Niet als inboedel worden de hierna genoemde zaken beschouwd:
Motorrijtuigen (behalve bromfietsen), inclusief losse onderdelen en accessoires daarvan.
Nu hebben wij 2 scooters (zonder helm) Ik even gebeld met de vraag of die ook verzekerd zijn. Die zijn niet verzekerd werd mij verteld. Ze staan in een berging die aan het huis vastzit.
Kan dit zomaar?

611 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 10:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat toch anders duidelijk op de polis vermeld, dat ze wel verzekerd zijn. Ik weet niet wie u daar bij NN aan de lijn kreeg, maar hij of zij was in ieder geval abuis. Scooters, zoals u hebt zijn een soort bromfietsen.

Nog maar eens bellen, naar de goede afdeling vragen, uitleggen wat voor kenteken erop zit en hoe hard u mag rijden (25 km ?). Dan gaat daar wel een belletje rinkelen. En dan bent u gerustgesteld.

In neem aan dat het een berging is voor u alleen.

Diefstal is uit een berging meestal niet gedekt, er moeten wel braaksporen zijn.en dan nog is het verstandig ook in die berging een stevig extra slot te gebruiken.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook in de oude polis van de RVS moet hetzelfde staan hoor. Daar is geen verandering in gekomen.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2013 om 10:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik weet niet wie u daar bij NN aan de lijn kreeg, maar hij of zij was in ieder geval abuis......

Dat is nog maar de vraag. Ik heb zo het vermoeden dat het om een niet-afgesloten berging gaat. Dat heb ik ook: fietsen/brommers worden in de open berging gezet, zeg maar de gangen die naar de kelderbox leiden

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carole.83

Ik vraag ook naar de berging en geef aan dat diefstal uit een berging alleen gedekt is als er braaksporen zijn. Aan een open berging kunnen natuurlijk geen braaksporen zijn.

Het gast ook om het verschil tussen motorfietsen en brommers/scooters.

Wordt een motorfiets gestolen uit een afgesloten berging met braaksporen, dan is die nog niet gedekt.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2013 om 10:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik vraag ook naar de berging en geef aan dat diefstal uit een berging alleen gedekt is als er braaksporen zijn......

Dat zag ik, maar zolang je daar geen antwoord op hebt, kun je dus niet zomaar beweren dat de NN medewerker abuis is.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carole.83

Ts zegt dat de medewerker van NN zegt dat scooters, op zich, niet verzekerd zijn. Zo lees ik de vraag van Ts ten minste.

Ook een fiets uit een niet afgesloten berging is niet tegen diefstal verzekerd, maar bijvoorbeeld wel tegen brand, zo ook die scooters.

Een motorrijtuig is ook niet tegen brand verzekerd.

Bromfietsen en deze scooters zijn inboedel. Motorfietsen niet. Mijns inziens gaat daar de vraag over.