sc
door schulz Jul 28, 2009 om 10:47
Geldzaken & recht

Betalingen naar het buitenland

Hoe kan ik het meest veilig een betaling doen naar het buitenland.

943 16 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Jul 28, 2009 om 10:55
827 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien moet je dat eens bij je eigen bank vragen? Die heeft een site waarop je hoogstwaarschijnlijk het antwoord wel kan vinden.....

johanpc
door johanpc - Jul 28, 2009 om 10:56
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Weet je bank dat niet?

ba
door bachanaal - Jul 28, 2009 om 11:03
248 Antwoorden / 7 Vragen

dat is tegenwoordig een fluitje van een cent. ik koop regelmatig op buitenlandse sites. het makkelijkst is via het zg IBAN nummer.Dat nummer heeft iedereen van zijn rekening. via creditcard of via paypal acoount is ook makkelijk(even aanmaken op paypal). bij internet aankopen wordt je doorgesluist naar een betaalsite; even wat gegevens invullen en klaar is kees.als je een rabo rekening hebt kan je na inloggen gaan naar betalen buitenland en de rest wijst vanzelf(dit als het niet via een betaalsite kan)

sc
door schulz - Jul 28, 2009 om 11:09
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het probleem was dat men in Amerika hun rekening nummer niet wilde doorgeven, ik hoorde van iemand dat ze dat daar niet deden i.v.m. privacy omdat  men daar bang is dat hun rekening geplundert wordt.

birdies
door birdies - Jul 28, 2009 om 11:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als een bedrijf of particulier hun bankrekeningnr. niet wil geven, gaan bij mij toch alarmbellen rinkelen!

Hoe zou je dan moeten betalen? Contant in een envelop? Geef je op een briefje dat je dan te horen krijgt dat de envelop niet (of leeg) is aangekomen.

Aan wie of wat moet je betalen?

ba
door bachanaal - Jul 28, 2009 om 11:54
248 Antwoorden / 7 Vragen

in binnenlands verkeer heb ik ook een keer gehad dat iemand z'n rekeningnummer niet wilde geven. bleek later dat het om iemand ging op hoge leeftijd en niks en niemand vertrouwde. na tussenkomst van een zoon kreeg ik wel het rekeningnummer.

rb
door rbuisman - Jul 29, 2009 om 12:11
25 Antwoorden / 5 Vragen

Ook een binnelandse betaling lukt niet zonder rekeningnummer. Dus waarom de vraag?

Voor een overboeking naar het buitenland heb je van de rekening waar het geld heen moet het IBAN nummer nodig, en van de bijborende bank het BIC nummer. Meer niet, en het is binnen de EU kostenloos.

op
door oplossing - Jul 29, 2009 om 12:13
119 Antwoorden / 1 Vragen

De beste en meest uitgebreide informatie die u hierover moet weten kunt u krijgen bij uw bank zo kan u dus nooit in de fout gaan en weet u zeker dat uw geld op een zekeere manier aankomt op de plaats van bestemming.

ch
door chrisantonis - Jul 29, 2009 om 12:42
63 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt, amerikanen en ook engelsen geven geen rekeningnummers als ze je niet kennen. Paypal is de meest geschikte oplossing, per bank kan maar dat wordt dan een duur grapje. Gewoon een Paypal rekening openen, koppelen aan je bankrekening, klaar en zo veilig als je het zelf wil.

di
door diaatje - Jul 29, 2009 om 13:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb op een bank gewerkt, behalve dat is al een tijdje geleden. Maar wij hebben laatst een betaling naar het buitenland gedaan, via internetbankieren stond erbij hoe dat moest, dus voor ons was dat een fluitje van een cent. Staat dat bij jou er niet bij hoe je geld moet overmaken naar het buitenland, neem dan even contact met je bank op, dan weet je zeker dat het goed komt, het stelt weinig voor, behalve je moet het net even weten hoe dat gaat.

Succes!!!

jantom
door jantom - Jul 29, 2009 om 13:51
377 Antwoorden / 0 Vragen

Thuis kan ik geld overboeken naar het buitenland middels internetbankieren.

Ik zie dat IBAN wordt genoemd maar SWIFT komt volgens mij al vaker voor. Bij mijn bank (ABN AMRO) kan ik kiezen voor IBAN of SWIFT. Ik kies voor SWIFT: zodra ik SWIFT heb gekozen om geld over te boeken en de code ook heb ingevuld zie ik meteen al het land en de naam van de bank en de gegevens van het hoofdkantoor (de stad). Een mooi systeem. Dan is het nog van belang om het rekeningnummer te weten en de naam van de persoon die daaraan is gekoppeld.

Het kost wel wat (de transferkosten zijn toch wel pittig). In plaats van overboeken via eigen bank kan men ook Western Union inschakelen. Men brengt dan een som geld naar een kantoor (dat kan het postkantoor zijn) en na voldoening van de kosten (vaak een stuk minder kosten dan de bank berekent) krijgt men een code en die code moet ter kennis worden gebracht van degene die het bedrag wilt innen. En dat innen kan in principe overal in het land waar het geld moet worden opgenomen. Er zijn veel kantoren van Western Union. Bijkomend voordeel: het geld kan dezelfde dag nog worden opgenomen - dus het geld is meteen ook beschikbaar!

Maar die code moet wel voor anderen geheim blijven.

jantom
door jantom - Jul 29, 2009 om 13:51
377 Antwoorden / 0 Vragen

Thuis kan ik geld overboeken naar het buitenland middels internetbankieren.

Ik zie dat IBAN wordt genoemd maar SWIFT komt volgens mij al vaker voor. Bij mijn bank (ABN AMRO) kan ik kiezen voor IBAN of SWIFT. Ik kies voor SWIFT: zodra ik SWIFT heb gekozen om geld over te boeken en de code ook heb ingevuld zie ik meteen al het land en de naam van de bank en de gegevens van het hoofdkantoor (de stad). Een mooi systeem. Dan is het nog van belang om het rekeningnummer te weten en de naam van de persoon die daaraan is gekoppeld.

Het kost wel wat (de transferkosten zijn toch wel pittig). In plaats van overboeken via eigen bank kan men ook Western Union inschakelen. Men brengt dan een som geld naar een kantoor (dat kan het postkantoor zijn) en na voldoening van de kosten (vaak een stuk minder kosten dan de bank berekent) krijgt men een code en die code moet ter kennis worden gebracht van degene die het bedrag wilt innen. En dat innen kan in principe overal in het land waar het geld moet worden opgenomen. Er zijn veel kantoren van Western Union. Bijkomend voordeel: het geld kan dezelfde dag nog worden opgenomen - dus het geld is meteen ook beschikbaar!

Maar die code moet wel voor anderen geheim blijven.

audb
door audb - Jul 29, 2009 om 14:57
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Paypall ( www.paypall.nl )is de betrouwbaarste manier van overschrijven en nietalleen naar het buitenland maar dan moet de ontvanger dus ook paypal hebben.

Western union is een van de minst betrouwbaarste daar kan het geld gewoon verdwijnen.

Maar het meest betrouwbaarste is om het zelf te brengen :)

audb
door audb - Jul 29, 2009 om 15:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het moet www.paypal.nl zijn en niet zoals vermeld paypall

PayPal is een online betaalservice waarmee u artikelen op eBay en in andere online winkels kunt betalen.

Wat er niet op de site vermeld staat is dat ook betalingen onderling kan worden gedaan maar dat is wel mogelijk.

sj
door sjurtje - Jul 30, 2009 om 12:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Betalingen naar het buitenland (binnen de EU) zijn niet altijd kostenloos. Ik moest zelf een betaling overmaken naar Duitsland en er werd bij de Postbank 8 euro in rekening gebracht. Ik zou het zelf even bij de bank checken.

ch
door chrisantonis - Jul 30, 2009 om 19:14
63 Antwoorden / 4 Vragen

Dat kan als u niet alle gegevens compleet heeft IBAN en BIC, swift is trouwens niets aparts want officieel heet het BIC-SWIFT! Als u iets naar een EURO land overboekt is het altijd gratis!!! Let op dat u geen buitenlandoverboeking doet maar een SEPA overboeking. Heeft u alles compleet ingevuld, naar een land in de EUROZONE!!!! en moet u toch kosten betalen, terugvragen!!!!