Fl
door Flying Eagle Apr 5, 2016 om 16:16
Geldzaken & recht

Ervaring met security circle

Ben recent benaderd door [edit-red.] van Security Circle i.v.m. afwikkeling faillissement Eco Direct.
Er zou veel meer geld zijn te achterhalen dan bij de afwikkeling van het faillissement aan gedupeerde beleggers is uitgekeerd. Maar ik moet wel vooruit 3 % van mijn vroegere (totale) inleg betalen.
Wie heeft ervaring met deze persoon c.q. instelling? Is dit betrouwbaar?

18461 18 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 5, 2016 om 22:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Trap hier niet in, Ecodirect heeft na het faillissement 2 uitbetalingen gedaan 1e keer 10% van uw inleg en ruim daarna nog eens 4% van uw inleg. Beetje afhankelijk waar uw bomen stonden en in welk project u zat. De curator heeft u vaak op de hoogte gehouden van de actuele balans.  De curator heeft de zaak afgedaan en zodoende is er jaren na deze afsluiting echt niets meer te halen. 14% als particulier ontvangen na een faillissement is uitzonderlijk hoog.
Hou uw geld deze keer lekker in uw zak.
Diewilik

Ja
door Jan de jong - May 20, 2016 om 16:33
2 Antwoorden / Vragen

Een tijd geleden ben ik met [edit-red.] in zee gegaan, dit betrof ook een faillissement. De curator had deze zaak gesloten en zei dat er niets meer te halen was. Via een kennis werd ik destijds getipt over [edit-red.] en zijn werk. Na het opsturen van de stukken en veel informatie, kreeg ik na enige tijd een rapport teruggestuurd waarin de zaak professioneel geanalyseerd werd. Met een aantal mede gedupeerden zijn wij toen in zee gegaan met [edit-red.], tegen overigens een hoger % wat u schrijft. [edit-red.]en zijn medewerkers hebben de oud directie leden opgespoord en daar is voor ons een aanzienlijk bedrag uitgekomen. Gebeurd natuurlijk (heel) vaak met faillissementen dat de BV failleerd en de voormalige directie op slinkse wijze gelden weggesluisd hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 May 20, 2016 om 20:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Klinkklare reclame. Failliet en door curator afgehandeld betekent dat er niets meer te halen valt.  Directeur die persoonlijk aansprakelijk zou zijn is wel een heel domme directeur.  Dat gaar nooit lukken.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - May 20, 2016 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jan de jong

En u registreert zich daarvoor speciaal op dit forum? Denkt u nou werkelijk dat iemand uw verhaaltje gelooft?

Ja
door Jan de jong - May 26, 2016 om 15:21
2 Antwoorden / Vragen

@Tijger1. Ik kwam toevallig linkje tegen op internet over Security Circle en @FLYING EAGLE vroeg om mensen die ervaring hadden met dit bedrijf en dhr. [edit-red.] Om daarop te reageren, moest ik mij inderdaad eerst registreren op dit forum. Zodoende. Overigens is daar dit forum toch ook voor bedoelt ?

Be
door BertSt - Jun 4, 2016 om 09:15
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben van de week ook benaderd door de heer [edit-red.]. Ik zoek ook personen die, zoals hij zeg, met hem in zee zijn gegaan. Hij geeft aan dat dat er meer dan 500 zijn. Op Internet kan ik nog niets bijzonders vinden of heeft iemand al wel iets gevonden of ervaring met de heer [edit-red.]?

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 4, 2016 om 13:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Trap er niet in, Jan de Jong komt hier om reclame te maken.
En [edit red.] zit lekker in het buitenland sjiek te doen van centen van mensen die met hem in zee zijn gegaan. Google even goed door op zijn naam/Facebook /LinkedIn  en overtuig uzelf.
Diewilik

Be
door BertSt Jun 7, 2016 om 18:31
1 Antwoorden / Vragen

Ja vondt het ook allemaal een beetje vreemd zo opeens. Ik heb hem een mail toegezonden met een aantal vragen en ben benieuwd hoe hij hierop gaat reageren. Zou toch ook wel in contact willen komen met meerdere mensen die ook benaderd zijn.

Ko
door Koen Clement - Jun 20, 2016 om 13:43
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben door hem benaderd, en vroeg een per mail meer informatie. Wanneer het taalgebruik in deze mail representatief is voor de kwaliteit van Security Circle, dan zou ik zelfs wanneer de intenties oprecht zijn, nooit met hen in zee gaan....

Of de mail is vanuit een andere taal vertaald, of de opstellers hebben de lagere school niet af weten te maken...

hansje klein
door hansje klein - Jun 20, 2016 om 13:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - Vraag eens na, hoe men serieus aan uw gegevens is gekomen.....

2 - Op basis van no-cure/no-pay acceptabel. Andere vage toezeggingen en vooruitbetalingen een groot risico.

3 - Reviews van derden altijd blijven wantrouwen

Gu
door Guapo - Sep 30, 2016 om 20:55
3 Antwoorden / Vragen

Beste Flying Eagle,

De geldbedragen die [edit red.] dagelijks afhandig maakt van mensen die in gelijke mate
zo argeloos en goedgelovig zijn als jij, varieert van 3.000.- t/m 5.000 euro per dag.

Naar verluidt zijn deze frauduleuze handelingen in september 2014 begonnen onder de naam
Eco Competence, een samenwerkingsverband met de partners de heren [edit red.].
Zoals vermeld gaat het hier dagelijks om serieuze bedragen en als gebruikelijk bij deze
zwendelaars ontstaat na verloop van tijd trammelant over de verdeling.
Dus besluiten beide creaturen in dezelfde vijver te blijven vissen, elk onder eigen ‘label’.
Eco Competence blijft in handen van [edit red.]. [edit red.] gaat verder onder naam
Security Circle.nl opnieuw met een partner, die ervoor zorgt dat alles goed op de
rails staat met klinkende teksten, logo, stempel, vragenlijst dossier enz. enz.
Je raadt het al, ‘delen’ en ‘betalen’ komen bij [edit red.] niet voor in zijn woordenboek.
Na enkele maanden veranderd de heer [edit red.] het bankrekeningnummer op de
officiële facturen en vanaf dat moment gaat de volledige geldstroom naar [edit red.].
Het spreekt voor zich dat zijn partner bemerkt dat er geen cent binnenkomt. Hij ondekt
deze factuurfraude en doet aangifte bij de politie, de fraudeafdeling en klantmonitoring
van de ING Bank. En... waarempel de ING blokkeert na enige tijd de bankrekening van
Marsman op basis van factuurfraude.
De ‘liefde’ van beide partners is voorbij en een week later gaat [edit red.] vrolijk verder
onder de naam ‘Security Circle.nl’ waarbij hij wordt ondersteund door de heer en
mevrouw [edit red.], die de nieuwe onderneming in het register van K.v.K.
inschrijven en zelfs hun adres beschikbaar stellen. Niet gehinderd door enige emotie
neemt [edit red.] de gehele site, inclusief stempel, logo, teksten 1 op 1 over die zijn partner
destijds heeft opgezet. Opnieuw worden er dagelijks argeloze mensen benadeeld voor duizenden euro’s.
En... er is niemand die dit heerschap een duimbreed in de weg legt.
Nu beschikken wij over een aantal e-mails uit het klantenbestand van [edit red.], die na
verloop van tijd opheldering vragen over de stand van zaken. [edit red.] regeert niet!
Dan gaan de mensen die eerst benadeeld zijn door Ecco Direct en opnieuw door [edit red.],
evenals u dreigen met een vermelding bij Kassa, of aangifte bij de AFM, politie of
schakelen hun advocaat in. In werkelijkheid onderneemt niemand iets, vooral omdat we
ons beschaamd voelen voor de tweede keer belazert te zijn. Hiervan maakt [edit red.] handig
gebruik en gaat onverminderd verder met zijn frauduleuze praktijken en onacceptabele
gedragingen die worden geclassificeerd als fraude.

Wij moeten ons niet schamen om opnieuw te zijn opgelicht en dat we kunnen fluiten naar de centen,
maar vooral omdat we de andere mensen niet waarschuwen. [edit red.] duperen elke dag
opnieuw een aantal mensen en kapen dagelijks bedragen bij elkaar tussen de 3.000.- en 5.000.- euros.

Iedereen die ooit heeft geïnvesteerd in de teakhoutplantages van Eco Direct wordt door beide casanova’s
van Security Circle en Ecco Competence benaderd en gegarandeerd opgelicht. Hier moeten we stokje voor steken.
We moeten iedereen waarschuwen en het die oplichters zo moeilijk mogelijk maken.

Beste Patrice, waarom ga je dan ook niet met dit, en jouw verhaal, naar Kassa zoals je
op 6 april jl. hebt geschreven? Doe dat maar alvast, dan zal ik ook via allerlei kanalen
oproepen om deze oplichterij z.s.m. een halt toe te roepen.

[edit red.] maakt thans gebruik van:   www.SecurityCircle.nl en van het e-mailadres
info@securitycircle.nl.
[edit red.] maakt gebruik van Eco Competence, met hetzelfde e-mailadres

Groet, Alex

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 1, 2016 om 00:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Akex, goed onderbouwd betoog. Ik ben zelf ooit met EcoDirect vreselijk nat gegaan en kreeg 14% van mijn inleg terug. Een heel dure les maar veel van geleerd. Een keer pp je bek gaan is  niet erg maar een 2e keer in mooie praatjes trappen is heel dom.
Diewilik

se
door security - Oct 4, 2016 om 18:37
1 Antwoorden / Vragen

Beste Alex/Guapo, of eigenlijk is het natuurlijk [edit red.]

Uit jouw gehele reactie onder het pseudoniem "Alex"/ "Guapo", blijkt dat jij mijn ex-zakenpartner bent. De manier waarop je schrijft, met gebruikmaking van wollig taalgebruik en beeldvorming maar bovenal refereer je aan zaken en dingen die een derde, c.q. een "buitenstaander", nooit of te nimmer kan weten, zonder daar deel vanuit gemaakt te hebben of zijn of anderszins daarbij betrokken te zijn geweest. Zoals o.a. een aangifte en tijdelijke blokkade van de bankrekening, de jouw in het bezit zijnde emails van cliënten van S.C.C. Ltd, je pretendeert kennis te hebben wie de opmaak en ontwerp van de website e.d. gedaan heeft en wie daardoor, volgens jouw mening, het eigendomsrecht heeft, enz....

Uit rancune zet jij de meest bizarre en ongefundeerde onzin hier op de site van kassa.nl, waarbij je mij en ook dhr. en mevr. [edit red.] te schande maakt en probeert zwart te maken.

Jij bent degene die de cliënten van Security Circle Consultants Ltd (afgekort SCC) aan alle kanten beduveld en belazerd hebt. Jij had ruim 1,5 jaar lang illegaal een bedrijf ingeschreven op het woonadres van dhr. en mevr. [edit red.] onder dezelfde naam bij de KvK, onder nummer 631.331.64, met daaraan gekoppeld een bankrekening die alleen op jouw naam stond en waar alleen jij toegang toe had en waarmee je, naar nu gebleken is, duizenden euros van gedupeerden van Eco Direct geïncasseerd hebt. Daarnaast heb jij recentelijk ook nog een aanzienlijk gereserveerd bedrag van enige duizenden euros achterover gedrukt.
Van al deze zaken zijn inmiddels en voor zover nodig zullen nog aangiftes gedaan worden en zullen juridische maatregelen, c.q. stappen volgen.

Toen ik hier medio augustus achter kwam, heb ik per direct onze samenwerking, welke effectief in Security Circle Consultants Ltd, waarvan we beiden 50% eigenaar zijn, tot uitdrukking kwam, beëindigt. Jouw reactie hierop was mij de toegang tot de email server te blokkeren (waardoor cliënten dus niet meer beantwoord konden worden), alsmede de website, www.securitycircleconsultants.com, uit de lucht te halen en je illegaal ingeschreven eenmanszaak uit te schrijven bij de KvK.

Met behulp van dhr. en mevr. [edit red.] heb ik toen zo snel als mogelijk een nieuw bedrijf opgestart om de gedupeerden van Ecodirect van dienst te kunnen blijven zijn en hun bij te staan in het zoveel mogelijk terug kunnen krijgen van door fraude en oplichting verdwenen kapitaal. Op korte termijn zullen dan ook alle voormalige cliënten van SCC ltd. hiervan op de hoogte gesteld gaan worden dat er voor hen inhoudelijks niets verandert is en dat wij, onder de naam van Security Circle Nederland Ltd. gewoon hun belangen zullen blijven behartigen.

Toen jij hier achter kwam heb jij getracht onze bankrekening bij de ING te blokkeren op basis van allerlei valselijke beschuldigingen en aantijgingen, de juristen en specialisten van de ING doorzagen na onderzoek, jouw smerige en vuile spelletje vrij snel en hebben per omgaande deze blokkade opgeheven., omdat er totaal geen sprake was van fraude, frauduleus handelen of factuurfraude.

Jij hebt destijds bij Ecco Competence gesolliciteerd en bent daar afgewezen. Uit rancune (naar nu gebleken is) heb jij destijds contact met mij gezocht en zijn we samen Security Circle Consultants Ltd. begonnen, met van mijn kant de beste intensies om gedupeerden bij te staan en om ervoor te zorgen dat zij een zo groot mogelijk deel van het door hen verloren kapitaal terug kunnen krijgen, echter waarbij jij, zoals helaas gebleken is, maar 1 doel voor ogen had, namelijk jezelf te verrijken. Dat is ook gebleken uit je arrogantie, doordat je vrij snel na het opstarten van SCC Ltd. een bijna nieuwe blauwe mercedes station heb aangeschaft, na nu is gebleken en waarbij je het kenteken hebt laten maken "KLE SCC 2015". Van welke middelen jij deze dure mercedes hebt aangeschaft, laat zich raden.

Door jouw sollicitatie destijds bij Ecco Competence, ben jij in contact gekomen met [edit red.], waaraan je in je schrijven refereert. Jij bent degene geweest die intensief contact heeft gezocht en kennelijk onderhouden hebt met dit dubieuze heerschap en er zelfs een aantal malen een persoonlijke ontmoeting mee hebt gehad. Lieverde en Kleve liggen tenslotte niet zo heel ver uit elkaar. Omdat ik gerede twijfel had over de intensies en integriteit van deze man, heb ik iedere vorm van samenwerking of wat dan ook categorisch en bij voortduring afgewezen. Daarnaast ken ik de man niet eens, heb hem nog nooit gezien of ontmoet alleen twee maal telefonisch gesproken, wat voor mij meer dan genoeg was. Het vermoeden bestaat tevens dat jij gegevens van SCC Ltd. doorgespeeld heb naar deze heer [edit red.], omdat wij de laatste tijd steeds vaker geconfronteerd werden met gedupeerden van Ecodirect die zeiden benadert te zijn door deze [edit red.] en geld moesten over maken op zijn privé rekening. Hierna werden deze gedupeerden benadert door een man die belde met een duits telefoonnummer die e.e.a. bevestigde. Kennelijk is jullie smerige zwendel samenwerking van korte duur geweest, want zoals jezelf schrijft, zal er wel ruzie / onenigheid ontstaan zijn over de verdeling van de inkomsten. Dit is kennelijk de reden voor jou om dit hele kolderieke onzin verhaal over mij en [edit] te verzinnen en op te schrijven.

Jouw uitspraak, "dat je als vrienden iets begint en als vijanden eindigt", welke je destijds gedaan hebt toen je bij dhr. en mevr. [edit-red.] kwam vragen of je hun adres als postadres voor de bankrekening van Security Circle Consultants Ltd. mocht gebruiken, maak je hiermee helemaal waar.

Verder ben je nog laf ook, omdat je a) onder (een doorzichtig) pseudoniem schrijft en b) dat je anderen voor je karretje probeert te spannen, omdat je natuurlijk niet zelf naar Kassa.nl kunt schrijven.

Vertrouwende hiermede duidelijkheid voor alle gedupeerden van Ecodirect / Cosas Verdes Finance geschapen te hebben,

Altijd bereid tot antwoord,

www.securitycircle.nl
info@securitycircle.nl

J.P. Marsman,
Directeur Security Circle Nederland Ltd.

Gu
door Guapo - Oct 17, 2016 om 18:17
3 Antwoorden / Vragen

Deze instelling is zo betrouwbaar als een gifslang!

hutch
door hutch - Oct 17, 2016 om 19:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste @Security,

zonder mij te willen mengen in een onderlinge ruzie, is het alles behalve netjes om hier een (volledige) naam en het adres te noemen van uw ex-zakenpartner.
U schrijft toch ook niet uw eigen volledige personalia en uw privé-adres hier neer?

Gu
door Guapo - Oct 18, 2016 om 21:33
3 Antwoorden / Vragen

De uitkomst van het onderzoek van mijn raadsman naar Security Circle heeft een onaan-gename uitkomst opgeleverd. Zo verwijst de website naar een adres en telefoonnummer in Kent Engeland. Echter, op genoemd adres is een registratiekantoor gevestigd van
meer dan 100 Nederlandse Ltd,es. Hier is Security Circle ingeschreven, niet gevestigd. De raadsman werd doorverwezen naar een adres in Calpe, Spanje, waar het kantoor is gevestigd van Security Circle. De directie woont eveneens in Calpe. Beide adressen zijn thans aan mij bekendgemaakt.
Bij de K.v.K. staat Security Circle gerigistreerd op een adres in Goirle. De bewoners van dit adres kunnen verder niets anders melden dat de inschrijving een ‘vriendendienst’ is geweest en verder geen commentaar kunnen geven. (?!?)
De informatievoorziening van de ING is eveneens gering, maar bij vermoedens van mal-versaties is de bank toch mededeelzaam. Zo is bekend dat Security Circle in de maand mei 2015 betrokken is geweest bij een blokkade op de banktegoeden. Op vordering van de rechtbank in Amsterdam. Vervolgens nog eens in september van dit jaar. Niet bekend is of deze laatste vordering is opgeheven.
Vervolgens wordt in de gesprekken en brieven voorafgaande aan deelname aan het zogenaamde onderzoek door de directie gemeld dat de ‘bijdrage’ is bedoeld voor de - grensoverschrijdende collectieve onderzoeken en invorderingsacties - die in Panama, Nicaragua en Costa Rica plaatsvinden. Omdat de verblijfplaatsen van de vier verdachten zich in deze landen zouden bevinden.
Maar, deze mensen zitten gewoon thuis in Nederland. Ze hebben zich gehouden aan de sancties en maatregelen van de rechtbank en er is niets meer te halen.
Voorts is de verzuchting op zijn plaats dat de directie van Security Circle nergens te bereiken is, nu ik, en wellicht vele anderen gedu-peerden die op basis van deze gegevens het inleggeld terugvorderen.
Nu is dit forum niet bedoeld om ‘met modder te gooien’  zoals wordt beweerd, maar veel meer om in casu de directie van Security Circle de kans te geven voor een toelichting op het onderzoek van mijn raadsman, die nog veel vragen heeft, zoals waarom is uw kantoor
niet gevestigd in Nederland? Waarom kunnen wij u niet telefonisch of schriftelijk bereiken?
Waarom wordt niet gereageerd op mijn brieven waarin uiting geef aan verontrusting en de indruk heb belazerd te zijn?
Maak u bekend. Waar is uw kantoor gevestigd? Waarom geen Nederlands telefoonnummer waar ik u kan bereiken? Waarom krijg ik mijn inleg niet terug? Mijn adres en telefoonnummer zijn bij u bekend. J. Bokhorst.

gerbera
door gerbera - Oct 18, 2016 om 22:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Topic gemeld aan de redaktie.

gu
door gunth050 - Dec 8, 2016 om 23:48
10 Antwoorden / 3 Vragen

Alles gelezen en,zo als ik al dacht, ZWIJNERIJ dus! Blijft mijn vraag: Hoe komt die Marsman aan al mijn persoonlijke gegevens???? Zelfs die van mijn overleden ouders?? (dossiernummers + betalingsgegevens).
Meneer moet dus heel dicht bij 'het vuur' te traceren zijn!!
Zal morgen eens bij Hekkelman informeren. Ik dacht dat mijn gegevens bij de notaris/Curator veilig lagen.....

gu
door gunth050 - Dec 8, 2016 om 23:53
10 Antwoorden / 3 Vragen

Uw bericht is dus van 5 april 2016. Zou er, in uw geval toen, ook binnen 2 maanden een veiling plaatsvinden van getraceerd onroerend goed van Eco Direct in het buitenland??? Ooit nog wat van Dhr. Marsman gehoord???

ec
door eco-opgelicht - Mar 13, 2017 om 22:22
1 Antwoorden / Vragen

Ter info, brief getekend met Hythe (UK), 13 maart 2017

adresgegevens:
15 Alexandra Corniche
Hythe , Kent
United Kingdom, CT21 5 RW
Telefoon: +44 20-32394644
Email: info@securitycircle.nl
Directie: J.P. Marsman - P.F.C. van Gorp
Hoofdkantoor: Verenigd Koninkrijk
Vestigingen: Nederland - Spanje - Rusland
Bankgegevens: IBAN: NL 83INGB 000 750 5356
BIC/SWIFT: INGBNL 2A
ING Bank NL

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 14, 2017 om 00:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat wilt u bereiken met deze vage mededeling. Dit forum is bedoeld voor particulieren die een vraag hebben. Niet voor mededelingen zoals door u geplaatst.

an
door ankie dijksma Mar 20, 2017 om 20:45
Antwoorden / Vragen

ik ben net gebeld door  iemand met een enorm vlotte babbel over geld terug krijgen van Eco-Direct. ik was  helemaal overdonderd. Als ik mee wilde doen moest ik 400 euro over maken. ik heb eerst om een email met uitgebreide informatie gevraagd. voorlopig doen we dus niets . no cure no pay!!

Va
door Van Leeuwen - Mar 21, 2017 om 14:14
6 Antwoorden / Vragen

Wij zijn Eddy en Sylvana, 2 inmiddels gepensioneerde ex-zelfstandige ondernemers. Destijds hadden wij een redelijk vermogen bij elkaar gespaard en zochten naar een goede belegging. Goed in onze ogen was een belegging die uiteraard goed rendement op zou leveren als aanvulling op onze oude dag voorziening en goed in de zin van een bijdrage leveren aan het welzijn van anderen en als het kon ook nog aan het milieu. Via een van onze adviseurs kwamen wij in contact met Eco Direct. Na een aantal gesprekken en bezoek aan huis van een van hun verkopers, besloten wij in te stappen. Aanvankelijk voor een wat lager bedrag, aangezien wij eerst een beetje de kat uit de boom wilde kijken. Enige tijd later werden wij weer benaderd door Eco Direct, nu door een andere verkoper met een fantastisch aanbod dat wij voor een appel en ei de plantages in Costa Rica konden bezoeken, mits wij maar voor een bepaald bedrag ons pakket uit wilde breiden. Wat wij gedaan hebben. Enige maanden na ons prettig verlopen bezoek aan de plantages werden wij weer benaderd voor een uitbreiding van onze participatie. Ook hadden wij inmiddels een paar maal uitkeringen ontvangen, dus ons gevoel was positief over Eco Direct en Cosas Verdes Finance. Dus besloten wij fors verder te investeren en zo onze oude dag zeker te stellen, mede op advies van een van onze adviseurs. Vrij snel hierna stopten de betalingen/uitkering ineens. Er kwamen excuses van slecht weer, kap/oogst mislukt, orkanen, enz. Ook werd de telefoon slecht beantwoord. Verkopers waren verdwenen of niet meer bereikbaar, directieleden waren ineens 24 uur per dag in bespreking. Kortom de alarmbellen gingen (te laat) bij ons af. Kort daarop volgde de surseance van betaling en het daarop volgende faillissement. Toen werden wij ineens benaderd door Dhr. Huiskamp, hij had met de meeste oud-directeuren een plan om “de zaak” te gaan redden en of wij nog even een flink bedrag konden storten. Wij hebben dit niet gedaan, kennissen van ons wel helaas, want naar later bleek was dit nog grovere oplichting als eerst en dit is dan ook door de rechter verboden kort daarna. Het geld van onze kennissen was kennelijk rechtstreeks in de zakken van de oud-directeuren verdwenen.

Toen begon de lange afwikkeling van het faillissement, waarbij ons een aantal zaken opvielen. De in onze ogen enorme vergoedingen die de curator opstreek, het relatief weinige geld wat de boedel uiteindelijk heeft opgebracht in vergelijk met wat er totaal ingelegd was en ook t.o.v. de verschillende taxatie rapporten van de plantages en opstallen, alsmede het uitblijven van strafvervolging van de ex-directeuren. Medio 2015 kregen wij bericht van de curator, wat op ons overkwam dat hij kennelijk door de rechter van de zaak was afgehaald en het dossier af ging sluiten. Hierna hebben wij nog een aantal schamele slotuitkeringen mogen ontvangen.

Enige maanden geleden werden wij benaderd door een medewerker van Security Circle die ons min of meer overviel met een heel verhaal over Eco Direct, c.q. Cosas Verdes Finance en dat er kennelijk nog veel geld terug te halen viel. Dit sloot aan op onze gevoelens, dat er inderdaad nog veel geld zou moeten zijn. Ook bevestigde hij dat de plantages e.d. voor een (wel erg) lage prijs verkocht waren aan een Mexicaans bedrijf, Pro Teak Forestal S.A. en dat hier (waarschijnlijk) oud-directeuren van Eco Direct mee te maken hadden.

Achterdochtig en sceptisch vertrouwden wij het toch niet helemaal, aangezien wij vooruit een aanzienlijk bedrag moesten betalen, dus begonnen wij zelf de zaak te onderzoeken, voor zover mogelijk. Op internet kwamen wij negatieve berichten over Security Circle tegen, echter dit waren berichten van mensen die het niet vertrouwden en om die reden niet mee gingen doen. Dus geen negatieve ervaringen met SC op zich. Daarentegen kwamen wij wel positieve ervaringen tegen. Toch nog steeds twijfel bij ons. Inmiddels waren ook verschillende kennissen van ons benaderd, die over het algemeen ook sceptisch waren. Toeval wilde dat wij op vakantie wilden naar Midden Amerika, wij besloten daarop onze reis naar Costa Rica te maken en te checken of het verhaal van SC klopte.

Wij hebben daar verschillende (Ex-Eco Directa) plantages bezocht, waarvan we de meesten destijds ook bezocht hadden en wat schetste onze verbazing ? Vrijwel allemaal dezelfde werknemers, alsof er niks veranderd was. Ook de leidinggevenden waren nagenoeg dezelfde mensen en ook zijn de namen van een aantal oud-directeuren verschillende keren gevallen en dat alles nu draaide onder de naam van Pro Teak Forestal. Kortom het verhaal van SC klopte dus.

Terug in NL zijn wij toen via SC in contact gekomen met de voorzitter van het Comité Benadeelde Beleggers, die ons ook nog eens e.e.a. bevestigde en dat hij SC zoveel als mogelijk controleert.

Verder viel ons op dat wij nergens (op internet) een weerwoord konden vinden van de oud-directeuren van Eco Direct, wat op zich vreemd te noemen is. Kennelijk zijn onze gevoelens en de beweringen van SC over de weggemoffelde miljoenen juist. Daarnaast had een van onze kennissen via de ex-curator of een medewerker daarvan, vernomen “dat er e.e.a. speelde”.

Uiteindelijk reden voor ons en onze kennissen om toch met SC in zee te gaan. Na betaling van onze bijdrage vrij snel een reactie en bevestiging ontvangen met een kleine enquête/vragenlijst en enige weken daarna ontvingen wij een lijvig full colour dossier over EDN/CVF, waar heel wat, voor ons, schokkende zaken in stonden.

Wij zijn hoopvol en hebben het volste vertrouwen erin dat er uiteindelijk gerechtigheid zal geschieden en er nog een behoorlijk deel van ons verdwenen vermogen boven water zal komen.

Eddy en Sylvana.