fo
door foppe1949 May 1, 2009 om 13:37
Geldzaken & recht

Agressieve verkooptechniek

Mijn schoonzus en zwager resp. 71 en 75 jaar, hebben zich begin April tijdens een reisje met de ITC Reisclub en een uiterst agressieve verkoopmethode een peperdure bovenmatras van 2600 euro aan laten smeren ze kregen er 1 gratis !! +nog eens 2 ondermatrassen, hoofdkussens en 2 spreien cadeau. Het matras is 6 cm hoog 200 cm lang en 90 cm breed het bovenste laagje is een soort schapenvacht. Ze staan geregistreerd bij BKR in Tiel, het water staat ze onderhand tot de neusgaten en dan ook nog watertrappelend.

Ik weet dat ik te laat ben om het te annuleren, want dat moet binnen 8 dagen. Wat ik wil weten is hoe kom ik er achter dat dit geregistreerd staat bij de kamer van koophandel.

vr.grt. Foppe

656 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 2, 2009 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

staan ze wel ... ondergebracht bij goltex gmbh deutschland

ve
door verwijderd - Aug 2, 2009 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag foppe,

Je schrijft: Ik weet dat ik te laat ben om het te annuleren, want dat moet binnen 8 dagen. Wat ik wil weten is hoe kom ik er achter dat dit geregistreerd staat bij de kamer van koophandel.

Ook al zou deze koopovereenkomst niet staan ingeschreven bij de KvK, dan nog zou je nu te laat zijn voor het annuleren van deze koopovereenkomst. Niet ingeschreven houdt in, dat je nog 3 maanden de tijd hebt om te annuleren. Welnu, die 3 maanden zijn nu verstreken.

Pedro

ve
door verwijderd - Aug 2, 2009 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

-> !  Zolang !!  de koop dus Nog Niet is ingeschreven bij de KvK, heb je nog steeds bedenktijd........

De bedenktijd van 8 dagen begint pas te lopen vanaf de dag dat de koopovereenkomst bij de Kamer van Koophandel (KvK) is ingeschreven.

ConsuWijzer - Lezersvraag Spits over verkoopdemonstratie tijdens ...

Zolang niet is ingeschreven bedenktijd, dus heeft met 3 maanden termijn Niets van doen...

ve
door verwijderd - Aug 2, 2009 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@laatste gast,

Klopt helemaal!!! Ik maakte even een mix van KOA en COLPORTAGE.

Met dank,

Pedro

ve
door verwijderd - Oct 26, 2010 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo iedereen,
ICT reizen is weer actief in Den Bosch. Al jaren lang rollen de folders binnen over goedkope busreizen. Nu was er een verkoopshow zonder busreis en uit nieuwsgierigheid maar eens wezen kijken. Ik had me goed voorbereid door alles op internet hierover op te zoeken en wilde wel eens zien hoe men allerhande rommel aan de man bracht. We werden netjes ontvangen en kregen bij binnenkomst al meteen drie cadeaus. Een leuk schaakspelletje van glas en etui met badproducten en een leuk strijkijzertje. Na dat uitgelegd was wat de diverse producten waren die er lagen kwam de aap uit de mouw. Het ging om een doos met een 180 dagen kuur waarvan je gezond zou worden. Allerhande niet bestaande medische termen vlogen door de lucht, o.a. vrije zuurstofradicalen, Q10, Lechitinezuur, biomoleculen en weet ik veel meer. Buiten adem komen zou slecht zijn, de zuurstofreserve wordt opgebruikt en veroorzaakt oxidatie. Zo vlogen er wel meer medische onwaarheden door de zaal. De kuur zou volgend jaar voor een veelvoud van de prijs in de handel komen en werd nu verkocht voor 1200 Euro. Dat moet toch een bijzondere aanbieding zijn. Wie het niet kon betalen kan het ook financieren. Toen werden er ook loten uitgedeeld waar je je naam, adres en geboortedatum op moest zetten, achter op het lot welk artikel je graag zou willen winnen. De loten werden ingezameld en een voor een voorgelezen. Het was geen prijs maar je kon het artikel dan voordelig komen. Aan aantal mensen trapten er in of waren vermoedelijk van de zaak zelf om andere aan te moedigen. Ik had het van te voren door en verscheurde mijn lot en gooide het snel weg. Daarna heeft de verkoper, met de naam Camel, ons nog anderhalf uur door zitten zagen over de kuur. Ik lette goed op wat er om mij heen gebeurde. Telkens kwam er een negroïde man uit een ander kamertje te voorschijn met de contracten, loten en dook daar weer in met de reeds afgesloten koopcontracten. Ik werd er zelfs streng op aangesproken waarom ik zo goed rondkeek en oplette wat er allemaal aan de hand was. Toen ze met z'n tweeën aan een tafeltje koopcontracten zaten uit te schrijven zijn wij 'm mooi er tussen uit geknepen en zien ze ons nooit meer terug. Onze nieuwsgierigheid is bevredigd naar deze verkoopmethoden maar onze tijd kunnen wij beter gebruiken en aangezien ik nog halve marathons kan lopen heb ik geen vitaminekuur of supplementen nodig. Laat mij maar lopen op boerenkool, werkt net zo goed.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2010 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit soort bedriegerij bestaat al tientallen jaren en dat blijft gewoon doorgaan omdat hele volksstammen erin blijven trappen.