be
door benolieto Aug 6, 2014 om 18:01
Garantie & verzekeringen

Reisverzekering

ik ben door een ander( de verzekeringnemer) als verzekerde opgegeven op een reisverzekeringspolis; ik heb schade geleden die onder de dekking valt. inmiddels is de prolongatiedatum verstreken en heeft de verzekeringnemer de premie nog niet betaald voor het nieuwe verzekeringsjaar om wat voor reden dan ook. Nu weigert de verzekeraar de schade aan mij te vergoeden, omdat de premie voor het nieuwe verzekeringsjaar niet is betaald.
Dit kan toch niet.

303 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2014 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zou dat niet kunnen? Lijkt mij nogal logisch dat bij niet betalen de verzekering opgeschort wordt.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2014 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wanneer is de schade voorgevallen?

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2014 om 18:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gezien de vraag van tijger1 bedoelde u inderdaad misschien dat de schade zich eerder heeft voorgedaan. Lijkt mij dat de schade dan wel vergoed zo moeten worden.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2014 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo benolieto,

Als de schade in het 'nieuwe' verzekeringsjaar is opgetreden en waarvoor de premie nog niet is betaald, dan klopt dit.
Is de schade ontstaan in het afgelopen verzekeringsjaar, dan moet er natuurlijk gewoon worden uitgekeerd.

Met vr.gr.