S.
door S. Belderbos Dec 3, 2015 om 16:20
Garantie & verzekeringen

Verkeerd matras gekocht. Garantie??

Ik heb een boxspring gekocht bij beddenzaak. Maar na twee nachten blijkt het matras echt veel te hard. Wat zijn de rechten om het na twee nachten te mogen omruilen?


Suzanne

2153 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2015 om 17:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Heeft u het in de stenen winkel gekocht, dan heeft u in principe geen recht op ruilen tenzij dit bij de verkoop is aangegeven. Bij koop op afstand zal het ervan afhangen of het uit een gesealde verpakking is gehaald en wat er is aangegeven bij de verkoop.

 

Maar nu u zo'n beetje in het duister tast, vrees ik dat het matras in een stenen winkel gekocht is zonder ruilgarantie. De enige manier om nu nog wat voor elkaar te krijgen, is een situatie waarbij de verkoper u bij verkoop verkeerd heeft ingelicht. Bijv. dat hij u een heerlijk zacht matras beloofde en het is aantoonbaar een hard matras. Meestal wordt de hardheid van een matras bij verkoop aangegeven.

 

Een heel andere manier is een vriendelijk gesprek met de verkoper aangaan waarbij u aangeeft dat u graag de matras zou willen ruilen en waarbij u een beroep doet op coulance.

haarp
door haarp - Dec 3, 2015 om 17:29
514 Antwoorden / 62 Vragen
0

Als het plastiek nog om de matras zit kun je deze gewoon ruilen. Zonder plastiek niet ivm hygiene.

zoekster
door zoekster Dec 3, 2015 om 17:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Niet als het in een stenen winkel is gekocht, dan is dat geen recht, tenzij dat bij de kassa of op de bon staat vermeld.

me
door mein33 - Dec 3, 2015 om 17:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Als er geen sprake is van een fout aan het matras dan zult u het er mee moeten doen.

Maar gerenomeerde beddenzaken bieden meestal de mogelijkheid om een matras uit te proberen en als het niet bevalt deze om te ruilen voor een andere hardheid of type matras.

Het is maar wat u met de leverancier hieromtrend heeft afgesproken toen u de koop sloot.

marita567
door marita567 - Dec 3, 2015 om 18:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

Waar hebt uw deze matras gekocht ?

 

lees ook dit klik

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 3, 2015 om 23:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

@Haarp,

Ook al is de matras nog origineel verpakt de winkelier hoeft deze niet terug te nemen. Koop=Koop. Coulance is een gunst, geen plicht. 

Diewilik 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer