vo
door vossestein Oct 25, 2010 om 06:51
Geldzaken & recht

Eindejaarsuitkering

is het waar dat een eindejaars uitkering alleen word uitgekeert op 31 dec.
en dat bij voortijdig stoppen van dienstverband geen rechten meer heb daarop?

2784 5 Rapporteer

pavoordf
door pavoordf - Oct 25, 2010 om 07:51
519 Antwoorden / 73 Vragen

Neen,

op mijn salarisstrook staat ook iedere maand hoeveel rechten ik heb opgebouwd voor vakantiegeld en eindejaarsuitkering (of 13e maand)

vo
door vossestein - Oct 25, 2010 om 10:32
3 Antwoorden / 2 Vragen

op mijn salarisstrook staat dat niet.

toen ik 3 jaar geleden bij deze werkgever ben begonnen in november.
kreeg ik 2 maanden eindejaarsuitkering, maar nu stop ik per 1 november en nu krijg ik geen eindejaarsuitkering.
is dit correct???

vladja
door vladja - Oct 25, 2010 om 10:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het is geheel afhankelijk van wat er in de regeling over de eindejaarsuitkering staat. In het ene geval moet je op de datum van uitkering nog in dienst zijn, bij de andere bouw je het maandelijks op. Dan is er ook nog de variant dat je een heel kalenderjaar in dienst moet zijn geweest voor een uitkering

Er is dus geen pasklaar antwoord.

Vladja

johanpc
door johanpc - Oct 25, 2010 om 11:24
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Lees de cao er eens opna lijkt mij.

kl
door kluns - Oct 26, 2010 om 21:33
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als er niets duidelijks op papier staat (CAO, arbeidskontrakt of personeelsregelement) dan is een eindejaarsuitkering uitgesteld loon. Te vergelijken met vakantiegeld.

Als er niets op papier staat en je werkgever wil niet betalen zoek dan juridische hulp.