as
door ashley2 Jul 21, 2011 om 14:06
Geldzaken & recht

Boetes bij nuon

Hallo,

Mijn dochter is naar een andere bank overgestapt en de automatische incasso's liepen niet echt goed. Dus ze heeft toen de rekeningen zelf gestort naar o.a. NUON. Nu kreeg ze van NUON bij de jaarafrekeningen 50 euro boete per keer dat zij niet bij de bank konden incasseren. Dat was zo'n 5 keer . Mag dit zomaar? Of hebben zij daar recht toe.
Groetjes Ashley

4418 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2011 om 14:24
11566 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als ik aanneem dat uw dochter vrijwillig en op tijd de betalingen heeft verricht, is het echt een ... streek van NUON.

Maar wat staat er in de voorwaarden? Dat er boetes moeten worden betaald als er niet automatisch geïncasseerd kan worden? Is het misschien een eis in combinatie met een langer lopend contract? Bij gebrek aan deze info (welke contractvorm) is er geen beter antwoord te geven als: Probeer het call center eens te bellen of stuur een brief/email naar ze met dit verhaal.

Anderzijds, met de energieoorlog die nu gaande is, kan ik mij voorstellen dat ze harde voorwaarden kunnen hebben om toch hun winst te maken.

Succes.

vladja
door vladja - Jul 21, 2011 om 14:26
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Die boete is niet, omdat ze niet konden incasseren. Die boete is omdat er te laat betaald is. Als de rekeningen op tijd betaald worden, ook al is er handmatig betaald, wordt er geen boete opgelegd,

Vladja

as
door ashley2 - Jul 21, 2011 om 14:41
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

Er is BESLIST niet te laat betaald.

=vladja schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:26: Die boete is niet, omdat ze niet konden incasseren. Die boete is omdat er te laat betaald is. Als de rekeningen op tijd betaald worden, ook al is er handmatig betaald, wordt er geen boete opgelegd,

Vladja

as
door ashley2 - Jul 21, 2011 om 14:43
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

Bedankt voor je antwoord. Er is geen langdurig contract geweest, maar ik zal idd. het callcenter bellen of mailen. Gr. Ashle

=mahadma schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:24: Als ik aanneem dat uw dochter vrijwillig en op tijd de betalingen heeft verricht, is het echt een ... streek van NUON.

Maar wat staat er in de voorwaarden? Dat er boetes moeten worden betaald als er niet automatisch geïncasseerd kan worden? Is het misschien een eis in combinatie met een langer lopend contract? Bij gebrek aan deze info (welke contractvorm) is er geen beter antwoord te geven als: Probeer het call center eens te bellen of stuur een brief/email naar ze met dit verhaal.

Anderzijds, met de energieoorlog die nu gaande is, kan ik mij voorstellen dat ze harde voorwaarden kunnen hebben om toch hun winst te maken.

Succes.

tdehond
door tdehond - Jul 21, 2011 om 14:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Het lijkt mij niet de bedoeling dat zij dit in de jaarafrekening verwerken. Ik zou daar bezwaar tegen indienen als daar geen melding van gemaakt zou worden bij een betalingsherinnering.

as
door ashley2 - Jul 21, 2011 om 14:47
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

Helaas reageerden zij op het bezwaar, met de woorden dat het allemaal klopte.Ze hebben zo'n machtspositie. Maar ik ga het zeker verder uitzoeken, nu ik deze antwoorden van jullie krijg Wilde zeker weten, of ik er iets tegen kon doen. Dank jullie wel allemaal. Groetjes Ashle

=tdehond schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:44: Het lijkt mij niet de bedoeling dat zij dit in de jaarafrekening verwerken. Ik zou daar bezwaar tegen indienen als daar geen melding van gemaakt zou worden bij een betalingsherinnering.

vladja
door vladja - Jul 21, 2011 om 14:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Lees de boete-regeling die NUON hanteert. Zie hier....

