Navordering eigenrisico zorgverzekering
Ik heb op 30-11-2012 een navordering gekregen van mijn (destijds) ziektekostenverzekering. Dit betreft een navordering op het eigen risico uit 2008. Daartoe heb ik direct een mail gestuurd naar betreffende ziektekostenverzekeraar (telefonisch niet te bereiken). Ik heb daarin gezet dat ik bereid ben te betalen na overleg van een gespecificeerde rekening van jet bedrag, omdat ik geen idee waarvoor het is. Hierop is geen reactie gekomen.
Tot vandaag. Tot mijn grote verbazing vind ik een brief van een deurwaarder op de mat dat ik het bedrag moet betalen + incassokosten en rent. Ik ga uiteraard weigeren dit te betalen.
Een zorgverzekeraar mag mij toch niet zomaar een rekening sturen zonder dat daar een specificatie bij te vinden is?
Ik ben best bereid te betalen na overhandiging van een specificatie. Ik kan bij mijn werk toch ook geen declaratie indienen zonder een specificatie. Dat zou wat zijn....
Dat ik breid ben te betalen heb ik ook al aangegeven aan de zorgverzekeraar. Maar die incassokosten die betaal ik zeker niet,
Wat ik me afvraag is als u begin december 2012 een overzicht krijgt van kosten uit 2008 of u dan alsnog kunt controleren of deze koste daadwerkelijk gemaakt zijn.
Het was verstandiger geweest om her bedrag van maximaal € 150,- te betalen. Ook de incasso kosten zijn nu terecht.
Jantje
Natuurlijk kan ik dat dan nagaan. Ik maak gelukkig niet zo vaak gebruik van zorg.
In de brief van de zorgverzekeraar stond duidelijk dat wanneer ik vragen had over de rekening ik per mail kon reageren. Dat heb ik dus gedaan. Nu doet de zorgverzekering alsof ze niets ontvangen hebben van mij of ze denken dat ze in hun recht staan om een bedrag te declareren bij mij, zonder dat ik weet waarvoor het bedrag is. Ik weet niet waarom ze niet reageren.
Bij mijn weten heb ik dus volledig juist gehandeld. En mocht ik de zorgkosten gemaakt hebben vind ik het ook volstrekt normaal om te betalen. Overigens zijn er uitspraken van rechters terug te vinden via de ombudsman, waarbij de uitspraak is dat het betalen van incassokosten in dit soort gevallen niet nodig is.
Je hebt wel gelijk gereageerd toen je de navordering kreeg maar wat ik dan wel vreemd vind is, dat, toen je geen antwoord kreeg, je niet gelijk weer aan de bel hebt gehangen c.q. nog een mailtje geschreven. (Welke Zorgverzekeraar is nou niet telefonisch te bereiken?) Ben bang dat Barbertje toch moet hangen. Dat je nu alleen de rekening wilt betalen en niet de incasso kosten, tja, dan word het verhaal nog veel duurder. Is wel vreemd dat je geen specificatie van de rekening krijgt.
Ze zijn niet te bereiken via de telefoon omdat ze niet meer bestaan volgens mij (vpz). Via mail wel, want dat adres stond in de brief.
Dat ik niet nadien meer gereageerd had kwam omdat ik vind dat zij geld van mij willen hebben. Ik stel ze een volstrekt legitieme vraag en als er dan geen reactie komt dan niet. Zij willen iets van mij,
U kon de zorgverlening in 2008 nagaan maar weigerde te betalen omdat het bedrag niet gespecificeerd is. Bij de zorgverzekeraar kon u per mail wel een vraag stellen en dat heeft u ook gedaan, helaas geen antwoord gekregen en daarna bent u achterover gaan leunen want het zou wel opgelost zijn. Nooit geen herinneringen/aanmaningen ontvangen of heeft u die naast u neer gelegd want u had immers nog geen antwoord op uw mail ontvangen. Een zorgverzekeraar die telefonisch en per post niet bereikbaar is ben ik nog niet tegen gekomen. Nu de deurwaarder in beeld komt wilt u het hard spelen en wringt u zich in allerlei bochten om maar niet te hoeven betalen, triest diep triest.
[quote=pvanwijngaarden schreef op zaterdag 22 jun 2013, 16:20]Ze zijn niet te bereiken via de telefoon omdat ze niet meer bestaan volgens mij (vpz). Via mail wel, want dat adres stond in de brief.
Dat ik niet nadien meer gereageerd had kwam omdat ik vind dat zij geld van mij willen hebben. Ik stel ze een volstrekt legitieme vraag en als er dan geen reactie komt dan niet. Zij willen iets van mij,
Daar ben je dus wel de fout mee ingegaan, met de gedachte: ze willen iets van me. Ja, natuurlijk, die nabetaling. Maar al bestaan ze niet meer, dan zijn ze ergens anders in onder gebracht, gebeurt heel veel tegenwoordig, maar dan nog, zoals ik al schreef: je had er echt zelf achteraan gemoeten. Nou heb je het zaakje natuurlijk zelf laten ontsporen. Bedoel het niet rot, maar het is wel zo.
Hoezo triest? Ik heb net nog eens nagekeken maar het telefoonnummer van vpz is afgesloten. Ik heb netjes gerageerd en misschien had ik wat actiever moeten zijn toen ik geen reactie kreeg, maar ik heb nadien ook geen herinneringen meer gekregen. En nogmaals: mijn vraag voordat ik ga betalen is legitiem. Als iemand een declaratie opstuur hoort er een specificatie bij. Als dat niet hoeft dan kan ik misschien ook nog wel wat declareren bij een bedrijf.
Noem mij triest, maar het lijkt me dat niemand zomaar een rekening gaat betalen zonder te weten waarvoor de rekening is. En ik wring me nu niet bepaald in allerlei bochten hoor... Ik heb dit bericht geplaatst om advies te krijgen en niet om afgezeken te worden,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer