makreel18
door makreel18 May 29, 2019 om 16:08
Geldzaken & recht

Asbesthysterie

Met ingang 2025 moeten asbestdaken verwijdert zijn. Terwijl deze niet schadelijker zijn dan andere daken.
Alleen bij verwerking levert asbest gevaar op.
De asbestverwijderaarsbedrijven en hun lobby zal zich, op basis van angst door valse voorlichting, blijven verrijken
met gemeenschapsgeld.
Waarom wordt dit klakkeloos aangenomen en daardoor deze oplichting geaccepteerd?

1557 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 29, 2019 om 16:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al eens in een woordenboek gekeken bij 'oplichting'?
Dat woord wordt helaas vaak ten onrechte gebruikt. ;-(

tijger1
door tijger1 - May 29, 2019 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is een politieke kwestie. Vraag het een politieke partij.

En zo klakkeloos aangenomen wordt het niet. Er wordt flink tegen geprotesteerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2019 om 16:11
16880 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom noemt u dit hysterie? Grijze asbest is ook gevaarlijk door slijtage, reparatie etc. De schadelijkheid is uit zeer duidelijk en representatief onderzoek gebleken en in die zin is er geen enkele sprake van oplichting en klakkeloos aannemen.

edrick3
door edrick3 - May 29, 2019 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gezondheidsrisico asbestdaken

Asbestdaken raken na verloop van tijd beschadigd door weer en wind. Bijvoorbeeld na hagelschade. Vroeg of laat komt er een moment dat asbestvezels vrijkomen. Als u die inademt kan dat gevaarlijk zijn voor uw gezondheid. Daarom wil de regering asbestdaken per 2024 verbieden.

(Bron)

costnix
door costnix - May 29, 2019 om 16:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Asbestose en mesothelioom zijn een zeer serieuze ziektes.
Een zeer cynische radioloog zei ooit: “Je moet asbest door 60-plussers laten verwijderen. Daar treedt nooit mesothelioom of asbestose op”
(Gemiddeld duurt het 30-40 jaar voordat het optreedt)

Th
door Thijs124 - May 29, 2019 om 16:35
289 Antwoorden / Vragen

Ga in discussie met onze regering.

tenormin
door tenormin - May 29, 2019 om 16:53
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Makreel18, dit is nu een van de betere beslissingen van de overheid. Is immers voldoende bewezen hoe schadelijk het is. Dat asbestverwijderaars zich 'verrijken' is natuurlijk pure nonsens. Het is een gespecialiseerd vak. Er komt geen oplichting aan te pas; het komt van de overheid uit. Lees maar wat @costnix erover schrijft - en hij kan het weten -.

ro
door ron503 - May 29, 2019 om 18:41
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dat vrijgekomen asbest schadelijk voor de gezondheid is moge duidelijk zijn maar de manier waarop asbestverwijderaars te werk gaan en dus hoge kosten in rekening brengen staat wel ter discussie. Alle toeters en bellen uit de kast halen om in een woning een plaat asbest los te schroeven en vervolgens af te voeren is mijns inziens overkill aan maatregelen maar genereert wel een boel inkomsten puur omdat het woord asbest geassocieerd wordt met de angst om ziek te worden. Aedes heeft in samenwerking met TNO, de Universiteit Utrecht, de Radboud Universiteit Nijmegen en trainings- en onderzoeksinstituut Crisislab een onderzoek gedaan en de bevindingen staan in onderstaande link.
https://www.bouwmachines.nl/branche/nieuws/2019/03/uitkomst-onderzoek-asbest-verwijderen-kan-zonder-beschermingsmiddelen-10143273?vakmedianet-approve-cookies=1.

costnix
door costnix May 29, 2019 om 18:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Van de zelfde webstek een artikel over sluiting van een asbestverwijderingsbedrijf wegens 18 boetes:
https://www.bouwmachines.nl/ondernemen/nieuws/2019/05/inspectie-legt-sloopbedrijf-stil-na-18-boetes-voor-onveilig-en-ongezond-werken-met-asbest-10143886

ro
door ron503 May 29, 2019 om 20:43
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit een wezelijk verschil tussen asbest verwijderen uit een woning of het slopen van een gebouw waar veel geld mee gemoeid is. Als een bedrijf met een kraan asbestplaten aan stukken slaat dan is dat bedrijf zonder de bescherming aan het personeel te bieden levensgevaarlijk bezig. Maar levert het ook gevaar voor de gezondheid van de omgeving op want daar kijkt de inspectie niet naar.

jo
door jorisw - May 29, 2019 om 19:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Klinkt als een klacht van iemand die denkt van "na mij de zondvloed en laat de volgende generatie lekker de ****** krijgen"....

aurora1
door aurora1 - May 30, 2019 om 03:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom bent u niet goed geïnformeerd met al uw verontwaardiging en misinformatie?
U kunt zich maar beter eens goed inlezen en dan uw vragen aan de betrokken minister voorleggen.
En voordat u dat alles gaat doen kunt u ook maar beter de betekenis van het woord “oplichting” opzoeken opdat u het niet verkeerd gebruikt.
Hoezo hysterisch? Wie is hysterisch?