mo
door moketting Jun 5, 2008 om 22:53
Geldzaken & recht

Bril zoekgeraakt in zorginstelling

Mijn schoonmoeder verblijft in een verpleegtehuis en aldaar is enige tijd geleden haar bril verdwenen.De bril was uit 2000 en heeft toen 1155 gulden gekost. Na enkele zoekpogingen is een nieuwe bril aangeschaft twv 568,00 euro. De rekening heb ik na aftrek van de vergoeding van de ziektekostenverzekering ingediend bij de zorginstelling. Van deze instelling kreeg ik als antwoord dat een vergoeding zou worden uitgekeerd van 250,00 euro. Als argument om niet het hele bedrag uit te keren werd naar voren gebracht dat de instelling niet verzekerd was voor het zoekraken van eigendommen van hun bewoners, dit ivm de hoge kosten van zo'n verzekering.  Mijns inziens heeft de instelling dus bewust het risico gelopen om aansprakelijk te worden gesteld bij het zoekraken van eigendommen van bewoners.


Als de bril niet zoek was geraakt had deze nooit hoeven te worden vervangen, dus waren deze kosten er ook niet geweest.


Er volgt binnenkort een gesprek met de directeur van de instelling, en daarom ben ik op zoek naar advies. Welke vergoeding kan ik vragen, het eenmalige aanbod van de instelling is m.i. aan de lage kant.


 

351 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

soepkiep
door soepkiep - Jun 5, 2008 om 23:29
529 Antwoorden / 75 Vragen
0

dubbel gepost

dirck
door dirck - Jun 6, 2008 om 00:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

@soepkiep, bij dubbelpost graag bij één vraag "dubbel post" neerzetten, niet bij alle twee de vragen!

ro
door rositha - Jun 6, 2008 om 08:40
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

bij mijn zoon op de instelling is  dit zelfde probleem ook vaak aan de orde .dit is één van de meest vervelende problemen ,die een zorginstelling altijd afschuift op de cliënt.  u zou de klachtenbemiddelaar kunnen inschakelen.die moet hier iets meedoen.  de praktijk leert ,dat de aanhouder wint. steeds blijven mailen,schrijven en bellen. het wordt tijd dat hier iets officiëel  voor wordt geregeld.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer