door 2017050089 Nov 15, 2017 om 08:41
Geldzaken & recht

Heeft eenleerkracht recht om zn leerling niet te bezoeken tijdens een val?

Mijn zoon is van een klimrek gevallen. Ze moesten een zieken auto bellen, maar waren daar schijnbaar niet voor verzekerd. Hadden ze mij gebeld, of ik mijn zoon wou komen op halen om naar de dokter te gaan. Daar hebben we 2.5 uur gezeten,daar moesten we wachten op een zieken auto. In het ziekenhuis weer 2 uur gewacht tot hij naar boven werd gebracht. Toen hij boven  was moest hij zich gelijk klaar maken voor een operatie, hij heeft 2x een operatie gehad met pinnen in het been en daarna nog eens 2x een operatie voor zijn knie recht te zetten en een plaatje in zijn been. toen nog een operatie voor het verwijderen van het plaatje. Toen heeft hij ook nog eens 5x een ontsteking opgelopen aan zijn been.Hij kon niet meer lopen en had zijn boven been gebroken. hij had 2 leerkrachten, want hij zit op speciaal onderwijs. Die hebben hem 2x benaderd naar zijn val. 1x in het ziekenhuis en 1x thuis. Toen heb ik steeds gevraagt om huiswerk, kreeg hij niet ondanks dat ze er in mee gestemd hadden om te brengen.
2 weken voor dat het school vakantie kreeg hij eindelijk een computer dat hij in de klas kon zijn via de computer. Dus daar had hij al niets meer aan. Nu zijn we onder tussen 2 jaar verder en is hij nog steeds met therapie bezig. Naar mijn zin hebben ze niet goed gehandeld naar de val, en voel ik met mijn zoon zich in de steek gevallen door die school. Ook heb ik echt alles zelf moeten bekostigen. zoal de medicaties en ook heen een weer naar het ziekenhuis. Ken ik iets hier tegen doen? [afb. verwijderd ivm privacy, redactie]

1477 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2017 om 08:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u zelf al eens op school geweest voor dat huiswerk?
Is dat een foto van nu of van het ziekenhuis?
Het is vrij zinloos om zo een foto hier te plaatsen. Persoonlijk vind ik het een inbreuk op de privacy van uw zoon, want nu kan deze foto het hele internet over tot in lengte der dagen. Ik zou hem weghalen.
Zijn er geen vriendjes/klasgenoten die huiswerk kunnen langsbrengen?
Staat er in de schoolregels niets over een dergelijke situatie?
Kijk ook eens hier (rode regel aanklikken): https://www.balansdigitaal.nl/onderwijsondersteuning-zieke-leerlingen/

gerbera
door gerbera - Nov 15, 2017 om 10:31
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Naar mijn mening is de school nalatig geweest door geen ambulance te regelen. Zij hadden gewoon 112 moeten bellen, dit heeft niets met wel of niet verzekerd te zijn. Wat het huiswerk betreft had u zelf, in overleg met de school, ook actie kunnen ondernemen. Blijkbaar had u verwacht dat de leerkrachten veel vaker op bezoek hadden moeten komen, maar helaas uw zoon is niet de enige in de klas.
Ook heb ik echt alles zelf moeten bekostigen. zoal de medicaties en ook heen een weer naar het ziekenhuis.
Bent u dan niet verzekerd, veel van de kosten, ook vervoer, wordt (deels) vergoed door de verzekering, of zijn aftrekbaar van de belasting.
En om nu na 2 jaar nog een claim in te dienen is wel wat aan de late kant. Neem anders contact op met het juridisch loket in uw woonplaats en leg het hen, maar dan wat minder uitgebreid, aan hen voor.

ru
door ruzel - Nov 15, 2017 om 14:36
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dat de school u belt in dit geval is logisch. Als moeder wil je tenslotte op de hoogte zijn van zo’n voorval en je kind steunen waar je kan.

Wellicht had de school een ambulance moeten bellen, ze hebben op dat moment echter beslist dit niet te doen. Uzelf heeft hiertoe ook niet besloten toen u hem ging halen. Wellicht heeft iedereen de situatie aanvankelijk dan ook onderschat.

Zolang de school zijn speeltoestellen heeft onderhouden en alles aan de eisen voldoet is dit dus een ongelukje hoe vervelend ook. Bij een ongeluk kunt u moeilijk de school aansprakelijk stellen. De kosten zijn dan ook voor uzelf, niet voor de school.

Het huiswerk is een lastiger verhaal. De school had wel snel moeten regelen dat het huiswerk bij uw zoon kwam. De vraag is echter of u van de school kunt verwachten dat de leerkracht dit regelmatig bij u zou komen afgeven. U had dit bijvoorbeeld ook zelf kunnen ophalen of het een van de vriendjes van uw zoon laten meenemen.

ne
door neodutchio - Nov 15, 2017 om 15:14
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb geprobeert uw verhaal te volgen. Uw zoon valt van het klimrek en u wordt gebeld ipv een ambulance. U gaat naar school en wacht daar 2,5 uur op een ambulance? In het ziekenhuis wordt uw zoon 2 uur lang in een hoek gezet tot ze iets aan doen? Gelukkig dat ze direct konden opereren. Als dat inderdaad binnen die 2 uur na binnenkomst is, is dat lekker snel. Dat er na een operatie ontstekingen komen is vervelend, maar daar is niemand voor verantwoordelijk.
De val is een vervelend ongeluk. Gelukkig heeft ook iedereen een verzekering waar de meeste kosten voor vergoed worden. Over welke kosten heeft u het dan?
Maar wat is nu uw echte probleem? Bent u boos omdat de school het heeft laten afweten met het onderwijs en dat u daarom na 2 jaar geld wil hebben?

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 16, 2017 om 01:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus ze waren SCHIJNBAAR niet verzekerd en nu wilt u weten of de leerkracht op ziekenhuisbezoek had moeten komen?