a_
door a_l Apr 10, 2017 om 23:01
Garantie & verzekeringen
Kosten terug na (tot 3x aan toe) gecanceld concert van Drake

Hi,

Zoals vele andere ben ik de dupe geweest van Drake zijn Boy Meet World Tour concert. Nadat het concert al twee keer was verplaatst, heeft hij op 27 maart een volle Ziggodome wortel laten schieten. Voor mij was dat de druppel en ik koos voor de (in mijn ogen) beste optie: Mijn geld terug vragen.

Naast het feit dat Mojo alles op zijn dooie gemakje regelt (zowel de aankondiging van zijn afwezigheid als de afwikkeling van de tickets), vind ik het ronduit belachelijk dat de servicekosten niet worden vergoed. Het zou wel zo netjes zijn als de organisatie zijn klanten tegemoet komt en al helemaal in zo een uitzonderlijke situatie. Voor wat heb ik nota bene een annuleringsverzekering afgesloten? Normaal zou ik echt niet moeilijk doen om een paar tientjes, maar het is een opstapeling van parkeergeld, benzine, vrije dagen, aangeschafte muntjes, etc.

Ik ben echt niet te spreken over Mojo zijn 'service' die ik ook nog eens deels heb moeten bekostigen. Ik zie heel weinig van de service terug. Ondertussen steekt de organisatie lekker duizenden 12 euro'tjes aan servicekosten in hun goedgevulde broekzak.

Kortom: Heb ik recht op volledige restitutie (ticket inclusief annuleringsverzekering en servicekosten)?

2161 6 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 10, 2017 om 23:05
888 Antwoorden / 1 Vragen

Kortom: Heb ik recht op het volledige bedrag als restitutie (ticket, annuleringsverzekering en servicekosten)?

U heeft recht op retour van de kaartkosten, niets meer en of minder. De andere kosten staan in de voorwaarden genoemd dat u die niet terugkrijgt.

uit de algemene voorwaarden:

Indien het evenement als gevolg van of in verband met overmacht door Mojo

wordt geannuleerd voordat het is aangevangen, zal Mojo uitsluitend verplicht zijn

aan de klant de vergoeding te restitueren die vermeld staat op het

toegangsbewijs, of bij gebreke daarvan de vergoeding (uitgezonderd

servicekosten) welke de klant via het officiële (voor)verkoopadres als bedoeld in

artikel 1.1

Restitutie vindt

slechts uiterlijk binnen twaalf weken na de geannuleerde datum plaats bij een

(voor)verkoopadres, na overhandiging door de klant aan dit (voor)verkoopadres

van een geldig en onbeschadigd toegangsbewijs voor het (geannuleerde)

evenement. Servicekosten of overige schade zullen niet worden vergoed. Evenmin

kan de klant aanspraak maken op (vervangende) toegang tot een ander

evenement.

ha
door halex - Apr 10, 2017 om 23:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee. U hebt de servicekosten betaald voor diensten die Mojo u geleverd heeft. Namelijk de administratieve afhandeling bij het kopen van een concertticket. Als u die kosten terug wilt vorderen, zult u Drake voor 't gerecht moeten slepen. En dan betogen dat hij onrechtmatig jegens u gehandeld heeft, waardoor u vermogensschade (de servicekosten) hebt opgelopen. Dat zou u nog wel eens kunnen winnen ook, ware het niet dat het procesbelang dermate klein is dat u uiteindelijk meer geld kwijt bent aan een advocaat dan de servicekosten hoog zijn.

marita5
door marita5 - Apr 10, 2017 om 23:11
11512 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2017 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een annuleringsverzekering hebt afgesloten misschien kunt u daar dan die muntjes, dat parkeergeld en de servicekosten claimen.

aurora1
door aurora1 - Apr 11, 2017 om 02:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, lees de algemene voorwaarden en zie de tip van @tijger1.
Ga voortaan naar concerten van betrouwbare artiesten i.p.v. deze arrogante kwast. U weet toch waarom hij niet kwam opdagen?
Het laat aankondigen van afwezigheid heeft er meestal mee te maken dat de organisatoren vaak niet weten wat er aan de hand is en de artiest moeten zoeken. U kunt die vergoedingen beter van deze derderangs artiest eisen.

pi
door pieterwolters Apr 11, 2017 om 08:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hij kwam niet opdagen omdat hij ziek was. Of heb jij toegang tot zijn medische dossier waardoor je weet dat dat niet klopt?

costnix
door costnix Apr 11, 2017 om 12:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Morbus Cocaium, Morbus Alcoholicum,......

fa
door familyman Apr 11, 2017 om 12:20
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Cotnix, Te ius.

a_
door a_l Apr 11, 2017 om 19:07
Antwoorden / 1 Vragen

Een dag daarna kwam er vanuit Mojo een verklaring waarbij de woordvoerster zei dat hij al eerder die dag 'ziek' was. Dus ja, ze wisten al enige tijd wat er exact aan de hand was.

ne
door neodutchio - Apr 11, 2017 om 07:10
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Uw annuleringsverzekering heeft niets te maken met het afzeggen van Drake. Deze is bedoeld als het een geldige reden is van uw kant dat u niet kunt.