la
door ladymousje Dec 2, 2010 om 14:49
Geldzaken & recht

Goldmember Babybrabbel

Een aantal mensen bij babybrabbel (een forum) een ban gehad. Een aantal van hen onder wie ikzelf hebben daar een goldmember lidmaatschap afgesloten. Hierbij krijgen we een aantal opties meer en daar betaal je voor. Sinds anderhalve week heb ik een definitieve ban. Ik weet niet eens waarom. Maar een gokje is dat ze mijn mening niet apricieren. Ik heb al eens eerder om een wazige reden een ban gehad. Daarna een mager excuus en de woorden: Restitutie van het geld van het Geldmemberlidmaatschap kunnen we niet teruggeven. Kijk maar bij de algemene voorwaarden. Nu heb ik me suf gezocht, maar nergens die algemene voorwaarden gevonden.

Je account loopt tot 1-6-2011 15:40

Goldmember-pakketten Introductie aanbod: één maand gratis bij alle pakketten.
Maand Prijs Voordeel
3 maanden + 1 maand gratis € 8,95 (€ 2,98 p/mnd)
6 maanden + 1 maand gratis € 14,95 (€ 2,49 p/mnd) € 2,93
1 jaar + 1 maand gratis € 23,50 (€ 1,96 p/mnd) € 12,26
2 jaar + 1 maand gratis € 36,00 (€ 1,50 p/mnd) € 35,52

Factuur overzicht
Factuur Pakket Bedrag Start Eind
BB318 12 mnd € 23.50 01-04-2010 01-05-2011 De transactie is door de creditmaatschappij goedgekeurd.
Betalingen die niet goed zijn verlopen staan als referentie vermeldt
maar behoeven geen verdere actie.

Nu gaat het bij mij om een half jaar. er zijn er die gebanned zijn en een lidmaatschap voor 2 jaar hebben afgesloten.
kunnen wij toch restitutie krijgen???

4754 16 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 2, 2010 om 15:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Verwacht ik niet, je krijgt veelal niets retour als je gebanned wordt of als je profiel geheel verwijderd wordt, of je nu zelf opheft of het gebeurd door de site.

Zal in de voorwaarden staan waar je mee accoord gegaan bent, die kan ik niet vinden, moet je voor ingelogd zijn verwacht ik.

stacey
door stacey - Dec 2, 2010 om 15:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Niet helemaal goed/duidelijk:

--Verwacht ik niet, je krijgt veelal niets retour--

Moet zijn : --Verwacht ik niet, je krijgt veelal NOOIT iets retour --

acer7520g
door acer7520g - Dec 2, 2010 om 15:42
72 Antwoorden / 6 Vragen

Lady mousje,

even gegoogled:

"TOPICS WORDEN GESLOTEN, VERPLAATST OF VERWIJDERD INDIEN ZE:
1. in de verkeerde rubriek zijn geplaatst (op Algemeen niet verplaatst).
2. dubbel zijn geopend (met de meeste reacties blijft open).
3. geen normaal verloop meer hebben.
4. over (semi)illegale activiteiten (dowloaden etc)
5. op het upload forum (voor uploaden fotos) discussies ontstaan.
BERICHTEN WORDEN VERWIJDERD OF AANGEPAST INDIEN JE:
6. niet ontopic reageert
7. pornografie plaatst (sexueel-georienteerde m.b.t. tot het krijgen van kinderen mag)
8. medicijnen, te ruil of te koop aanbiedt
9. namen van artsen noemt
DISKWALIFICATIE BIJ VERKIEZINGEN VOLGT INDIEN JE:
10. stemmen werft op babybrabbel (andere forums mag indien men daar geen bezwaar heeft)
11. mail met een stemlink stuurt naar mensen die je niet kent
JOUW IP WORDT ZICHTBAAR GEMAAKT INDIEN JE:
12. onder meerdere namen post waarbij het onmogelijk de waarheid kan zijn
13. je reageert op jouw eigen berichten om reacties te ontlokken
14. je anoniem anderen aanvalt en of uitscheldt
JOUW BERICHTEN WORDEN ANDERSOM WEERGEGEVEN INDIEN JE:
15. verboden woorden probeert te omzeilen
16. zonder toestemming links plaatst (gebruik hiervoor de linkwizard)
JE KRIJGT EEN BAN INDIEN JE:
17. kwetsende, obsene, vulgaire, lasterlijke berichten plaatst
18. reclame maakt (waarbij je er duidelijk belang bij hebt)
19. publiekelijk verklaart niet meer op BabyBrabbel te willen komen
20. topics en/of berichten overneemt op een ander forum
21. ons beschuldigt van het meten met twee maten
22. ons verwijten en/of zwart maakt
JE KRIJGT EEN BAN EN JOUW PROVIDER WORDT OP DE HOOGTE GESTELD INDIEN JE:
23. haatdragende en bedreigende berichten plaatst
24. spam verstuurd naar op BabyBrabbel gevonden emailadressen
DE REDACTIE:
25. heeft het recht om iemand zonder opgave van redenen te weren
26. is niet aansprakelijk voor de inhoud van berichten
27. neemt unaniem beslissingen
"

Je schrijft: "Nu heb ik me suf gezocht, maar nergens die algemene voorwaarden gevonden".

Bij deze de regels die op de site staan.

Gerard.

la
door ladymousje - Dec 2, 2010 om 15:46
10 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij zijn regels en algemene voorwaarden niet hetzelfde.

Zij refereren dat je geen geld terug krijgt van je goldmemberschap omdat dat staat in de algemene voorwaarden.

Overigens ik kan je nu al melden dat de regels te pas en te onpas veranderd worden.

pb
door pbarendse - Dec 2, 2010 om 15:57
406 Antwoorden / 1 Vragen

En als ik de regels zo zie zou ik er niet eens willen posten. De beheerders daar denken blijkbaar dat ze de keizer zelve zijn, zo dictatoriaal zijn deze regels opgesteld. Zij mogen alles, en zodra je weerwoord geeft word je geband. Lekkere bedoening... Ik zou ze lekker laten gaarkoken met hun zelfgebouwde koninkrijkje, als ze met iedereen zo omgaan wordt het weldra erg rustig op hun forum denk ik.

acer7520g
door acer7520g - Dec 2, 2010 om 16:01
72 Antwoorden / 6 Vragen

Ladymousje,

Op geen enkele manier is op hun site of een link of de algemen voorwaarden te vinden. Je komt niet verder als een aantal e mail adressen diep onderin en dan nog doorklikken.

Als je deze algemene voorwaarden wilt hebben, vraag ze dan aan via één van die adressen.

Ik kom er (nu) niet verder mee.

Gerard.

ik
door ikbenhetdus - Dec 2, 2010 om 16:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Even opgezocht: Dit is de link https://www.brabbelt.nl/gebruiksvoorwaarden.php

-Definities-

Dienst:
De toegang tot en gebruik van de informatie op de internetsite van BabyBrabbel door Gebruiker

Voorwaarden:
De gebruiksvoorwaarden voor het gebruik van de Dienst

Aanbieder van de Dienst:
BabyBrabbel

Gebruiker:
De natuurlijke persoon die voor persoonlijk gebruik toegang heeft tot Dienst.

De Gebruiker accepteert de Voorwaarden opgesteld door de Aanbieder van de Dienst wanneer hij gebruik maakt van de Dienst.

De Aanbieder van de Dienst kan de Voorwaarden aanpassen. Indien de Voorwaarden wijzigen zal dit worden weergegeven op de inlogpagina. Indien de Gebruiker na het wijzigen van de Voorwaarden gebruik maakt van de Dienst (inloggen) accepteert de Gebruiker de gewijzigde Voorwaarden. Indien u de gewijzigde Voorwaarden niet wenst te accepteren dan kunt u dit melden aan de Aanbieder van de Dienst via redactie@babybrabbel.nl.

De Aanbieder van de Dienst kan de aard van de Dienst, de inhoud van de Dienst en de beschikbaarheid van de Dienst aanpassen, beperken, uitbreiden en/of buiten dienst stellen.

De Gebruiker dient de toegangscode(s) tot de Dienst vertrouwelijk te behandelen. Het is niet toegestaan om deze aan derden beschikbaar te stellen. De Gebruiker mag de Dienst niet gebruiken voor commerciële doeleinden. Als de Gebruiker niet meer voldoet aan de vereisten of de Dienst gebruikt voor commerciële doelen of op een andere wijze als bedoeld door Aanbieder, zulks ter beoordeling van de Aanbieder, is het de Aanbieder toegestaan om de toegang tot de Dienst te beëindigen zonder voorafgaande berichtgeving aan Gebruiker. Aanbieder is nimmer tot enige schadevergoeding gehouden.

