consumbarones
door consumbarones Nov 1, 2010 om 02:49
Garantie & verzekeringen

Zorgpremie(s) 2011

Het is voor mij nog koffiedik kijken, daar het voorstel van de zorgverzekeraar nog niet hebt ontvangen voor 2011.

Wat wijzigt straks in de zorg met ingang van 2011?

Niet alleen de premie(s) maar ook de vergoedingen of geen vergoedingen meer wat in 2010 nog wel wordt (werd) vergoed?

Wat wijzigt met 2011 in de aanvullende polis?

1303 18 Rapporteer

moeder56
door moeder56 - Nov 1, 2010 om 19:16
483 Antwoorden / 2 Vragen

Wijzigingen in de basisverzekering per 1 januari 2011

Anticonceptie

Voor vrouwen vanaf 21 jaar worden voorbehoedsmiddelen in 2011 niet meer vergoed.

Fysiotherapie en oefentherapie voor chronische aandoeningen

Het aantal zelf te betalen behandelingen wordt verhoogd: van de eerste 9 behandelingen in 2010 naar de eerste 12 in 2011.

Geneesmiddelen

Antidepressiva worden vanaf 2011 alleen nog maar onder bepaalde voorwaarden vergoed.

Hulpmiddelen

Eenvoudige mobiliteitshulpmiddelen worden in 2011 niet meer vergoed.

Kaakchirurg

Eenvoudige extracties (trekken van tanden en kiezen) uitgevoerd door een kaakchirurg worden in 2011 niet meer vergoed.

Tandheelkundige zorg

Jeugdigen van 18 tot 22 jaar hebben in 2011 geen recht meer op volledige tandheelkundige hulp uit de basisverzekering.

De basisverzekering wordt uitgebreid op de volgende punten:

Fysiotherapie

verzekerden hebben recht op maximaal negen zittingen bekkenfysiotherapie (bekkenbodemtraining) bij incontinentieklachten.

Orgaandonatie

voor de nacontrole van een donor in verband met orgaandonatie vervalt het eigen risico.

Stoppen met roken

cursussen die het stoppen met roken tot doel hebben, worden onder bepaalde voorwaarden vergoed.

moeder56
door moeder56 - Nov 1, 2010 om 19:17
483 Antwoorden / 2 Vragen

De basisverzekering is bij iedere maatschappij hetzelfde, deze is nl wettelijk verplicht.
De aanvullende verzekeringen zijn per maatschappij verschillend.

el
door elselien - Nov 6, 2010 om 00:56
41 Antwoorden / 5 Vragen

Intussen hebben wij van DL informatie ontvangen over de nieuwe prijs en een foldertje met de (verwachte) wijzigingen. De polisvoorwaarden 2011 zijn nog niet beschikbaar. De nieuwe polis moet uiterlijk 20 november op de deurmat liggen. Ook van DSW is er informatie over de wijzigingen in 2011 beschikbaar en de nieuwe prijs. DSW heeft ook nog geen polisvoorwaarden en heeft deze niet meer op papier beschikbaar: je moet voortaan via internet de polisvoorwaarden raadplegen of downloaden. Op http://www.verzekeringssite.nl/zorgverzekering/basispremies-zorgverzekering/ staan al enige prijzen van 2011. DL kost 106,49 euro voor de restitutieverzekering (ondergebracht bij CZ). De AV compleet kost 29,75.

nb
door nbw - Nov 6, 2010 om 02:40
521 Antwoorden / 24 Vragen

Alsof er marktwerking is in de zorg. Alsof dit de zorg goedkoper maakt. Uiteindelijk heb je geen vrije keuze als consument. Vrijelijk overstappen gaat niet zomaar. Je moet al je gebreken opbiechten en potentiele gebreken aangeven middels standaardformulieren. Lieg je per ongeluk ergens een beetje dan wordt je medisch wel geholpen maar geeft de verzekeraar je levenslang door de kosten te verhalen.En klagen is zinloos. Buro(bureau) rechtshulp met echte advocaten neemt het nu over.En ja ik weet het dat helpt ook niets. Want commercie in de zorg betekend tegelijkertijd dichtgetimmerde aansprakelijkheid en dure managers. Heb geen enkele moeite dat medische specialisten, die 19 jaar geleerd hebben hoe goed te zijn op vakgebied financieel veel meer beloond worden.

birdies
door birdies - Nov 6, 2010 om 08:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Lieg je per ongeluk ergens een beetje.....

Per ongeluk liegen? Nog nooit van gehoord.

di
door dirtybootman - Nov 15, 2010 om 14:39
3 Antwoorden / 2 Vragen

Waar ik een beetje verdrietig van wordt is de huichelarij hieromtrent.
De premie van deze zorgverekering moet omhoog, omdat onder andere
de kosten zijn gestegen. Wat niet verteld wordt is dat de zorgverzekerings-
maatschappijen tussen de 10 - 15% van hun inkomsten of tewel uw
premie uitgeven aan reclames en advertenties. De lonen waarmee de top
thuiskomt is ook niet mis. Zou het niet redelijk zijn om hierin te snijden?

börgemeister
door börgemeister - Nov 18, 2010 om 02:02
506 Antwoorden / 25 Vragen

Premie IZA Gemeentezorgpolis (basis) en aanvullende verzekering IZA Classic samen € 127,69 per maand, inclusief collectiviteitskortingen, aleen voor mij zelf.

di
door dirk2 - Nov 18, 2010 om 05:52
364 Antwoorden / 21 Vragen

De basisverzekeringen zijn niet gelijk, de een legt de nadruk op goedkope medcijnen en de ander op vrije keuze van de arts. Zo zullen er meer verschillen zijn, die merk je pas als die zich voordoen.

op
door opabertje - Nov 18, 2010 om 14:45
56 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 6 nov 2010, 08:03]......Lieg je per ongeluk ergens een beetje.....
Per ongeluk liegen? Nog nooit van gehoord.

Dat kan heel goed.
Als ik nu een formulier invul en onderteken.
En morgen krijg ik een hartinfarct dan zegt de zorg verzekering dat ik dit vandaag zou hebben moeten weten en ik vandaag heb gelogen.

Birdies,
kom onder die steen vandaan en welkom in de wereld van 2011.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 18, 2010 om 14:51
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik betaal nu bij Anderzorg 83 euro en dat wordt 91,25.
Dit is voor de basis.

birdies
door birdies - Nov 18, 2010 om 15:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......En morgen krijg ik een hartinfarct dan zegt de zorg verzekering dat ik dit vandaag zou hebben moeten weten en ik vandaag heb gelogen......

Da's gewoon onzin wat je schrijft.

Per ongeluk liegen kon niet in 1950 en nog steeds niet in 2010.

börgemeister
door börgemeister - Dec 10, 2010 om 04:04
506 Antwoorden / 25 Vragen

Ik blijf toch bij mijn huidige zorgeverzekeraar.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 10, 2010 om 10:42
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveel moet je betalen aan de basis per maand?

börgemeister
door börgemeister - Dec 11, 2010 om 02:41
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 10 dec 2010, 10:42]Hoeveel moet je betalen aan de basis per maand?

Het antwoord staat bij do 18 november 2010 02:02!

Basis € 98,09 per maand!

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 11, 2010 om 15:54
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Zonde geld.

börgemeister
door börgemeister - Dec 12, 2010 om 00:23
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zaterdag 11 dec 2010, 15:54]Zonde geld.

Hoezó zondegeld? Je moet toch verplicht verzekerd zijn en het wordt elke maand va mijn bezoldiging ingehouden. Bij de IZA ben ik al 38 jaar bij verzekerd - tot 1 januari 2006 particulier verzekerd geweest bij de IZA.

nb
door nbw - Dec 12, 2010 om 02:44
521 Antwoorden / 24 Vragen

Nog een betere vraag zou zijn. Hoe en bij wie kan ik echt onafhankelijk kiezen? De onafhankelijke internetsites hebben wel speciale kortingen afgedongen of gekregen. En waarom kloppen die tarieven nooit met de mailings en aanbod van mijn verzekeraar. En waarom krijg ik als ik als consument echt eens bel voor vragen hoe dit kan een lulverhaal met leugens te horen. En wie liegt er. De vergelijkingssites die verkeerde tarieven krijgen? Zorgpremies zou een eerlijk kostenbesparend product voor de klant moeten zijn. Echter er zijn zoveel zogenaamde onafhankelijken afhankelijk dat je nooit reeel kan kiezen.

Zelfs zij dit opkomen voor consumenten in hun bond sluiten special deals als je lid bent of wordt. Van de bedoelde marktwerking is de zorg niet beter en de consument veel duurder uit en oncontroleerbaar. Wil best meedoen maar eerlijk kiezen is onmogelijk.

di
door dirk2 - Dec 12, 2010 om 09:00
364 Antwoorden / 21 Vragen

Patiënten die baat hebben bij een bepaald merk medicijnen, kunnen op de websites van zorgverzekeraars nauwelijks achterhalen of zij hun geneesmiddel in 2011 vergoed krijgen, zegt de Consumentenbond. Daardoor is het voor hen moeilijk te bepalen welke zorgverzekering zij het beste kunnen kiezen.

De Consumentenbond roept zorgverzekeraars daarom op informatie over medicijnvergoedingen direct op hun website te zetten. Dat zou ook moeten volgens de regels van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

De Consumentenbond bekeek 24 sites van zorgverzekeraars die het preferentiebeleid voeren en bij geneesmiddelen die gelijkwaardig zijn alleen de goedkoopste variant vergoeden. Bij meer dan de helft van de onderzochte websites was informatie over welke medicijnen worden vergoed niet terug te vinden.