28casper
door 28casper Feb 24, 2012 om 00:17
Geldzaken & recht

[edit - redactie] droompoppenhuis

ik ben helaas een slachtoffer van [edit -redactie, ivm overtreding forumregels] uit s'gravenhagen voor een bedrag van 116 euro .
hiervoor zou ik het "droompoppenhuis 125 delig van del prado" ontvangen.
helaas heb ik niks gekregen en wordt er niet op telefoon en mail gereageerd.
kan een bank in dit geval de ing niks ondernemen ? die heeft toch de persoonsgegevens van diegene ?
[edit]

2445 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2012 om 00:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, de bank kan daar helemaal niets mee. Je hebt het bedrag zelf overgemaakt, dat kan niet zomaar terug gestort gaan worden.

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2012 om 00:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je zelf geen adresgegevens dan? Neem aan van wel. Dan kun je eens een bezoekje brengen aan de verkoper.

28casper
door 28casper - Feb 24, 2012 om 00:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

ja 150 km verder op ,daarom heb ik voor verzende gekozen maar stel ik zou het geld hebben om naar dat adres te gaan is de kans ook groot dat hij het adres van iemand onschuldig heeft gebruikt ?

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2012 om 00:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=28casper schreef op vrijdag 24 feb 2012, 00:46]ja 150 km verder op ,daarom heb ik voor verzende gekozen maar stel ik zou het geld hebben om naar dat adres te gaan is de kans ook groot dat hij het adres van iemand onschuldig heeft gebruikt ?

Dat zou idd heel goed kunnen, ja.

Je kunt een melding doen bij mijnpolitie en/of bij opgelichtopinternet.

28casper
door 28casper - Feb 24, 2012 om 00:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

reeds gedaan maar weinig hoopgevend buiten het feit om dat andere gewaarschuwd worden maar een andere loginnaam en ze gaan gewoon verder ,weer wat geleerd...was wel een dure les .

di
door dirtybootman - Feb 24, 2012 om 07:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Heel vervelend allemaal. Ben zelf ook slachtoffer geweest.
Sinds die tijd check ik altijd de verkoper / mailadres / bankrekeningnummer op www.opgelichtopinternet.nl. Ook betaal ik via Paypal. Realiseer je wel, dat je weinig tot geen steun krijgt van sites als Marktplaats en Ebay. Sites als Marktplaats zouden ook een soort feedback score op verkopers moeten instellen.
Eerdergenoemde site geeft hele goede informatie over hoe te handelen. Doe in ieder geval aangifte bij de politie en stuur een brief met kopie van het proces verbaal naar de bank. Wanneer een bank meerdere klachten van oplichting krijgt over een persoon, dan kan deze op de zwarte lijst worden geplaatst.
Sterkte en/of succes.

diumenge
door diumenge - Feb 24, 2012 om 10:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je wat aan deze link, succes ermee!

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Feb 24, 2012 om 10:25
149 Antwoorden / 12 Vragen

Eeeeeeh , u hebt wel geld om een "popenhuis "van 116 euro te kopen maar niet om een ritje van 300 km ( retour ) te betalen ? Hebt u uw prioriteiten wel op een rijtje ?

diumenge
door diumenge - Feb 24, 2012 om 10:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 feb 2012, 10:23]...
Het is maar de vraag of deze man er ook maar iets mee te maken heeft. Er zijn een heleboel v.d.Geest in Den Haag, en in de telefoongids staan 4x R.v.d.Geest.
...Klopt, maar TS heeft ook een melding gedaan op OpgelichtopInternet en daar staat de volledige naam en het telefoonnummer, die matchen. Daarnaast is de advertentie op Marktplaats nog te vinden, ook dat telefoonnummer is hetzelfde, daarnaast staan er andere advertenties van deze adverteerder over Glas In Lood en kan je een kaartje opvragen, deze gegevens matchen ook.

Even voor de duidelijkheid. Dit zijn allemaal openbare, op het internet te vinden gegevens, dus ik leg alleen maar het verband. Zet hier niets neer wat niet door iemand anders ook te vinden is.

@ultraglide1998 Jouw opmerking voegt niets toe, gaat jou niets aan hoe iemand zijn/haar geld besteed of prioriteiten stelt.

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2012 om 11:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 24 feb 2012, 10:39]

Klopt, maar TS heeft ook een melding gedaan op OpgelichtopInternet en daar staat de volledige naam en het telefoonnummer, die matchen. Daarnaast is de advertentie op Marktplaats nog te vinden, ook dat telefoonnummer is hetzelfde, daarnaast staan er andere advertenties van deze adverteerder over Glas In Lood en kan je een kaartje opvragen, deze gegevens matchen ook.

Oké, duidelijk nu. Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die zo makkelijk te traceren is, zelfs in de telefoongids staat, de boel oplicht.

Mss is topicstarter een beetje te voorbarig met zijn conclusies, vandaar mijn vraag wanneer de koop heeft plaatsgevonden.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Feb 24, 2012 om 11:38
149 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 24 feb 2012, 10:39][quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 feb 2012, 10:23]...
Het is maar de vraag of deze man er ook maar iets mee te maken heeft. Er zijn een heleboel v.d.Geest in Den Haag, en in de telefoongids staan 4x R.v.d.Geest.
...Klopt, maar TS heeft ook een melding gedaan op OpgelichtopInternet en daar staat de volledige naam en het telefoonnummer, die matchen. Daarnaast is de advertentie op Marktplaats nog te vinden, ook dat telefoonnummer is hetzelfde, daarnaast staan er andere advertenties van deze adverteerder over Glas In Lood en kan je een kaartje opvragen, deze gegevens matchen ook.

Even voor de duidelijkheid. Dit zijn allemaal openbare, op het internet te vinden gegevens, dus ik leg alleen maar het verband. Zet hier niets neer wat niet door iemand anders ook te vinden is.

@ultraglide1998 Jouw opmerking voegt niets toe, gaat jou niets aan hoe iemand zijn/haar geld besteed of prioriteiten stelt.

Het was maar een vraagje hoor . Ik wist niet dat ik op teentjes ging staan. Maar als iemand een vraag stelt is elk antwoord een antwoord , nietwaar , ook al voegt die in jouw ogen ( omdat we toch aan het tutoyeren zijn ) niets toe.

28casper
door 28casper - Feb 24, 2012 om 13:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor jullie tips en meningen enne,ultragide1998
de aankoop is gedaan met mijn dochters spaarcentjes en verjaardagsgeld en ik heb het laatste gedeelte bij elkaar gesprokkeld om voor haar een mooi poppenhuis te maken, dus nee ik heb geen auto en geen geld voor 300 km te rijden anders was ik er lang geweest, hierbij dus mijn uitleg over preoriteit.

diumenge
door diumenge - Feb 24, 2012 om 13:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 feb 2012, 11:21]Oké, duidelijk nu. Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die zo makkelijk te traceren is, zelfs in de telefoongids staat, de boel oplicht.

Mss is topicstarter een beetje te voorbarig met zijn conclusies, vandaar mijn vraag wanneer de koop heeft plaatsgevonden.Ja, dat verbaasde mij ook. De aanpassing door de redactie lijkt me dus ook terecht, wellicht is er iets anders aan de hand.

brainless
door brainless - Feb 24, 2012 om 14:06
324 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 24 feb 2012, 13:26][quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 feb 2012, 11:21]Oké, duidelijk nu. Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die zo makkelijk te traceren is, zelfs in de telefoongids staat, de boel oplicht.

Mss is topicstarter een beetje te voorbarig met zijn conclusies, vandaar mijn vraag wanneer de koop heeft plaatsgevonden.Ja, dat verbaasde mij ook. De aanpassing door de redactie lijkt me dus ook terecht, wellicht is er iets anders aan de hand.
iets meer dan een week geleden gekocht