di
door dirk2 Feb 12, 2010 om 17:36
Garantie & verzekeringen

Uitvaartnota

Uit een artikel van de Gooi en Eemlander blijkt dat er regelmatig iets fout gaat met uitvaartnota`s. Na veel discussie en tussenkomst van de krant gaat de rekening met 600 euro omlaag:

Beide nota's zijn totaal verschillend van opbouw, waardoor een goede vergelijking ten enenmale onmogelijk wordt. De oorspronkelijke nota gaat uit van een basistarief van 1400 euro en bijkomende kosten van 5200 euro. De aangepaste nota heeft een basistarief van 3200 euro en een bedrag van 2800 euro aan bijkomende kosten. Cindy:,,In de praktijk is niet duidelijk welke bedragen zij waarvoor in rekening brengen. Je kunt de nota niet controleren; die is niet transparant. We hebben in ons geval een tegemoetkoming gekregen, wat in feite alleen maar bevestigt dat de rekening niet klopt.'' Ze heeft achteraf het gevoel dat ze aan de goden was overgeleverd. ,,Je weet niet of je een oor wordt aangenaaid. En dat is heel vervelend.''

Henry Keizer, bestuursvoorzitter van de Facultatieve: ,,Hier is gewoon een fout gemaakt. Die tweede nota was helder. Wij vinden deze kwestie heel vervelend en gaan scherper controleren. Voorheen deden we dat steekproefsgewijs, nu gaan we elke kopie van een rekening doornemen. Het feit dat mensen moeten besluiten over zulke zaken op zo'n emotioneel moment van hun leven is voor ons een extra verplichting om het zo zuiver mogelijk af te handelen.'' Keizer wil ook andere verzekeraars vragen hun controles aan te scherpen.

link

Heeft U wel eens discussie gehad met een uitvaartverzekeraar over de hoogte van de uitvaartnota?

738 1 Rapporteer

getty
door getty - Feb 12, 2010 om 17:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is uw vraag? Dit is een vraag en antwoord rubriek. Plaats dit stukje bij discussie, dat lijkt me beter!