Alle publicaties op de internetsite zijn beschermd door het auteursrecht en/of databankrechten. Gebruiker zal niet in strijd met het auteursrecht en/of databankrechten handelen. Het is Gebruiker toegestaan om voor persoonlijk gebruik publicaties van de website te kopiëren op te slaan, af te drukken of op andere wijze buiten de website vast te leggen. Het vastleggen voor andere doeleinden dan persoonlijk gebruik is alleen toegestaan nadat de Aanbieder van de Dienst voorafgaand schriftelijk toestemming heeft gegeven.

De Aanbieder van de Dienst besteedt veel aandacht aan de actualiteit en betrouwbaarheid van de informatie, welke ook gedeeltelijk van derden wordt verkregen, op de internetsite. De Aanbieder van de Dienst kan niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten, omissies, snelheid en onvolkomenheden in de verstrekte informatie.

Wanneer een Gebruiker deelneemt aan een discussie, discussieforum, of enige andere mogelijkheid om te reageren op de internetsite dan is het niet toegestaan om teksten en/of afbeeldingen te gebruiken die anderen (seksueel) intimideren of beledigen, teksten en/of afbeeldingen te verspreiden, toegankelijk maken of toegankelijk laten zijn van pornografisch of ethisch onverantwoord materiaal, waaronder in elk geval maar niet uitsluitend dient te worden verstaan materiaal dat de eerbaarheid van minderjarigen aantast of een aantasting inhoudt van het recht op privé-leven en / of de menselijke waardigheid alsmede materiaal dat een uiting is van of aanzet tot discriminatie. Indien van het voorgaande sprake is en de bevoegde autoriteiten hierom verzoeken zullen de persoonlijke gegevens van de Gebruiker ter beschikking worden gesteld aan die autoriteiten. De Aanbieder is te allen tijde gerechtigd bijdragen aan discussies te verwijderen.

De Gebruiker is zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor enig doen of nalaten in strijd met de gebruiksvoorwaarden.

De Aanbieder van de Dienst behoudt zich bij het plaatsen van enige bijdrage van de Gebruiker het recht voor - zonder hier overigens toe verplicht te zijn - om in hetgeen door de Gebruiker aan de Aanbieder van de Dienst ter beschikking is gesteld wijzigingen aan te brengen, die zij uit redactioneel, uitgeverstechnisch of anderszins dienstig of gewenst oordeelt. Voorts is de Aanbieder van de Dienst gerechtigd om zonder opgave van reden enige bijdrage van een Gebruiker te verwijderen. Aanbieder is nimmer tot enige schadevergoeding gehouden.

Het is Gebruiker niet toegestaan om in zijn tekst en/of afbeelding een advertentie (iedere (openbare) aanprijzing van goederen, diensten of denkbeelden, nader aan te duiden met producten, of het vragen van diensten) op te nemen.

De Aanbieder van de Dienst is niet aansprakelijk voor de beschikbaarheid en/of toegang tot de Dienst. Aanbieder is nimmer tot enige schadevergoeding gehouden indien de dienst niet beschikbaar of toegankelijk is.

De Aanbieder van de Dienst behoudt zich het recht voor om voor het gebruik van de Dienst een vergoeding te vragen afhankelijk van het gebruik van de Dienst door Gebruiker. Hiertoe zal de Aanbieder van de Dienst eerst een aparte aanbieding doen aan de Gebruikers.

Indien de Gebruiker gedurende een aaneengesloten periode van drie maanden geen gebruik meer heeft gemaakt van de Dienst is het de Aanbieder van de Dienst toegestaan om de toegang van de Gebruiker tot de Dienst, zonder verdere berichtgeving, te beëindigen.

De Gebruiker kan het gebruik van de Dienst beëindigen door een e-mail te sturen naar redactie@babybrabbel.nl. De Aanbieder zal de toegang tot de Dienst zo snel mogelijk beëindigen.

De wijze waarop BabyBrabbel omgaat met de bescherming van persoonsgegevens van Gebruikers is opgenomen in de privacyverklaring.

Correspondentie over de Dienst kunnen worden gezonden naar redactie@babybrabbel.nl.

