ak
door akino Jul 19, 2019 om 19:26
Geldzaken & recht

Bij internetbankieren geen toekomstige betaling in zicht


Nádat ik alles élke mnd. goed bij houd, wát van de rekening afgehouden word, ben ik erachter gekomen, dat de Rabobank bij navraag géén mogelijkheid ziet, om de maandelijkse betalingen die onder het kopje 'toekomst" moeten staan niet aangepast kunnen worden.
Herdoor is de kans groot, dat je bij een winkel aan komt en plotseling een weigering krijgt van je pas, omdat je té weinig saldo op de rekening  hebt staan.
Dat komt dan, omdat er géén vaste betalingen in het kopje toekomst worden vermeld, die er eerder wel in vermeld waren, vóórdat de Rabobank  deze nieuwe methode had verandert.
Leuk zo'n verandering, maar doe het dan goed, zou ik dan zeggen.

1079 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2019 om 19:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen
3

Dan maar een boekhoudschriftje kopen, daar alles inzetten en vóór vertrek uit huis kijken wat er te besteden is of het schriftje meenemen. Anders misschien wat minder op de rand van het mogelijke leven en kijken waar bezuinigd kan worden om reserve op te bouwen (sparen)? Tips zijn op internet te vinden.

jo
door jorisw - Jul 19, 2019 om 19:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Is een bank nu ook verantwoordelijk voor je eigen financieele planning? Je hebt toch hopelijk niet je bank nodig om te weten welke uitgaves je hebt.

diumenge
door diumenge - Jul 19, 2019 om 19:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Leuk zo'n "vraag", maar stel 'm dan goed... Maar ik begrijp er uit dat je de schuld van het niet goed bij houden van je eigen financiën bij de Rabobank wilt leggen?

ma
door malty - Jul 19, 2019 om 19:45
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zit niet bij de rabobank, wat bedoelt u met niet aanpassen door de rabobank?
Wat ik lees staan daar af- en bijschrijvingen die minstens 5 keer met een bepaald patroon zijn gedaan.

tenormin
door tenormin - Jul 19, 2019 om 19:49
16846 Antwoorden / 108 Vragen
0
ne
door neodutchio - Jul 19, 2019 om 20:18
5165 Antwoorden / 12 Vragen
0

Dus omdat de Rabo de verwachting in de toekomst laat zien zou u nu niet kunnen betalen? Vreemd, hier heb ik nooit last van. Het gaat om wat er nu op de rekening staat en niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Tenzij er al een reservatie gedaan is.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2019 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar die “vaste betalingen” moet u toch uit uw hoofd weten?

marita5
door marita5 - Jul 19, 2019 om 21:00
11532 Antwoorden / 15 Vragen
2

Oh , dan maar geen geld overmaken voor goede doelen , dit gaat voor 100% mis .
U zit straks zelf in nood .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/sticker-nee-verkoop-niet-welkom?id=598536

gerbera
door gerbera - Jul 19, 2019 om 21:24
7372 Antwoorden / 14 Vragen
1

Och wat is er zo moeilijk aan om de vaste lasten op een papieren briefje te schrijven. Zet de datum van incasso er bij en zorg dat het geld op de rekening staat. Komt u in een winkel niet met een lege kaart te staan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 20, 2019 om 09:51
16883 Antwoorden / 202 Vragen
2

U stelt alles goed bij te houden maar kennelijk de afgesproken incasso opdrachten niet? U heeft die opdrachten toch zelf verstrekt en bent dan toch ook zelf bekend met de afschrijvingsdata? M.i. is het bij zo ongeveer iedere bank exact hetzelfde geregeld.

ro
door ron503 - Jul 20, 2019 om 12:14
1229 Antwoorden / 0 Vragen
1

Automatische incasso's worden op een bepaalde datum van de rekening afgeschreven dus die datum kunt u bij benadering weten. Als de incasso datum in het weekeinde valt kan het zijn dat er op vrijdag al geincasseerd wordt of op de maandag na de incasso datum. Daarbij is het zo dat u online of middels een app het saldo kunt checken en direct inzicht op uw saldo kunt krijgen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer