Univé verhoogd auto premie met 25%
Onlangs mijn jaarnota voor alle polissen van Univé ontvangen en tot mijn schrik lees ik dat mijn autoverzekering stilzwijgend en dus zonder aankondiging verhoogd is met een dikke €200.00 in mijn geval van €844.00 naar €1049.00 na mijn contactpersoon te hebben gebeld kreeg ik te horen dat er veel schades zijn gereden met mijn type auto en dat ik dat maar moest accepteren ook al rijdt ik 25 jaar schadevrij met 80% no claim, kan dit zomaar?
groet,
Johan Neef
Tolbert
Topantwoord
Ja dat kan zomaar maar u mag nu ook zonder problemen overstappen naar een andere verzekering.
Het schijnt dat Unive met een inhaalslag bezig is omdat een aantal van hun verzekeringen onder kostprijs zijn verkocht
Topantwoord
Ja, dat kan zomaar. Maar u kunt en kon, dus niet alleen nu, overstappen naar een andere verzekeraar.
Maak eens een prijsvergelijking op bijvoorbeeld Independer.
Let op, de oude niet eerder opzeggen dan dat u door de nieuwe bent geaccepteerd.
Topantwoord
Ik ga een nieuwe auto met de 80% korting opgeven en kijk wat dat word....
Wel iets duurder maar niet zoveel, als je online bij Unive een ander tarief kreeg is er blijkbaar een fout gemaakt.
Als dit werkelijk zoveel omhoog gaat lopen ze leeg want elders kan ik ook voordelig terecht.
Of heb je diefstal gevoelige AR verzekerd, bepaalde voertuigen die vaak gestolen worden mogen ze duurder maken, tenzij je extra alarm monteerde, ze mogen verhogen helaas en €800,- betaalde ik niet.
Topantwoord
Ja, dat mag en kan 'zomaar'.
Je kunt natuurlijk altijd overstappen naar een ander als je daar goedkoper terecht kunt.
Kijk bv. eens op independer: https://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx
Topantwoord
Topantwoord
Een merkwaardige gang van zaken die mij ook niet terecht lijkt. Hier lijkt mij eerder sprake van een fout en is het meer zinvol om Univé zelf te benaderen.
Stilzwijgend en zonder aankondiging betekent hoe dan ook m.i. een eenzijdige wijziging en meer juridisch gezegd het in gebreke blijven in nakomen van de overeenkomst. Als al gezegd, get lijkt mij eerder een fout.
Als het geen fout zou blijken te zijn is dit hoe dan ook voldoende reden om per onmiddelijk uw autoverzekering daar te beëindigen en over te stappen naar een verzekeraar die wel uw schadevrijejaren honoreert en ook goedkoper is.
Als het werkelijk zo is en men zijdens Univé dat bevestigt kunt u een melding maken bij de Ombudsman van KiFiD. Maar eerst contact opnemen met Univé zelf'. Zie bij 'andere klachten' https://www.unive.nl/klantenservice/klachtindienen
Wat moet hij bij de Ombudsman? Het staat een verzekeraar vrij de premie te verhogen zo veel als ze willen. Dat is helemaal geen “in gebreke blijven”.
Ik heb onlangs een nieuwe (tweedehands) auto aangeschaft en ook ik kreeg bij Centraal Beheer een premieverhoging van bijna €20,- per maand voor mijn kiezen. Heb wat onderzoek gedaan bij Independer, maar kennelijk zijn de verzekeringen gewoon fors duurder geworden, want ik zou overal ongeveer hetzelfde gaan betalen.
kreeg ik te horen dat er veel schades zijn gereden met mijn type auto
Hoezo, valt die onder de cattegorie Cross auto's dan maar snel een ander type aanschaffen of, dat lijkt mij beter, een andere verzekering kiezen. Een verhoging van € 200,- lijkt mij een beetje overdreven en mogelijk een foutje dus maar eens bij Univé zelf informeren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer