door 538807 Dec 28, 2017 om 12:41
Geldzaken & recht
De woekerhandel in plaatsbewijzen voor concerten moet worden gestopt.

Als je een plaatsbewijs wil bestellen voor b.v. André Rieu in juli 2018 dan kom je helaas nu al bedrogen uit . Bedrijven zoals ViaGoGo en Top-Ticket maar ook Hotel ketens die dat dan koppelen aan een overnachting, kopen massaal de beste plaatsen op en verkopen deze vervolgens door voor woekerprijzen.
Dit dient onmiddelijk te worden gestopt. Ik classificeer dit als Maffia praktijken. Een plaats die nominaal € 89,- kost, gaat voor € 220,- de verkoop in. Verhoogd met z.g. administratie en reserverings kosten waar je van achterover valt. Ze verdubbelen zodoende de oorspronkelijke prijs.
Als consument heb je geen schijn kans meer om op een normale manier aan plaatsbewijzen te komen.
Het wordt door bovengenoemden botweg geblokkeerd omdat ze bijna alles opkopen.Ook particulieren kunnen hun kaartje doorverkopen aan dit soort bureau's. Dat lijkt me een zeer ongewenste situatie.
De organisatie André Rieu Productions  zal blij zijn met zoveel vroege inkomsten, maar het is oneerlijke en ranzige handel.
De regering en/of de Nederlandse Mededingings Autoriteit zou moeten ingrijpen om deze woekerhandel te verbieden.
Dat het lucratief is blijkt wel uit het feit dat er steeds meer van dit soort (door)verkoop bureau's bijkomen.
Als ik bij Ajax een plaats bestel krijg ik die voor de normale prijs omdat ik een z.g. clubcard bezit. Een dergelijke constructie kan toch ook worden toegepast?

1565 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 28, 2017 om 12:44
7214 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt dit voorleggen aan de Kassa tv-redactie, misschien doen zij er wat mee:
https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact

ho
door holy53 - Dec 28, 2017 om 12:48
68 Antwoorden / 1 Vragen

Boek regelmatig concerten. Herken jouw problemen niet. Wij boeken wel altijd vroeg. Dan heb jij de keus!

ol
door old fellow - Dec 28, 2017 om 12:51
90 Antwoorden / Vragen

Zolang er mensen bestaan die hun tickets kopen bij niet de officiele verkoopkanalen, zal dit altijd blijven bestaan. Dus begint allen bij u zelf en koop alleen via de officiële kanalen, dan heb je zeker je ticket, voor de echte en geen woeker prijs. Ben je te laat? Volgende keer beter.

Cookies
door Cookies - Dec 28, 2017 om 12:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Succes! Zijn trouwens nog steeds kaartjes te koop https://www.andrerieu.com/nl/maastricht-2018

Dit dient onmiddelijk te worden gestopt.

jo
door jorisw Dec 28, 2017 om 19:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is wel weer komisch. Klagen dat alle tickets worden weggekaapt zodat de zielige consumenten niet meer op een normale manier tickets kan kopen en vervolgens is er nog geen voorstelling uitverkocht :-)

Misschien kan de titel worden gewijzigd in iets van "Veel consumenten kijken niet verder dan hun neus lang is...".

ne
door neodutchio - Dec 28, 2017 om 13:18
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Weet u hoe dit soort praktijken gestopt wordt? Door niet meer te bestellen bij dit soort bedrijfjes. Er wordt al jaren voor gewaarschuwd en er worden elk jaar tig topics hierover geopend. En toch blijven deze bedrijfjes bestaan, rarara.

costnix
door costnix - Dec 28, 2017 om 13:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ga gewoon op een terrasje in de buurt van het optreden zitten en u kunt gratis luisteren.
Het geluid van het orkest schalt door heel het centrum van Maastricht heen.

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2017 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het wordt ook uitgezonden op tv. Kunt u op uw eigen bank “gratis” kijken.

jo
door jorisw - Dec 28, 2017 om 15:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt aan gewerkt. Een Nederlandse start-up heeft een systeem op basis van blockchain technologie ontwikkeld. Doorverkopen lukt daar niet mee. Als je het ticket niet wilt gebruiken, retourneer je het en komt het beschikbaar voor de volgende klant van de officiele ticketverkoper. Het heeft alleen nog even wat voeten in aarde om dit te introduceren (alle venues moeten dit systeem gaan ondersteunen, we zijn nu net zo ver dat je overal met e-tickets naar binnen kunt).

marita5
door marita5 - Dec 28, 2017 om 15:48
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo 538807 ,

Bedrijven zoals ViaGoGo en Top-Ticket

En dit zijn juist de bedrijven waar u niet moet kopen , klik op de rode regels .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/

 Dit dient onmiddelijk te worden gestopt. Ik classificeer dit als Maffia praktijken

Lees hier waar u wel kunt kopen , dan heeft u deze ergenis niet ,

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/toch-geen-strengere-regels-voor-doorverkoop-van-tickets/

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 28, 2017 om 16:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zie niet in waarom dit gestopt moet worden, als je geen kaarten hebt en ze  oor een hoge prijs wel kunt kopen is dat een beslissing die je zelf neemt.
Niemand dwingt u hier te kopen.

sl
door slobberbone - Dec 28, 2017 om 18:43
508 Antwoorden / 2 Vragen

U bent nog ruimschoots op tijd voor Ticketswap :-)

aurora1
door aurora1 - Dec 28, 2017 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u sinds ca de jaren 80 zitten slapen en niets over ticketsverkoop gevolgd? Onder een rots in een Limburgse grot vertoefd?
Wat is uw vraag?
U doet nl alleen een mededeling, d.w.z. u moppert, klaagt en zeurt over een non-probleem dat al tig jaren bestaat, en vraagt/stelt dan "dat een dergelijke constructie" (zoals bij Ajax, Ajax? Huh?) toch ook kan worden toegepast? Hoe kan op dat laatste een antwoord gegeven worden? Ga naar de organisatoren en stel uw sublieme plan daar voor.
Overigens geeft  A. Rieu voortdurend concerten, zo vaak zelfs dat hij er ziek van is geweest en het kalmer aan moest doen, en die concerten zijn vaker per week op tv te bekijken op meerdere zenders, en dan nog klagen?

gerbera
door gerbera - Dec 28, 2017 om 22:12
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik bij Ajax een plaats bestel krijg ik die voor de normale prijs omdat ik een z.g. clubcard bezit.

Alleen zit er bij ajax geen muziek in.
Maar stel het voor bij André Rieu om clubcard's uit te geven.
En als u de kaarten gewoon bij het juiste adres aanschaft betaald u ook de normale prijzen.