Als een automatische incasso mislukt, krijg je brief dat die incasso mislukt is, met het verzoek alsnog de termijnbetaling handmatig zo snel mogelijk te voldoen. Op het mislukken van een automatische incasso staat GEEN BOETE.

Op te laat betalen wel.

Als je dan alleen de termijn betaalt en niet de opgelegde boete, blijft de boete staan en komt die automatisch apart vermeld op de eindafrekening te staan.

Vladja

vladja
door vladja - Jul 21, 2011 om 14:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0
as
door ashley2 - Jul 21, 2011 om 15:01
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

Dit gaat alleen over te late betalingen, dat is hier niet aan de orde, de betalingen waren allemaal op tijd, anders zou ik me er niet druk om maken, dan was het terecht. maar union kon alleen niet incasseren, omdat de nw. bank de gegevens niet had ontvangen van devorige bank, dus geen automatische incasso kon doen. Gr. Ashle

=vladja schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:56: Lees hier....

Vladja

as
door ashley2 - Jul 21, 2011 om 15:03
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

Deze brief kreeg ze nooit, omdat ze niet te laat was. Ze zijn gewoon boos ,omdat ze het niet automatisch konden incasseren. Ze kreeg deze boetes pas met de jaarafrekening

=vladja schreef op donderdag 21 jul 2011, 14:54: Lees de boete-regeling die NUON hanteert. Zie hier....

Als een automatische incasso mislukt, krijg je brief dat die incasso mislukt is, met het verzoek alsnog de termijnbetaling handmatig zo snel mogelijk te voldoen. Op het mislukken van een automatische incasso staat GEEN BOETE.

Op te laat betalen wel.

Als je dan alleen de termijn betaalt en niet de opgelegde boete, blijft de boete staan en komt die automatisch apart vermeld op de eindafrekening te staan.

Vladja

tdehond
door tdehond - Jul 21, 2011 om 15:04
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

@ t.s.

Als u het gevoel heeft slachtoffer te zijn van een onjuiste incassoprocedure ( zie link Vladja) dan is het m.i. een overweging waard of u in de positie bent om boetevrij van energiebedrijf te veranderen.

Ik heb b.v. geen contract met mijn huidige energieleverancier wat voor een of meerdere jaren vast ligt en kan dus van energie bedrijf wisselen zonder een boete te hoeven ophoesten.



as
door ashley2 - Jul 21, 2011 om 15:06
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

Ze is inmiddels van energiebedrijf veranderd, maar de rekening blijft toch open staan en ga dit uitzoeken. Er is op tijd betaald, dat kan ze tonen, dus ben benieuwd wat het callcenter te zeggen heeft.
Bedankt voor je reaktie.
Gr. Ashle

=tdehond schreef op donderdag 21 jul 2011, 15:04: @ t.s.

Als u het gevoel heeft slachtoffer te zijn van een onjuiste incassoprocedure ( zie link Vladja) dan is het m.i. een overweging waard of u in de positie bent om boetevrij van energiebedrijf te veranderen.

Ik heb b.v. geen contract met mijn huidige energieleverancier wat voor een of meerdere jaren vast ligt en kan dus van energie bedrijf wisselen zonder een boete te hoeven ophoesten.



Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Jul 21, 2011 om 15:07
117 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Ashley2,

In uw bericht op dit forum stelt u enkele vragen over de incassokosten die Nuon bij uw dochter in rekening heeft gebracht, nadat de automatische incasso’s niet soepel verliepen.

Wanneer automatische incasso’s geen doorgang vinden bij de bank, worden er niet per definitie kosten door Nuon berekend. De incassokosten van € 50,- per maand worden alleen maar in rekening gebracht wanneer een klant zijn/haar facturen niet op tijd voldoet. Overigens worden er van tevoren ook nog vrijblijvende herinneringen en aanmaningen verstuurd, voordat de incassoprocedure zo vergevorderd is dat er incassokosten worden gefactureerd. Meer informatie over onze incassoprocedure vindt u bij de volgende link:

http://www.nuon.nl/klantenservice/uw-gegevens-bekijken/jaarafrekeningenbetalingen/betaalproces/

Om u en uw dochter meer duidelijkheid te kunnen bieden, is het handig als ik haar gegevens kan bekijken.
Kunt u daarvoor het contractrekeningnummer van uw dochter doorgeven? Dan kan ik op basis daarvan de gegevens en haar telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

De contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of op de jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet het klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Gert
Nuon Webcare

as
door ashley2 - Jul 21, 2011 om 15:13
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

Bedankt voor Uw reaktie.

Zodra mijn dochter te bereiken is, zal ik haar gegevens vragen en naar U doorsturen. Groetjes Ashle

=nuonmedew schreef op donderdag 21 jul 2011, 15:07: Beste Ashley2,

In uw bericht op dit forum stelt u enkele vragen over de incassokosten die Nuon bij uw dochter in rekening heeft gebracht, nadat de automatische incasso’s niet soepel verliepen.

Wanneer automatische incasso’s geen doorgang vinden bij de bank, worden er niet per definitie kosten door Nuon berekend. De incassokosten van € 50,- per maand worden alleen maar in rekening gebracht wanneer een klant zijn/haar facturen niet op tijd voldoet. Overigens worden er van tevoren ook nog vrijblijvende herinneringen en aanmaningen verstuurd, voordat de incassoprocedure zo vergevorderd is dat er incassokosten worden gefactureerd. Meer informatie over onze incassoprocedure vindt u bij de volgende link:

http://www.nuon.nl/klantenservice/uw-gegevens-bekijken/jaarafrekeningenbetalingen/betaalproces/

Om u en uw dochter meer duidelijkheid te kunnen bieden, is het handig als ik haar gegevens kan bekijken.
Kunt u daarvoor het contractrekeningnummer van uw dochter doorgeven? Dan kan ik op basis daarvan de gegevens en haar telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

De contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of op de jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet het klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Gert
Nuon Webcare

as
door ashley2 - Jul 21, 2011 om 18:02
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

Hallo,

Heb inmiddels mijn dochter gesproken en zij heeft het vanmiddag uit handen gegeven. Daar zij goede antwoorden kreeg van nuon.U in ieder geval vriendelijk bedankt voor de genomen moeite door te reageren op mijn vraag.

Groetjes Ashley 2. hartelij

=nuonmedew schreef op donderdag 21 jul 2011, 15:07: Beste Ashley2,

In uw bericht op dit forum stelt u enkele vragen over de incassokosten die Nuon bij uw dochter in rekening heeft gebracht, nadat de automatische incasso’s niet soepel verliepen.

Wanneer automatische incasso’s geen doorgang vinden bij de bank, worden er niet per definitie kosten door Nuon berekend. De incassokosten van € 50,- per maand worden alleen maar in rekening gebracht wanneer een klant zijn/haar facturen niet op tijd voldoet. Overigens worden er van tevoren ook nog vrijblijvende herinneringen en aanmaningen verstuurd, voordat de incassoprocedure zo vergevorderd is dat er incassokosten worden gefactureerd. Meer informatie over onze incassoprocedure vindt u bij de volgende link:

http://www.nuon.nl/klantenservice/uw-gegevens-bekijken/jaarafrekeningenbetalingen/betaalproces/

Om u en uw dochter meer duidelijkheid te kunnen bieden, is het handig als ik haar gegevens kan bekijken.
Kunt u daarvoor het contractrekeningnummer van uw dochter doorgeven? Dan kan ik op basis daarvan de gegevens en haar telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

De contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of op de jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet het klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Gert
Nuon Webcare

as
door ashley2 - Jul 21, 2011 om 18:04
77 Antwoorden / 19 Vragen
0

Hallo allemaal,

Ik wilde jullie even bedanken voor de genomen moeite om mijn vraag te beantwoorden, mijn dochter heeft het uit handen gegeven, omdat zij niet voldoende antwoorden kreeg van de leverancier.
Hoop dat alles in orde komt.

Vriendelijke groeten Ashley2.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer