Opticien
mn moeder van 73 heeft bij Specsavers- Leyweg denhaag- MultiFocale bril gekocht, maar brandpunt vekeerd gezet ( bevestigd door EyeWish)
zelfs huisarts assistente zag t in een opslag ,maar SpecSavers wil niet herstellen, ze werd heel onvroendelijk behandeld zelfs.
wat te doen?
Misschien een optie dat u met moeder teruggaat. Uiteraard moet men een goede, voor haar ogen,
bestemde bril geleverd worden. Stuur hen ook een link dat u de klacht op de Kassa site heeft gezet. Vinden ze vast niet leuk.
- Misschien hebt u iets aan deze gegevens om Specsavers te benaderen.
- E-mail: nl.service@specsavers.com
- Telefoon: 035 - 628 83 11 (werkdagen van 9.00 tot 17.30)
- Fax: 035 - 628 83 05
- Postadres: Specsavers International BV, Huizermaatweg 320 - 322, 1276 LJ Huizen
Hallo Harold010 ,
Ga naar een andere winkel van Specsavers .
Levenslange service .
U bent in alle Specsavers-winkels altijd van harte welkom voor gratis onderhoud en kleine reparaties, zoals het vervangen van neuspads, het aandraaien van losse schroefjes, uw bril bijstellen of schoonmaken. Deze service bieden wij ook als u uw bril niet bij Specsavers hebt gekocht.
Kwaliteitsgarantie .
In geval van productie- of materiaalfouten tot 2 jaar na aankoop, zal Specsavers uw bril repareren of vervangen. Deze garantie geldt bij normaal gebruik van uw bril.
Plaats uw klacht op Trustpilot , Specsavers reageert op deze site , klik op de rode regel .
https://nl.trustpilot.com/review/www.specsavers.nl
@Harold010 ,
Nog een aanvulling , betreft garantie .
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product
Voor verdere informatie , klik op de rode regel ( zie ook voorbeeldbrieven )
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Als de lokale winkel niet wil herstellen stuur dan een mail naar het hoofdkantoor (zie sjoppie).
Ik heb zelf ooit ook zo'n ervaring gehad bij een lokale Specsavers. Vervolgens heb ik het hoofdkantoor gemaild (en nog eens uitgelegd wat het probleem was en dat de lokale winkel mij niet wilde helpen). De volgende dag al kwam diezelfde lokale winkel toen op zijn weigering terug. Het leverde mij een compleet nieuwe bril op.
Dat een huisartsassistente in een oogopslag ziet dat er iets met brilleglazen aan de hand is lijkt me sterk. En hoe het brandpunt verkeerd gezet? Ik denk dat dit ook een term is die niet direct door een opticien herkend wordt. Maar loop eens met de bril en het brillerecept bij een ander filiaal binnen en laat de bril eens nameten.
tsss, u snapt kennelijk niet veel van brillen.
Ik ben geen opticien, maar draag wel een bril. Ik weet wat een brandpunt is, dat heb ik destijds op de HBS al geleerd. Een glas met een verkeerd brandpunt heeft niet de juiste sterkte en dat kan een assistente van de huisarts zien?
Ik denk dat de Pupil Distantie, afgekort PD, niet goed voor de ogen staat. Of het leesdeelop de foute hoogte gezet. Dit is een kwalijke zaak. Echter hoeveel? Een andere opticien heeft dat bevestigd, maar misschien heeft die wel overdreven of misschien een (opzettelijk) foutje gemeld. Misschien wel om de speksavers een hak te zetten. De PD is voor een leek als je weet wat je moet doen simpel te controlen. De leesdeelhoogte wordt lastiger. Laat de bril eens door een derde opticien checken op PD ZONDER het verhaal te vertellen vooraf. Wie heeft de oogmeting/refractie gedaan?
Iemand wordt natuurlijk niet 'zomaar' onvriendelijk behandeld. Wellicht kunt u het hele verhaal in de reacties nog neerzetten? Onder andere waarom SpecSavers de brillenglazen niet wil herstellen. Dat is best wel relevante informatie om u van een goed antwoord te kunnen voorzien.
Hoezo wordt iemand niet zomaar onvriendelijk behandeld..? Was u erbij..? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ts niet het complete verhaal verteld heeft. Waarschijnlijk geldt dit voor u :
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten...
Ik kan me niet herinneren dat ik u om een reactie heb gevraagd.
?
Ik zie het al voor me, @Dokun, ik kom voor het eerst bij die winkel en meteen "out of the blue" word ik afgeblaft na mijn eerste woorden: goedemiddag. Daar MOET wat aan vooraf zijn gegaan. Enne, u was er ook niet bij. De vraagsteller vergeet (zoals vaak) het hele verhaal te vertellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer