Ka
door KassaMVL Mar 7, 2019 om 14:10
Geldzaken & recht

Hoe controleer ik de administratiekosten van mijn 'gouden handdruk'?

In het verleden heb ik een ontslagvergoeding ontvangen van mijn voormalig werkgever. Destijds heb ik dat geld apart (laten) zetten door een tussenpersoon, en kan er dan na zo'n 30 jaar over beschikken. Het geld staat daarvoor in een zgn. 'gouden handdruk' polis en ik betaal jaarlijks zo'n 2500 euro voor het beheer. Ik vraag me af of dit een reel bedrag is, de inspanning is namelijk nihil/minimaal

1241 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2019 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

€ 75.000 voor het beheer? Hoe is het mogelijk, dat kan toch niet waar zijn. Wat valt daar aan te beheren? Wordt er mee belegd of zo?

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2019 om 14:20
16832 Antwoorden / 108 Vragen

Tijger1, dat lees ik niet, zo'n bedrag.

tijger1
door tijger1 Mar 7, 2019 om 14:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

30 x € 2.500

tenormin
door tenormin Mar 7, 2019 om 14:31
16832 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, heremetijd, vergat te vermenigvuldigen. Wat een weggegooid geld. Hoop niet dat de TS al aan de 30 jaar zit en van die tussenpersoon af kan komen. Waarom hij het niet gewoon op een aparte rekening heeft gezet snap ik dan niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2019 om 14:34
16855 Antwoorden / 202 Vragen

Het de kosten van beheer zijn afhankelijk van de grootte van de belegging middels de polis en het zal ongetwijfeld ook in de polisvoorwaarden staan. Graag iets meer info.

uwjurist
door uwjurist - Mar 7, 2019 om 14:47
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer waarschijnlijk een woekerpolis metzulke absurde bedragen. Laat er een goede financieel adviseur naar kijken. Oversluiten en terugvorderen is waarschijnlijk mogelijk.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

jo
door jorisw Mar 7, 2019 om 17:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het hoeft geen woekerpolis te zijn hoor. Bij bijvoorbeeld Evi betaal je (afhankelijk van het profiel) tussen de 0,89% en 1,32% kosten als je via hun Beheert beleggen gebruik maakt. Als je 200.000 euro laat beheren kom je al tussen de 1780 en 2640 Euro per jaar uit.

En 200.000 Euro als ontslagvergoeding kon, zeker via de oude regels, makkelijk.

uwjurist
door uwjurist Mar 7, 2019 om 17:20
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller heeft het niet over beleggen. Beleggen vergt ook inspanning en die is er dus juist niet, aldus vraagsteller. Vaak waren deze goudenhanddrukpolissen verzekeringen. Let ook op het door vraagsteller gebruikte woord 'polis'

tijger1
door tijger1 Mar 7, 2019 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Precies, de Ts zegt dat de inspanningen minimaal of nihil zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2019 om 16:56
16855 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een vraag: betaalt u voor het beheer aan de tussenpersoon? Mogelijk is die aangesloten bij een beroepsvereniging die een klachtprocedure kent. Als het een financiële instelling betreft kunt u ook terecht bij www.kifid.nl