pedros10000
door pedros10000 Jan 17, 2007 om 16:20
Geldzaken & recht

Dsb bank

hallo ik zou willen gaan sparen bij de dsb bank omdat ze een rente van bijna 4% geven zonder voorwaarden en ik kan mijn geld weer opnemen wanneer ik zelf wil .

nu is mijn vraag is deze bank goed beoordeelt door de consumenten bond . b. v. d .  een spaarder.

710 8 Rapporteer

bobmalooga
door bobmalooga - Jan 17, 2007 om 16:38
229 Antwoorden / 7 Vragen

Er zijn nogal wat mensen die niet zo te spreken zijn over hun ervaringen met de DSB bank. Ik zou eerder gaan voor Argenta, ook hier heb je geen opnamebeperkingen en een rente van 3.4% meen ik.

brynnar
door brynnar - Jan 17, 2007 om 17:42
1782 Antwoorden / 27 Vragen

"zonder voorwaarden"?

Ik ken de DSB Bank zelf niet, maar wel alle andere financiele instellingen van Dirk Scheringa en de handelswijzen die deze firma's hanteren zijn niet altijd even fris.

Er blijft in elk geval genoeg bij DSB aan de strijkstok hangen (ondanks de lage rentes bij leningen en hoge rentes voor spaarrekeningen) voor een fors reclamebudget voor Postkrediet, Lenen.nl, etc. en het nieuwe stadion van AZ.

Bij DSB gaan bij mij in elk geval alarmbellen rinkelen. Ik hoop ook bij e en ik raad u aan deze "zonder voorwaarden" eerst uitvoerig te bestuderen en te zoeken naar de kleine lettertjes.

Mvgr - B

ak
door aketelaars - Jan 17, 2007 om 17:52
9 Antwoorden / 23 Vragen

op hun site kom ik dit percentage niet tegen.

groetjes jet

stacey
door stacey - Jan 17, 2007 om 18:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

.......De belangrijkste bedrijfsonderdelen zijn "DSB Bank" voor spaarproducten en "DSB Direct" voor kredietproducten. Dit laatste bedrijfsonderdeel hanteert veel verschillende merknamen als Becam, Postkrediet, lenen.nl en Frisia Financieringen.--------

Dirk Scheringa - Wikipedia

ricardow
door ricardow - Jan 19, 2007 om 16:31
202 Antwoorden / 7 Vragen

"Ik zou willen gaan sparen bij de dsb bank omdat ze een rente van bijna 4% geven zonder voorwaarden en ik kan mijn geld weer opnemen wanneer ik zelf wil."

Ik weet niet over welke informatie u beschikt, maar ik kan u in ieder geval melden dat deze niet klopt!! DSB Bank geeft over een normale spaarrekening op dit moment 'maar liefst' 2,5% rente (aldus hun website). Dit percentage is marktconform; ook bij de Rabobank krijg je bij een internetspaarrekening op dit moment 2,5% rente. De Rabobank heeft zelfs een spaarvorm waarbij, als het geld tenminste een kwartaal op de rekening laat staan, er zelfs 3,0% rente wordt vergeven.

Waar u waarschijnlijk naar heeft gekeken is het DSB vaste termijn deposito, waar u tot 4% rente kunt verkrijgen op uw spaartegoed. Dit rentepercentage krijgt u alleen als u uw spaargeld voor 10 jaar (!) vastzet bij DSB.

Enkele belangrijke voorwaarden van deze rekening:
* Er geldt een minimum inleg van € 2.500,-
* Gedurende de overeengekomen looptijd is geen aanvullende inleg mogelijk
* Te rekenen vanaf de datum van inleg, staat het bedrag gedurende de overeengekomen looptijd vast.
* Opname vóór het verstrijken van de overeengekomen looptijd is in principe mogelijk, in welk geval opnamekosten in rekening worden gebracht. De opnamekosten bedragen ¼% van het opgenomen bedrag per hele of gedeeltelijke maand over de resterende looptijd tot een maximum van 5%

Kortom dus helemaal niet 'zonder voorwaarden'. Ik zou me dan ook nog maar eens goed orïenteren of er voor u geen beter spaarproduct is. Want hun spaarrente's zijn niet bijster spectaculair (ook niet voor het spaardeposito) en u weet vast wel hoe Dick Scheringa -en al zijn bedrijven- te boek staan.

Groet Richard

pedros10000
door pedros10000 - Jan 19, 2007 om 16:44
12 Antwoorden / 7 Vragen

mag ik iedereen bedanken voor de spontane reacties op mijn vraag.ik denk dat ik uit de antwoorden mijn conclusie kan trekken.nogmaals bedankt pedros.

menno0
door menno0 - Jan 19, 2007 om 19:50
236 Antwoorden / 42 Vragen

De consumentenbond/geldgids verstrekt aan leden inderdaad met regelmaat een spaarwijzer. Jaren geleden ben ik zodoende in zee gegaan met ASN Ideaalsparen. Rentepercentage is 4%, minimum sparen per maand € 50; max. € 250. Vrij op te nemen. Alles is bijzonder verzorgd. U beschikt over antwoord enveloppen, wordt uitermate keurig te woord gestaan bij gratis nr 0800-0380. www.asnbank.nl

Mijn eigen ervaring is prima.

ma
door marcel68 - Jan 20, 2008 om 18:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Kies de hoogste spaarrente !
Biedt uw huidige spaarrekening nog wel genoeg rente ? Misschien is bij uw eigen bank wel een rekening te vinden die meer oplevert. En mogelijk krijgt u elders nog wel een veel hogere spaarrente. U moet een paar dingen goed in de gaten houden, maar het overhevelen van uw spaargeld is heel gemakkelijk.
Kijk voor meer info op:
http://financieel.infonu.nl/geld/9870-kies-de-hoogste-spaarrente.html