Privacy verklaring
Persoonlijke gegevens van bezoekers van Babybrabbel welke verstrekt worden bij gebruik van onze diensten worden zorgvuldig behandeld en beveiligd. BabyBrabbel houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Vastleggen en verwerking van gegevens
Uw gegevens worden niet verstrekt aan bedrijven en instellingen buiten BabyBrabbel. BabyBrabbel gebruikt uw gegevens voor de uitvoering van de gebruikersovereenkomst, het verlenen van service en/of om u te informeren over andere producten en diensten van BabyBrabbel.

Beveiliging gegevens
BabyBrabbel doet haar uiterste best alle persoonsgegevens zodanig te beveiligen dat deze niet toegankelijk zijn voor derde.

Gegevens die echter door gebruikers in de openbare gedeeltes van de site worden vermeld zijn dus wel toegankelijk voor derde, en BabyBrabbel is in dat geval dan niet verantwoordelijk voor eventueel misbruik. Wij wijzen er dan ook op om zeer zorgvuldig met uw gegevens om te gaan die u openbaar op onze site zet, en zoveel mogelijk gedetailleerde contactinformatie zoals volledige naam en adresgegevens niet op de site te vermelden, en te beperken tot voornaam(nickname) en eventueel emailadres en woonplaats.

Clickgedrag
Op de website worden bezoekgegevens bijgehouden om de belangstelling voor de verschillende onderdelen van de site te meten. Daardoor kan de inrichting van de website aangepast worden aan de belangstelling en ervaringen van bezoekers.

Gebruik van Cookies
BabyBrabbel maakt bij het aanbieden van haar diensten gebruik van cookies om u te identificeren en daarmee de toegang tot de site voor u gemakkelijker te maken. Een cookie is een eenvoudig klein bestand dat op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. Een geregistreerde die geen cookies accepteert van het domein BabyBrabbel.nl heeft slechts beperkte toegang tot deze site. BabyBrabbel gebruikt de informatie uit de cookies niet op individueel niveau.

Links naar websites en cookies van andere partijen
Op de site van BabyBrabbel staan hyperlinks naar andere websites. BabyBrabbel is niet verantwoordelijk voor de inhoud of het privacybeleid van websites waarnaar BabyBrabbel verwijst. Ook is BabyBrabbel niet verantwoordelijk voor de plaatsing van cookies door partijen die op de site adverteren.

Wijzigingen
BabyBrabbel behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het privacystatement. Check daarom regelmatig het privacystatement voor eventuele aanpassingen.

Vragen
Als u nog vragen heeft over ons privacybeleid kunt u contact opnemen met redactie@babybrabbel.nl

la
door ladymousje - Dec 2, 2010 om 19:54
10 Antwoorden / 2 Vragen

mag ik vragen hoe je er aan komt??

En dan zoek ik nog het gedeelte waar staat dat je als goldmember geen geld terug krijgt voor niet geleverde diensten.

stacey
door stacey - Dec 2, 2010 om 20:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ladymousje schreef op donderdag 2 dec 2010, 19:54]mag ik vragen hoe je er aan komt??

En dan zoek ik nog het gedeelte waar staat dat je als goldmember geen geld terug krijgt voor niet geleverde diensten.

Gebruiksvoorwaarden zijn gewoon te vinden op de pagina waar je een account kunt aanmaken en je ermee accoord moet gaan:Hier

Verwacht dat de (extra) voorwaarden voor betalende leden achter de goldmember login te vinden zijn, het is een gratis site dus hoeft het niet perse daar te staan, Wel als je je wilt gaan aanmelden voor goldmeber moet je ernaar verwezen worden, veelal moet je accoord klikken voor algemene voorwaarden waar dan ook de link ernaar bij staat zodat je ze eerst kunt lezen.

Maar verwacht dat het hetzelfde werkt als vermeld op meeste sites, ---Indien jouw gebruik van een betaalde dienst van.....site wordt beëindigd, om welke reden dan ook, heb je geen recht op retournering van reeds (vooruit)betaalde bedragen. In dergelijke gevallen vervallen de reeds betaalde bedragen aan ....site.

la
door ladymousje - Dec 2, 2010 om 21:42
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ondanks dat het geen rede is die vermeld staat in het reglement.

Ik heb namelijk een e-mail gestuurd en het antwoord op die e-mail was een ban.

Anderen hebben een ban gehad omdat ze onze nick noemde.

En recentelijk (na de bannen) is twee maal het reglement aangepast.

Ook wordt er gezegd dat je niet mag kopieren van Babybrabbel naar een andere site of forum. Alleen als iemand zijn eigen bericht kopieert of dat doet met toestemming van diegene die dat geschreven heeft is dat juridisch correct. De redactie van babybrabbel geeft daar echter ook bannen om.

Je antwoord is helder overigens, maar wat als het dus onterecht is.
En nog beter Juridisch incorrect is.

Je kunt je dan beroepen op reglement en algemene voorwaarden, maar volgens mij mag dat niet. Er moet toch een juridische grondslag liggen.

stacey
door stacey - Dec 2, 2010 om 22:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Denk dat het (overal voor zover ik weet) zo geregeld is om welles nietes over wat is volgens hun en volgens jou wel of niet verkeerd gezegd of gedaan of wel of niet terecht zou zijn.
Zij bepalen simpelweg wat ze aanstaat of niet en wat er mag staan in feite, het is hun site.
De regels zijn een leidraad, ze kunnen niet bv alle woorden noemen die niet gezegd mogen worden........maar je mag in elk geval niets verkeerds over hun zeggen blijkbaar, mag hier ook niet, dan haal redactie het weg ;-)

ha
door hanneke - Dec 6, 2010 om 22:50
321 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt inderdaad als ik het zo lees onrechtmatig te zijn, maar de kans dat u zonder hulp uw geld terugkrijgt lijkt me zeer klein.
En ik gok dat het bedrag dat u ervoor betaald heeft, ook niet zodanig hoog is dat u over de drempel heenkomt die de meeste rechtsbijstandverzekeraars hanteren. Laat staan dat het zin heeft om zelf een procedure op te starten.
Hoe vervelend ook, ik vrees dat u naar uw geld kunt fluiten...

fr
door framboos_1 - Dec 7, 2010 om 19:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij geen moeilijk verhaal. Door betalend lid te worden conformeer je je aan de geldende regels en als je je daar niet aan houdt volgt een blokkering. De dienst is wel beschikbaar, alleen niet voor jou maar dat is het gevolg van je eigen handelen. Abonnementsgelden kan je dan niet terug krijgen. Logisch ook, dan zou iedereen die van een abonnement af wil zich gewoon maar kunnen gaan misdragen.

pb
door pbarendse - Dec 7, 2010 om 22:34
406 Antwoorden / 1 Vragen

@framboos: Klopt op zich, maar de voorwaarden moeten dan niet onderweg eenzijdig veranderd worden. Bovendien zijn deze voorwaarden dermate eenzijdig opgezet dat ik betwijfel of ze overeind zouden blijven als een rechter er eens kritisch naar zou kijken.

ha
door hanneke - Dec 7, 2010 om 23:41
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pbarendse schreef op dinsdag 7 dec 2010, 22:34]@framboos: Klopt op zich, maar de voorwaarden moeten dan niet onderweg eenzijdig veranderd worden. Bovendien zijn deze voorwaarden dermate eenzijdig opgezet dat ik betwijfel of ze overeind zouden blijven als een rechter er eens kritisch naar zou kijken.
Dat klopt op zich allemaal wel, maar gezien de bedragen waar het over gaat, zal niemand hiervoor naar de rechter gaan. En aangezien de meeste fora (en zeker deze niet, gezien de dicatoriale gebruikersvoorwaarden) hun ongelijk echt niet uit zichzelf gaan toegeven, is de kans vrij groot dat vraagsteller naar zijn/haar geld kan fluiten.

fr
door framboos_1 - Dec 8, 2010 om 10:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pbarendse schreef op dinsdag 7 dec 2010, 22:34 Bovendien zijn deze voorwaarden dermate eenzijdig opgezet dat ik betwijfel of ze overeind zouden blijven als een rechter er eens kritisch naar zou kijken.

Ik heb dit forum bekeken en je HOEFT geen lid te worden om te mogen posten. Lid worden biedt slechts extra functies (oa de optie om meer data te uploaden). Je bent niet gedwongen een abonnement te nemen, dat doe je uit vrije wil. Daarmee accepteer je de regels/voorwaarden. Waarpm zou je je aanmelden als betalend lid als de eenzijdige voorwaarden je niet aanstaan? Je loopt niet echt iets mis door geen lid te worden.