be
door benolieto Oct 8, 2008 om 23:15
Geldzaken & recht

Bewijsstukken van de storting Icesave

Ik heb ook een rekening bij Icesave, en heb daarop diversre stortingen gedaan, maar een afschrift heb ik nooit ontvangen e.e.a. was allleen maar online te zien ( via internetbamkieren).

Hoe kan ik nu aantonen, wanneer , hoeveel ik heb gestort en wat de opgebouwde rente is??

Wat kunnen we doen tegen deze oplichters?

1297 18 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 8, 2008 om 23:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het niet contant gestort is, dan heb je als bewijs de afrekening van je tegenrekening, vanwaar je het bedrag hebt overgemaakt.

GSM

be
door benolieto - Oct 10, 2008 om 19:35
20 Antwoorden / 36 Vragen

O.k. maar hoe gaat het nu met de opgebouwde rente???

Het ziet er nu naaruit, dat iedereen zijn geld terug gaat krijgen en dat ook wel eens 8 maanden in beslag kan nemen.

Mijn vraag : krijg je je geld terug met de opgebouwde rente van 5,25 vanaf inlegdatum en eventueel tot uitbetaalddatum of b.v. 7-10-08, zijnde de datum dat Icesave omviel ????

holstein
door holstein - Oct 10, 2008 om 19:54
922 Antwoorden / 16 Vragen

Lijkt me niet, want dit geld krijg je uit een faillissement en dan moet je heel blij zijn dat er een regeling van de regering komt waarbij je nog poen terug krijgt en dan zou ik me maar niet meer druk maken om die rente, want het had best zo kunnen zijn dat je nooit een stuiver kreeg, dat was pas balen geweest toch...?

gsm
door gsm - Oct 10, 2008 om 20:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik denk niet dat je de belastingbetaler ook nog voor die rente wil laten opdraaien. Wees blij als je het meeste of alles terugkrijgt!

GSM

poltol
door poltol - Oct 10, 2008 om 20:20
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als u vlug bent kunt u toch nog gegevens ophalen. Zie dit bericht uit NU.

Inloggen IceSave via truc toch mogelijk

AMSTERDAM - Spaarders bij IceSave kunnen via een truc toch inloggen op hun rekening. Dat hebben medewerkers van de weblog hyped.nl vrijdag ontdekt.
ANP

Uit een test blijkt dat de rekeninghouder inderdaad bij zijn rekening komt, maar met het geld verder niks kan doen, zoals overmaken naar een andere rekening. Er kan naar gekeken worden, maar er kan geen geld worden overgemaakt.
<SCRIPT language=JavaScript type=text/javascript>
if (typeof(dartarguments6)!='undefined') {
if (typeof(et_ord)=='undefined') et_ord=Math.floor(Math.random()*10000000000000000);
if (typeof(et_tile)=='undefined') et_tile=1;
document.write('');
}

<SCRIPT language=JavaScript src="http://ad.nl.doubleclick.net/adj/P4442.Nu.nl/economie.artikel;sz=336x280;tile=2;kw=scnt13,;ord=6625986326244175?" type=text/javascript>

Op de site van hyped.nl staat een link naar de inlogpagina. De weblog ontdekte dat de oude inlogsite van de IJslandse bank nog steeds online is. De rekeningoverzichten zijn uit te printen, wat mogelijk later als bewijs kan dienen bij claims.

jo
door joep873 - Oct 10, 2008 om 20:21
103 Antwoorden / 0 Vragen

Zie http://www.hyped.nl/details/20081010_inloggen_bij_icesave_via_truc_mogelijk

be
door benolieto - Oct 10, 2008 om 21:46
20 Antwoorden / 36 Vragen

helaas is het niet mogelijk om in te loggen; je kunt wel op de site komen, maar niet verder en er is nog een bericht te lezen over de val 8-10-08

jo
door joep873 - Oct 10, 2008 om 21:50
103 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan het zelf niet voor je proberen (had er gelukkig zelf geen rekening), maar ik lees op andere sites dat het mensen wel lukt.

be
door benolieto - Oct 10, 2008 om 21:51
20 Antwoorden / 36 Vragen

u praat als een kip zonder kop en u bent zeker niet terzake kundig;

Wat denkt u van afspraken in Europees verband ? Daaraan kunnen rechten worden ontleend en heeft de Overheid/ DNB , verplichtingen op zich genomen.

Als ik u was zou ik me eerst maar eens verder in de materie verdiepen.

astoria
door astoria - Oct 10, 2008 om 22:03
362 Antwoorden / 55 Vragen
astoria
door astoria - Oct 10, 2008 om 22:03
362 Antwoorden / 55 Vragen
menno0
door menno0 - Oct 10, 2008 om 22:12
236 Antwoorden / 42 Vragen

Oplichters? De Geldgids van de Consumentenbond  schreef in hun juli 2008 nummer het volgende. Oh ja, Wat vindt U van Uzelf...

Bij internetrekeninen zonder voorwaarden hebben vier aanbieders hun percentage verhoogd en er is een nieuwe aanbieder. De IJslandse Bank Icesavers. De IJslandse Bank heeft een NADEEL, hij valt SLECHTS TEN DELE ONDER HET NEDERLANDSE DEPOSITO GARATIESTELSEL. Mocht die Bank failliet gaan dan moet U zich als spaarder voor Uw eerste € 20.887 wenden tot de IJslandse overheid.

Uit hebzucht nam U bewust dit risico, wenste vooral deze hoge rente en puur door andere omstandigheden boft U nu nog eens dat niet alleen de staat, lees het volk,  U de eerste 20.000 wil betalen maar deze grens plotseling is opgetrokken tot 100.000.

Ik kan me ondanks een oude wet uit, is het 1929?, goed voorstellen dat de Rabobank, zijnde goed bankier zich verzet tegen opportunisten die hun geld bij woekeraars onderbrengen en te laf zijn dit te erkennen en eigen smart willen dragen. Met al dit geld werd U geacht Uw risico te kennen.  Voor Uw hebzucht van 5% bij nieuwe Bank sinds juli 2008 laat U Uw medemens opdraaien.  Geheel ter zijde, de NIBC gaf 5,9%.

Uw houding is ten stellingste af te keuren!!

mastag
door mastag - Oct 10, 2008 om 23:13
955 Antwoorden / 19 Vragen

Wie is nou de kip zonder kop,man denk eens na, omdat jj een beetje rente wilt hebben moeten alle burgers straks daaran terug betalen.
En nee ik ben niet ter zake kundig, maar dit snapt eenieder. Gewoon op de blaren zitten en blij zijn met alles wat je nog kan krijgen.

be
door benolieto - Oct 13, 2008 om 23:29
20 Antwoorden / 36 Vragen

Ja jij daar : capslock !

Denk jij maar eens na;ik betaal net als iedereen zelf ook belasting. Alleen zijn er ook nog fiancieel bewuste mensen, die de belachelijk lage rentes niet langer willen. Ijsland had een solide imago.

En wat denk je van de overheidsinstanties.?

kiran
door kiran - Oct 14, 2008 om 00:52
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@@

En deze kip zonder kop sluit zich geheel bij @menno aan!

Terecht de punten gekregen voor het Beste Antwoord, al denk ik wel dat TS dat uit kwaadheid gegeven heeft. [lol]

Als je nu zo begaan was he, had je je centen in je eigen economie gestoken! Wees blij dat jouw regering je uit de 'ellende' haalt ..... we zullen er met zijn allen voor moeten bloeden.

Maar de meeste Icesavers zullen daar niet bij stilstaan, als hun centen maar terug komen.

En dan ook nog zeuren over rente? Echt niet te geloven!

anita1971
door anita1971 - Oct 14, 2008 om 07:43
102 Antwoorden / 5 Vragen

Ijsland een solide constructie......... laat me niet lachen. Dat blijkt nu dus wel.

Hebben, hebben, hebben, daar gaat het om.
Als u genoegen had genomen met een paar tienden minder rente had u nu niet maanden op uw geld hoeven wachten en was de nederlandse belanstingbetaler er weer niet de dupe van geweest!!!!!

be
door benolieto - Oct 14, 2008 om 10:56
20 Antwoorden / 36 Vragen

als ,   als.... als...

 als m'n tante ....... had gehad was het nu mijn Oom; Jaren was het een solide bank.

en het gaat niet om tienden van procenten , zoals u ten onrechte beweerd, maar om de helft ( 2.5 % bij de Rabobank). Ik betaal net zo goed belasting en ook heb ik belasting betaald voor die ambtenaren, die deze bank, als zijnde "O.K." hebben toegelaten op de Nederlandse Spaarbanken Markt.

gsm
door gsm - Oct 14, 2008 om 22:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je krijgt de rente tot 3 oktober ook terug!
Graag gedaan :(

GSM