sn
door sniels18 Sep 8, 2012 om 17:26
Garantie & verzekeringen

Verzekerd op mijn vriendins scooter?

hallo

ik heb 9 aug een scooter ongeluk gehad.
de scooter is total los, maar mijn vriendin is wa verzekerd en ik voor mijn scooter all in. me ouders wa verzekering zegt dat ze niks vergoeden omdat het een motorvoertuig is.
ik weet nog niet wat me vriedins verzekering het verzekerd.

wat kan ik nu het best doen

gr niels

1645 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft schuld aan het ongeluk? Wat is er gebeurd?

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik begrijp heb jij met de scooter van je vriendin een ongeluk veroorzaakt. Zoals je zelf als schrijft is de scooter alleen WA verzekert, dus voor de schade die jij hebt veroorzaakt aan de tegenpartij. De schade aan de scooter van je vriendin zal ze zelf moeten betalen, of jij moet bereid zijn dit voor haar te doen. De verzekering staat hier geheel buiten.

Jantje

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben op een vluchtheuvel gereden. dus een eenzijdig ongeval.
ik reed indd op haar scooter en me vriendin zat achter op

gr niels

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Niels,

Jou eigen scooterverzekering heeft hier niets mee te maken: daar is jou scooter op verzekerd en geen enkele andere.

De WA-verzekering van je ouders vergoedt inderdaad ook niets: schade aan motorrijtuigen die gebruikt/bestuurd worden is altijd uitgesloten.

De schade komt voor rekening van jou en/of je vriendin. Zij heeft er nu eenmaal voor gekozen de scooter alleen WA te verzekeren, en dit is nu eenmaal het risico als ze haar scooter uitleent.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

dankje wel voor deze reactie's
ik weet voldoende

gr niels

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

emcede schreef op zaterdag 8 sep 2012, 18:42:
De schade komt voor rekening van jou en/of je vriendin.

Niks en/of zijn vriendin. Zij heeft er niet voor gekozen dat hij dat ding aan baklappen rijdt op een vluchtheuvel.

De kosten zijn geheel voor zijn rekening.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, vriendinlief kan Sniels18 aansprakelijk stellen voor de schade die hij heeft veroorzaakt en (helaas voor Sniels18) zal hij dit uit eigen zak moeten vergoeden.