Jo
door Jomar1964 Aug 7, 2023 om 16:33
Geldzaken & recht

Incasso bureau bkr

Ik zie in het BKR staan incasso bureau Hoist die de uitvoerder is ik dacht dat alleen lening verstrekkers in het BKR geregistreert staan

1539 6 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Aug 7, 2023 om 16:43
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Ook al heeft men een telefoon op afbetaling: iedereen wordt dan geregistreert bij het BKR. Zelfs als men rood wil staan bij een van de Banken. Maar uit wat u schrijft begrijp ik eigenlijk niet zoveel.

Thecla58
door Thecla58 - Aug 7, 2023 om 16:44
862 Antwoorden / 3 Vragen

Niet dus.

Ook schulden die je hebt bij een of ander bedrijf en die jouw schuld bij hen uitbesteed hebben naar een incassobureau worden het BKR geregistreerd. Ook die registratie blijft - voorlopig nog - 5 jaren gereigstreerd staan.

mahadma
door mahadma - Aug 7, 2023 om 17:53
11571 Antwoorden / 51 Vragen

ALLE schulden boven 250 euro worden geadministreerd.

ro
door ronny530 - Aug 8, 2023 om 13:15
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Volgens de website neemt Hoist de gehele lening over d.w.z. de aanvankelijke leningverstrekker wordt schadeloos gesteld en Hoist wordt juridisch eigenaar van die schuld.
In plaats van middels een incassotraject de gehele schuld opeisen bied Hoist een nieuwe lening aan en die dient bij het BKR geregistreert te worden.
Staat u al geregisteert dan neemt Hoist die registratie over van de vorige leningverstrekker en opzich hoeft dat geen probleem te zijn behalve als er een code achter vermeld staat.
Eigenlijk wel een goed initiatief omdat op deze manier mensen die in de betalingsproblemen dreigen te komen naar draagkracht het restant afkunnen lossen tenminste dat beweerd Hoist op de website.

ju
door juliomariner Aug 8, 2023 om 18:20
1331 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals u het omschrijft lijkt Hoist wel een filantropische instelling. Gezien het aantal klachten op internet zijn ze dat niet. Eerder van de regen in de drup.