sc
door schaar_1 Jan 28, 2009 om 19:55
Geldzaken & recht

Definitieve aanslag 2006 en 2007 nog niet ontvangen

Ik heb nog steeds geen definitieve aanslag onvangen over de belastingjaren 2006 en 2007. De voorlopige aanslag heb ik wel al lang ontvangen. Ook heb ik geen verzoek tot toelichting ontvangen van de Belastingdienst.

897 7 Rapporteer

la
door lammi - Jan 28, 2009 om 20:31
32 Antwoorden / 2 Vragen

ff de belastingdienst bellen en je sofinummer bij de hand houden.

jo
door jojanda - Jan 28, 2009 om 22:03
146 Antwoorden / 0 Vragen

De  BD is verplicht om binnen 3 jaar na afloop van het belastingjaar eventueel verlengd met een eerder verleend uistel te reageren in de vorm van een definitive aanslag.

M.a.w.  De belastingdienst heeft de tijd nog.

JOjanneke

me
door melkmeisje - Jan 28, 2009 om 22:29
20 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Schaar heb even gedult maak je niet ongerustze vergeten je echt niet! ,ik heb vorige week de defenitieve aanslag 2006 ontvangen

vond dit inderdaad ook lang duren  en zeker als je geld terug mag verwachten

groet van het melkmeisje

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 28, 2009 om 23:33
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag schaar,

Nou, dan schiet je al aardig op. Zojuist, een paar weken geleden, ontving ik de definitieve van 2006: €0,- te betalen, €0,-- terug te betalen.
De voorlopige van 2007 heb ik nog niet binnen, terwijl ik die vóór 01-04-2008 inzond.

Nu heb ik geen eenvoudige aangifte en voor 2008 wordt het nog gekker.

En daarna, als ik 2008 definitief binnen heb wil ik nog middelen over '06,7 en 8. Wanneer dat afgerond is kan ik wel dood zijn. Maar goed, dan heeft mijn vrouw het daarna gemakkelijker, want ik ben altijd een enfant terrible geweest, zullen we maar zeggen.

Hardware ERror MAN.

kr
door krieties - Jan 29, 2009 om 11:43
442 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gemerkt dat de beldst bezig is met de aangiften 2006 die niet zo eenvoudig zijn en/of nader onderzoek behoeven. Ze zijn aan het vragen stellen over die laatste aangiften. De def. aanslag moet in principe voor 1-1-2010 worden opgelegd. De def. aanslag 2007 wordt in principe niet opgelegd voordat de def. aanslag 2006 is vastgesteld.

kr
door krieties - Jan 29, 2009 om 11:47
442 Antwoorden / 0 Vragen

H...ER...MAN: Over die voorl. aanslag 2007: een rare zaak. Krijg je terug? Te ontvangen rente is zo gek nog niet, dus gewoon wachten. Moet je betalen? Dan verzoek doen, de beldst moet dan binnen 3 maanden een aanslag opleggen. Doen ze dat niet, dan heb je recht op vermindering heffingsrente.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 29, 2009 om 19:44
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ krieties:

Ha, dat zal het zijn. 2006 Net definitief vast gesteld en dan met 2007 verder. Daar verwacht ik een paar duizend van terug. Als daar 6 % over vergoed wordt ben ik tevreden. Dat krijg ik momenteel bij geen bank. Dan heeft Wouter nog 2 % winst, want hij zet mijn geld uit aan die flutbanken met die dure directeuren voor 8 %. ;-)

H.