ti
door tinard71 Nov 11, 2013 om 09:19
Garantie & verzekeringen

Nieuwe zorgpremie

De Hema in nu met een ziektekosten verzekering gekomen. Met grote letters wordt aangekondigd vanaf 69 euro. Zodra ik echter de gegevens in de berekening zet staat er onmiddellijk 89 euro aan basis premie. Nergens kom ik het bedrag van 69 euro tegen! Is dit geen oplichterij?

837 24 Rapporteer

cathy1
door cathy1 - Nov 11, 2013 om 09:27
125 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

jawel hoor, dan moet je een hoger eigenrisico nemen, dat kun je bij de bij de basisverzekering selceteren door op [wijzig] te klikken. Bij een extra eigen risico van 500 euro (360 wettelijk + 500 vrijwillig) is de maandpremie 69 euro voor de basisverzekering

gr Cathy

ti
door tinard71 - Nov 11, 2013 om 09:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie!
Door al die reclame wordt je toch altijd weer bij de neus genomen! Ze verkopen van alles behalve als ik erom kom. Dan geldt dat net weer even niet voor mijn product! Sterkte allemaal en houd je oren en ogen goed open. Verzekeringen zijn er om aan je te verdienen dus per definitie kost het je geld!

pi
door pieterwolters - Nov 11, 2013 om 09:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo wordt je bij de neus genomen? Er staat toch duidelijk wat je moet betalen en wat je krijgt?

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook die € 89 is nog minder duur dan anderen. En er staat toch vanaf? Een extra eigen risico kan heel verstandig zijn.

zw
door zwaardvis - Nov 11, 2013 om 10:28
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zonder verhoogd Eigen risico is volgens mij momenteel UMC de goedkoopste met 85,25 euro. Ik had nog nooit eerder van deze verzekering gehoord, blijkens de link een onderdeel van VGZ.

zw
door zwaardvis - Nov 11, 2013 om 10:32
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Maar helaas alleen voor werknemers van een universitair medisch centrum?

zw
door zwaardvis - Nov 11, 2013 om 10:39
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, toch voor iedereen:

Kan iedereen een UMC Zorgverzekering afsluiten?
Ja, iedereen die zorgverzekeringsplichtig is (dat is iedereen die in Nederland woont of werkt) kan zich bij UMC Zorgverzekering verzekeren.

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2013 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tinard71,

Tja, reclame hè!
Er staat 'vanaf'!
En dat is de laagste premie met het hoogste eigen risico!

vrijwillig eigen risico

Bent u 18 jaar of ouder dan kunt u naast uw verplicht eigen risico kiezen voor een vrijwillig eigen risico van 500.- per kalenderjaar. U krijgt dan een korting op uw premie van 240.- per jaar. Het vrijwillig eigen risico wordt opgeteld bij het bedrag van het verplicht eigen risico. Dit betekent dat wanneer u kiest voor het vrijwillig eigen risico, het totale eigen risico 860.- is.

Dit gebeurt trouwens bij alle maatschappijen, hoor.
Je dient dus goed te kijken wat de te betalen premie echt is!.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met maximaal verhoogd eigen risico is de Hema nog bijna € 8,00 goedkoper, dan UMC.

pi
door pieterwolters - Nov 11, 2013 om 11:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 11 nov 2013, 10:28]Zonder verhoogd Eigen risico is volgens mij momenteel UMC de goedkoopste met 85,25 euro. Ik had nog nooit eerder van deze verzekering gehoord, blijkens de link een onderdeel van VGZ.

Maar dan krijg je niet de 10% korting op Hema producten. Afhankelijk van hoeveel je bij de Hema koopt kan de Hema verzekering dan toch goedkoper zijn. Niet als je nooit bij de hema komt natuurlijk.

zoekster
door zoekster - Nov 11, 2013 om 11:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ben het wel met de vraagsteller eens dat het wordt gepresenteerd als de deal van de eeuw, terwijl alle zorgverzekeraars bij een hoger eigen risico de premie vanzelfsprekend sterk verlagen.
Vind het op zich wel interessant dat je 10 % korting krijgt op bijna alle producten van de Hema. Aan de andere kant is het wel even opletten met welke zorgaanbieders ze contracten hebben afgesloten. Als het er minder zijn dan bij de gemiddelde verzekeraar, dan moet je daar wel goed over nadenken. Dat is nog niet duidelijk.
Ik vond deze opmerkingen van Edmond Hilhorst op independer klik HIER wel handig.

