jo
door johnny1987 Nov 14, 2016 om 19:04
Geldzaken & recht

Huurder

Beste mensen,

Ik ben eigenaar van een 1 gezinswoning en ik verhuur een zolder kamer aan iemand. Nu heb ik een brief gekregen van een gerechtsdeurwaarder die gericht is aan de huurder.

Mijn vraag is: kan/mag een gerechtsdeurwaarder beslag leggen op mijn spullen als het zo ver komt?

Er is wel een huur huurcontract getekend.

Alvast bedankt voor jullie reactie

2750 11 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2016 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt een brief gekregen die gericht is aan uw huurder? U kunt toch helemaal niet weten wat daar in staat?

Zorg in ieder geval dat er geen spullen van u in zijn kamer staat. Mocht die kamer gemeubileerd verhuurd zijn, zorg dan dat dat gespecificeerd op papier staat.

Maar lees ook eens hier.

https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/382891/deurwaarder-beslag-leggen-anders-spullen

jo
door jorisw Nov 15, 2016 om 09:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als er een brief van een gerechtsdeurwaarder komt hoef je in 99 van de 100 gevallen niet te lezen om een idee te hebben van wat er in staat.

tijger1
door tijger1 Nov 15, 2016 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw. Ja, als er een brief van een gerechtsdeurwaarder komt.......:-))

ja
door jackyh - Nov 14, 2016 om 19:17
953 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft die brief niet gekregen maar uw huurder. Afblijven en geen zorgen voor morgen.

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 00:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Jackyh, wat moet de verhuurder doen ?  de enveloppe  met plakband  dicht  friemelen, en net doen of  die van niets weet hoe dat ken ?? afblijven ja, geen zorgen? licht misschien anders als verhuurdr schrijft...

ja
door jackyh Nov 15, 2016 om 00:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Iets klopt er niet. Toen ik was verhuisd kreeg ik ook allerlei brieven voor de vorige bewonet. Die maakte ik echt niet open. Heb ze allemaal teruggezonden met de opmerking, is verhuisd. Wat hij moet doen? Opbiechten aan zijn huurder dat hij nieuwsgierig en bang was.

tenormin
door tenormin - Nov 14, 2016 om 20:58
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Hoop dat u alleen de brief en adres en afzender heeft gelezen en niet de envelop heeft geopend? Op uw spullen kan men geen beslag leggen als zoals tijger1 al schrijft: alles op papier is vastgelegd indien u gemeubileerd verhuurd heeft.

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 00:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ tenormin, valt  er bij jouw  nog  wat te halen ?  :-) ga incassotje  beginnen..hoorde op radar dat er aan die sjoemelaars gewerkt  wordt  en niet iedere dorpsidioot een incasso bureau mag beginnen.

eclipse
door eclipse Nov 15, 2016 om 00:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

heuuhhhh   suggereer niet dat ik de dorpsidioot ben he, ben
netjes opgevoed  :-)

marita5
door marita5 - Nov 14, 2016 om 21:25
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johnny1987 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/beslag-op-mijn-spullen-wegens-schulden-van-een-ander

Hoe kan ik beslag voorkomen op spullen van een ander ?

De deurwaarder controleert in de basisregistratie personen (BRP) op welk adres u staat ingeschreven. Als er een andere persoon op uw adres staat ingeschreven, loopt deze het risico dat er ook beslag wordt gelegd op zijn of haar spullen. In de BRP staat niet welke spullen van u en welke van de andere persoon zijn.

U toont met een notariële akte aan welke spullen eigendom van u en welke spullen eigendom van een ander zijn. Heeft u een onderhuurovereenkomst of kamerovereenkomst? U geeft dan hiermee aan waar uw spullen in uw woning staan. De deurwaarder bepaalt of hij hiermee rekening houdt

Bron : juridisch loket .nl

jo
door johnny1987 - Nov 14, 2016 om 21:43
6 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de brief niet opengemaakt. Er stond groot op de voorkant incassobureau.

Groet

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2016 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar een incassobureau is GEEN deurwaarder. Kijk voor informatie nog eens naar de Radar uitzending van vanavond. Dan weet u het verschil en ook wat ze wel of niet kunnen doen, als ze eventueel voor uw deur staan.

eclipse
door eclipse - Nov 15, 2016 om 00:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

U verhuurt dus een gemeubileerde kamer, geen probleem toch, maar heeft U nu de post van de huurder gelezen, of was het aan U gericht ? zou voor de zekerheid  de kamer armoedig  inrichten, en de huurder schriftelijk ( met kopie dus via  mail of  sms) manen  zijn zaken te regelen, daar deze anders mag omzien naar een andere kamer, zo lijkt het wat serieuzer. dat er een scheiding  is tussen U en huurder, en maak als de bliksen een lijstje wat huurder zoal in huur van U heeft, beiden tekenen, en klaar is de verhuurder. let wel even op de datum,

maar wat moet zover komen, ? er zijn zoveel mogelijkheden met een deurwaarder, , heeft u trouwens  incasso mails  gehad  van een incasso bureau ? heeft de huurder een voorgeschiedenis  bijv. uit huis gezet en huurschuld? heeft er beslag op inkomen plaatsgevonden ? heeft huurder een niet nagekomen aflossingsregeling ?? , een deurwaarder is niet gek, die mensen hebben ervaring met gesjoemel en liegen en bedriegen, dus wees oprecht  tegen de deurwaarder, en nee hij mag niet aan uw spullen komen als de huurder een schuld  heeft, hij zal wel de wenkbrauwen fronsen, als die tegengestelde verhalen hoort.

dit  schrijven is op generlij bedoeld  om verhuurder op het criminele pad  te brengen maar dient als advies te worden gelezen

eclipse
door eclipse - Nov 15, 2016 om 00:07
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@# Tijger1 zag jouw  schrijven niet , wel bij het plaatsen,

eclipse
door eclipse - Nov 15, 2016 om 00:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

door johnny1987 - 14 nov. 2016 om 21:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de brief niet opengemaakt. Er stond groot op de voorkant incassobureau.

Groet

ja hallo, dat is toch geen deurwaarder.... die kunnen niet aan uw  spullen komen, laat die gasten schreeuwen en glimlach terug, zolang er geen échte deurwaarder is....aub voortaan even schrijven  hoe het werkelijk was/is, kunnen wij ook een gerichter antwoord geven, zit  nu mijn tijd  te verdoen  eerst deurwaarder dan weer incasso bureau, ik verwacht zo meteen dat het de buren zijn .. sterkte  succes  en wees niet bang voor die gasten

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2016 om 11:59
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd: een incassobureau is geen deurwaarder en aanvullend: heeft ook geen beslagleggingsbevoegdheid.

Ongeoorloofd optreden van incassobureaus is toevallig ook vandaag in het nieuws.

Ma
door Mat Matheij - Nov 15, 2016 om 13:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Een incassobureau is geen deurwaarder en heeft alsdus geen mogelijkheden tot inbeslagname. (RADAR uitzending 14 november). Voorlopig behoeft u zich daarom geen zorgen te maken. Wel kan het zoals geadviseerd zinvol zijn uw spullen al dan niet notarieel vast te leggen. In veel gevallen is dat reeds gebeurd bij het vastleggen van uw spullen voor de inboedelverzekering.
Neem wel contact op met uw huurder en maak het geheel bespreekbaar.