Tryingtohelp
door Tryingtohelp Aug 26, 2012 om 17:01
Geldzaken & recht

Hoe bepaal ik welke partij bij mij past

Wellicht bieden de komende verkiezingsdebatten van de komende weken het antwoord wat ik zoek. Alhoewel daar natuurlijk het risico in zit van loze beloften en verkiezingspropaganda.
Zoals zovelen. denk ik. ben ik een zwevende kiezer.
Ik vraag me af of alle sites à la kieswijzer etc. wel zo onafhankelijk zijn als ze doen vermoeden.
Wat is de beste manier / site om te bepalen op welke partij een zwevende kiezer kan kiezen ?
NB: de discussie is niet bedoeld als discussie van voors en tegens van partijen, maar om te weten te komen bij welke manieren / sites andere zwevende kiezers baat hebben gevonden om hun keuze te bepalen.

1501 7 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Aug 26, 2012 om 18:24
2462 Antwoorden / 7 Vragen

Dat is natuurlijk wel afhankelijk van waar je zweeft. Zweef je links of rechts of in het midden of nog ergens anders. Kies dan op je gevoel linksrechts/rechtslinks/linksmidden/rechtsmidden/of volg de liefde. Anders gezegd: een siteprogramma doet niet anders dan wat ik hier als mogelijkheden aangeef.

Sukses.

freya
door freya - Aug 26, 2012 om 18:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.stemwijzer.nl? *[u]klik[/u]*

Freya

Cookies
door Cookies - Aug 26, 2012 om 18:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je geen vertrouwen hebt in stemwijzers, dan kun je de programma's lezen op de sites van de politieke partijen. Kijk alleen naar de standpunten t.a.v. de voor jou belangrijkste onderwerpen. Er is nl. geen enkele partij die op alle fronten aan jouw wensen/eisen voldoet.

melomaan
door melomaan - Aug 27, 2012 om 00:47
157 Antwoorden / 1 Vragen

De stemwijzer is gebaseerd op de mooie beloftes die de partijen in verkiezingstijd doen, waarvan vrijwel iedereen weet dat de meeste na 12 september direct weer overboord gegooid worden. Ik vond de stemtracker erg interessant. Deze gaat uit van hoe de partijen in de afgelopen jaren daadwerkelijk in de kamer hebben gestemd tijdens wetsvoorstellen. Bij mij kwamen er een heel andere uitslag uit dan bij de stemwijzer.

fe
door festinger - Aug 27, 2012 om 03:02
410 Antwoorden / 18 Vragen

Bij Stemwijzer wordt van te voren met alle partijen onderhandeld alvorens ze online gaan. En na 12 september volgt er weer een coalitie die na 2 jaar valt. En dan moeten we weer stemmen en gebeurd hetzelfde. En het is triest te zien dat een derde van de stemmers niet meer stemmen. En ergens hebben die afhakers gelijk,want hoe belangrijk ook gemaakt het maakt niet uit waar we op stemmen want de ellende blijft en geen enkel coalitie zal zorgen voor verandering.

Heb wel een voorstel. Scheidt Kerk en staat en schaf prinsen en prinsessen af. Zolang we we zo middeleeuws irrationeel denken zal er nooit iets veranderen voor het klootjesvolk.

jobiejoba
door jobiejoba - Aug 27, 2012 om 08:26
134 Antwoorden / 1 Vragen

Laat iedereen nog maar een paar weken zweven.
Waarom zou je antwoord geven op deze vraag, daar help je alleen maar de verkeerde mensen mee. De mensen die de zwevende kiezers proberen te sturen.

harrie
door harrie - Aug 27, 2012 om 12:57
765 Antwoorden / 36 Vragen

Vraag jezelf eens af:
Van welke lijsttrekker zou ik een 2ehands auto durven kopen?
Maar vergeet niet de leverings/garantie voorwaarden oftewel het partijprogramma heel goed te lezen.....
Het blijven per slot van rekening handelaren ;-))
Sterkte.

Ex-Haagsche Harrie