ve
door versluis129 Oct 29, 2005 om 15:10
Garantie & verzekeringen

Verhoging premie levensverzekering

In juli 2005 hebben wij bij de Postbank een levensverzekering afgesloten gekoppeld aan een hypotheek.Op de door ons toen ondertekende offerte stond dat wij 30 jaar lang maandelijks een bepaald bedrag moesten betalen. In september passeerde de hypotheek.Alles o.k dachten wij.Nu wij alles moeten gaan betalen blijkt de premie van de verzekering met 30 euro per maand te zijn verhoogd.Men zegt het rendement niet te kunnen halen met de afgesproken premie.Hier zijn wij echter niet van op de hoogte gesteld en hebben ook niets ondertekend.Mag de Postbank zomaar een premie verhogen?Wij hebben immers een afspraak gemaakt?Dit zou anders toch betekenen dat zij dergelijke wijzigingen steeds kunnen doorvoeren?


 


 

2071 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ba
door bankje - Oct 29, 2005 om 16:05
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik neem aan dat de mogelijkheid om op deze verhoging door te voeren geregeld is in de Algemene Voorwaarden. Dus helaas voor u is er geen ontsnappen aan.


Anders ligt het wanneer uw adviseur onvoldoende deskundig of met onvoldoende zorg met uw aanvraag is omgegaan. Dan kunt u uw adviseur (indien het een tussenpersoon is geweest - hypotheekwinkel, makelaar o.d.) hierop aanspreken. Gaat het om een medewerker van de postbank dan kunt u de postbank hierop aanspreken.


Mijn advies is: schrijf een brief naar de directie van de tussenpersoon of de directie van de postbank waarin u stelt dat uw aanvraag met onvoldoende kennis van zaken en onvoldoende zorg is uitgevoerd. U heeft als consument recht op een correct overzicht van de kosten. Dit is niet gegeven. (in uw eigen woorden formuleren). Immers een dergelijke verhoging van de premie was voor een deskundige te voorzien, zeker voor een levensverzekering voor een hypotheek die twee maanden na het sluiten van de hypotheek reeds ingaat. U vraagt zich dan ook af of de adviseur wel geregistreerd staat als erkend hypotheekadviseur.


Vervolgens vraagt u of de directie uw zienswijze deelt en bereid is de premie van de verzekering conform de oorspronkelijke offerte aan u door te berekenen. Mocht u negatief besluiten wilt u ons dan schriftelijk uw motivatie meedelen. U begrijpt dat wij daarbij ook informatie wensen over de adviseur. Was deze wel of niet gecertificeerd als erkend hypotheekadviseur.


Slotzin: Onze ervaringen met uw bedrijf zijn altijd positief geweest. Wij hopen dan ook dat u ons ongenoegen op een voor ons bevredigende wijze kunt en wilt wegnemen en hiermee een voor beide partijen vervelende gang naar de geschillencommisie voorkomt.


Rest mij u veel succes te wensen.


Groet,


Bankje


 


 

ve
door versluis129 - Oct 29, 2005 om 16:49
3 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dank voor Uw reactie.In de algemene voorwaarden staat niets over verhoging van de premie, wel staat er in dat wij verplicht zijn het bedrag te betalen dat is afgesproken in de offerte.Verandert dit iets aan de zaak?

ba
door bankje - Oct 29, 2005 om 17:14
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

In reactie op de door u aan mij gestelde vraag. Staat het ook niet in de financiele bijsluiter? Als het een vorm van spaarhypotheek is dan is er ook een koppeling van de rente die u betaald en die u ontvangt op uw aan de levensverzekering gekoppelde spaarrekening. Dus als uw hypotheekrente is gedaald, daalt ook uw spaarrente van uw spaarrekening. Dan moet u dus meer sparen om het uiteindelijk beoogde bedrag te ontvangen. Dat soort zaken staan in de fin. bijsluiter.


Succes,


Bankje

ve
door versluis129 - Oct 29, 2005 om 19:04
3 Antwoorden / 6 Vragen
0

wederom dank voor Uw reactie.Er is geen sprake van een spaarhypotheek, maar een beleggingshypotheek.Ook Uw laatste suggestie lijkt dus niet van toepassing.

ba
door bankje - Oct 30, 2005 om 07:28
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Resteert  - het schrijven van een brief: in mijn eerste reactie heb ik wat "kreten" genoemd die u zou kunnen gebruiken. U zou tevens kunnen vragen waar het staat dat de bank een dergelijke verhoging kan doorvoeren. Indien zij zich toch op een bepaalde voorwaarde kunnen beroepen blijft nog steeds het punt staan van zorgvuldigheid.


Wellicht zou u ook kunnen verwijzen naar onderdelen van een door de bank gehanteerde gedragscode. Sommige banken hanteren die. Hierin wordt ondermeer gesproken over de wijze van informatieverstrekking en deskundigheid van de adviseur.


Nogmaals succes.


Bankje

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer