sc
door schijf01 Oct 21, 2015 om 22:06
Geldzaken & recht

Administratiekosten

Kan je ook bij de makelaar kosten terugvorderen als er op het huurcontract de melding staat administratiekosten
i . v .p .bemiddelingskosten ?

3833 6 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Oct 21, 2015 om 22:22
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Er is een verschil tussen bemiddelingskosten en administratiekosten. De laatste zijn kosten voor administrative handelingen zoals o.a. het opmaken van het huurcontract en kunt u niet terugvorderen. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe hoog deze kosten zijn. Als die in de buurt komt van de maandhuur is er duidelijk verkapte bemiddelingskosten in opgenomen. En daar kunt u de makelaar op aanspreken.

door 1953 - Oct 21, 2015 om 22:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bemiddelingskosten betaalt de opdrachtgever, bijvoorbeeld de verhuurder

Administratiekosten betaalt U als u een contract tekent bij de makelaar als nieuwe huurder.

Let wel op dat die administratiekosten eenmalig is, als de huurpenningen door de makelaar namens verhuurder wordt geïnd dat u niet maandelijks administratiekosten gaat betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2015 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Veel makelaars noemden de zogenaamde bemiddelingskosten ineens administratiekosten, om er onder uit te komen.

Maar dat mag mijns inziens slechts een gering bedrag zijn en zeker niet meer dan € 100,00. De rest zijn verkapte bemiddelingskosten en kunt u terugeisen.

ri
door rietje328 - Oct 22, 2015 om 11:48
27 Antwoorden / 0 Vragen

Bijv. de MVGM hanteert administratiekosten van 200 tot 334 euro (max die ik heb kunnen vinden).
Daar krijg je overigens vaak meteen naamplaatjes bij (apart vermeld op de factuur), ook als je er niet om gevraagd hebt.

aurora1
door aurora1 - Oct 23, 2015 om 08:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.

ri
door rietje328 - Oct 23, 2015 om 23:08
27 Antwoorden / 0 Vragen

Aurora1, hoe beantwoordt dit de vraag van TS?

M.i. is de vraag gesteld naar aanleiding van dit nieuwsbericht.