Het is overigens een verzekering die onder de Menzisparaplu valt. Menzis voert de zorgverzekering uit voor Hema en is ook risicodrager.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 11:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat die Hilhorst zegt geldt voor elke verzekeraar en ook voor elke aanvullende verzekering. Net zoals Achmea ineens dit jaar geen contract had met een ziekenhuis.

Er zijn zoveel verschillende aanvullende verzekeringen, die moet men sowieso doorspitten, of niet afsluiten natuurlijk. Iedereen verzekert alles maar, vaak zonder te weten wat er in de basis zit of in de door hen afgesloten aanvulling.

zw
door zwaardvis - Nov 11, 2013 om 12:47
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Verkijk je niet op die 10% korting bij de Hema.
A. Je moet al voor 450 euro kopen wil je 45 euro besparen om op gelijk niveau als UMC te komen.
B. Hema heeft regelmatig kortingsacties, zoals afgelopen weekend en dan krijg je zelfs 20% korting. En dat geldt voor iedereen.
C. Bij de Hema is geen jaarbetaling mogelijk, bij UMC wel en dan krijg je 1,5% extra korting.
D. Veel maatschappijen (o.a. Anderzorg) moeten kun premie nog bekend maken en duiken wellicht onder UMC.

sl
door slobberbone - Nov 11, 2013 om 13:11
508 Antwoorden / 2 Vragen

Quote>

Ik vond deze opmerkingen van Edmond Hilhorst op independer klik HIER wel handig.

Ja, die zal wat anders zeggen praat natuurlijk ook voor eigen parochie :)

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 13:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zwaardvis

Volgens mij is de goedkoopste mogelijkheid zonder extra eigen risico bij UMC € 91,95, dus ik weet niet hoe u op € 85,25 komt.

Veel mensen willen ook gewoon niet goedkoper. Anderzorg is al jaren goedkoper dan Menzis zelf, met dezelfde contracten met zorgverzekeraars en nog stappen mensen niet over.

pi
door pieterwolters - Nov 11, 2013 om 13:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 11 nov 2013, 11:30]Ik ben het wel met de vraagsteller eens dat het wordt gepresenteerd als de deal van de eeuw, terwijl alle zorgverzekeraars bij een hoger eigen risico de premie vanzelfsprekend sterk verlagen.

DIe andere verzekeraars presenteren het net zo als de Hema, dus er is helemaal niets nieuws onder de zon. Het is eerder dat door een extra publiciteit nu Hema verzekeringen gaat verkopen, mensen opeens wakker worden.

zw
door zwaardvis - Nov 11, 2013 om 13:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 11 nov 2013, 13:19]Volgens mij is de goedkoopste mogelijkheid zonder extra eigen risico bij UMC € 91,95, dus ik weet niet hoe u op € 85,25 komt.

Dat is interessant. Ik kom met de genoemde link bij UMC premieberekening terecht. Via een andere browser kom ik echter bij VGZ en die hebben inderdaad 91,95.
Probeer het eens via deze link.
en dan kiezen voor Premie berekenen.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zwaardvis

Die is nog leuker. Dan wordt het € 107,25.

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2013 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

OT
De vraag van TS is ruimschoots beantwoord.

Waarom dan hier weer een Discussie gaan voeren over de diverse zorgpremies?
(en dat is dus een retorische vraag, oftewel: geen antwoord nodig!)

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick

OT
U neemt uw baan als stagiair zeer serieus. Petje af.

zw
door zwaardvis - Nov 11, 2013 om 15:23
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 11 nov 2013, 13:48]@zwaardvis

Die is nog leuker. Dan wordt het € 107,25.

Ik weet niet wat u doet, maar ik krijg steeds 85.25
Zoals ook hieruit blijkt: 1023/12=85.25

zw
door zwaardvis - Nov 11, 2013 om 15:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Tijger: Je hebt 2013 berekend. Het gaat mij over 2014.

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2013 om 15:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsja, bij maximaal eigen risico (is overigens ook de enige mogelijkheid, je kan eigen risico niet stapsgewijs verhogen) is de HEMA weer goedkoper dan UMC.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zwaardvis.

Sorry.