ru
door ruzel Feb 25, 2009 om 21:33
Geldzaken & recht

Garantie

Zo'n 2 maanden geleden heb ik een mp3 speler gekocht bij de Kijkshop. Hij werkte echter heel slecht. Hij is erg traag en reageert heel slecht. Tevens wordt het contact met de computer steeds verbroken waardoor nummers slecht over te zetten zijn van pc naar de mp3 speler. Ook is de batterij hierdoor nauwelijks op te laden.

Ik heb hem dan ook teruggebracht voor de garantie. Logischerwijs wordt deze dan opgestuurd. Bij afgifte werd mij echter verteld dat deze 6 of meer weken weg zou zijn. Ik vind dit dan echt schandalig lang. Zeker voor iets wat nooit goed heeft gewerkt en zeker niet goedkoop was.

Moet ik deze 6 weken accepteren of is er nog een regel die deze tijd beperkt?




415 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

waterlelie82
door waterlelie82 - Feb 25, 2009 om 21:46
71 Antwoorden / 2 Vragen
0

De wet zegt dat het binnen een redelijke termijn geregeld moet worden. Jij geeft aan dit niet redelijk te vinden. Heb je dit aan de winkelier ook kenbaar gemaakt??


kenwel2
door kenwel2 - Feb 25, 2009 om 21:49
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo,Neen, wettelijk gezien staan ze in hun recht, echter u heeft niet het genot van uw mp3 speler, dit kunt u ze wel kwalijk nemen uiteraard.., en is ook niet zo netjes! Reparaties mogen 3x uitgevoerd worden, heeft u dan echter nog steeds een niet goed functionerend apparaat, dan kunt u uw geld terug krijgen, of, ze moeten u een geheel nieuwe mp3 speler aanbieden, in dezelfde prijsklasse, met dezefde, of verbeterde kwaliteit. Er is dus geen regel die de tijd beperkt.


Succes met uw mp3 speler, als deze dan gerepareerd zal zijn.


Groeten, Henri

ru
door ruzel - Feb 25, 2009 om 22:00
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb dit wel aangegeven idd. Echt behulpzaam was het personeel echter niet.

Maar als ik jullie goed begrijp kan ik hier dus weinig aan doen.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer