Ps
door Psil Aug 9, 2017 om 12:29
Geldzaken & recht

Kan het NTI de kosten verlengen als je geen gebruik maak van lessen?

Ik mailde het NTI om een afspraak te maken om mijn diploma pw4 op de halen. Echter kreeg ik een mail dat een onderdeel van Nederlands herkanst moest worden. (Dit is niet eerder gemeld en was bij mij niet bekend) Mijn studieduur liep afgelopen mei af. De toets kan pas in januari herkanst worden omdat dit landelijk, via Cito geregeld moet worden.

Op mijn werk kreeg ik het aanbod om de toets (komende november)  daar te herkansen. Iom NTI zou ik na het behalen van deze toets bij hen vrijstelling krijgen. Telefonisch is toegezegd dat er geen kosten waren omdat is de opleiding verder al had afgerond. Vorige week werd ik echter gebeld dat ik van mei tot januari studiekosten( (30 pm) = €210 voor wachten op een examen dat ik buiten het NTI herkans) moest betalen. Ik vertelde over de gemaakte, telefonische afspraak maar dat werd weggewuifd... Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat te doen?

2058 5 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2017 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Belangrijke zaken moet men niet telefonisch regelen.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 9, 2017 om 13:14
1129 Antwoorden / 98 Vragen
Ps
door Psil Aug 9, 2017 om 14:45
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb meerdere mails verstuurd naar het NTI. Deze blijft aangeven dat er niets is toegezegd en dat de komende periode, tot de toets is behaald, waar dan ook, in rekening wordt gebracht.

marita5
door marita5 - Aug 9, 2017 om 13:21
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Psil ,

Moet ik bedacht zijn op bijkomende kosten wanneer ik een opleiding volg bij Hogeschool NTI?

Hogeschool NTI hanteert een uniek all-in concept met maximale flexibiliteit voor jou als student. Dit betekent dat er geen extra kosten voor vakliteratuur, studiemateriaal, diplomering en reprorecht in rekening wordt gebracht. Hogeschool NTI is de enige hogeschool waar de kosten van alle vakliteratuur in het lesgeld zitten. Bij Hogeschool NTI betaal je dus alleen lesgeld en examenkosten. Je betaalt alleen extra voor herkansingen en de eventuele aanschaf van een wettenbundel (afhankelijk van jouw opleiding)

Bron : nti.nl

Ps
door Psil Aug 9, 2017 om 14:50
Antwoorden / 1 Vragen

Top, bedankt! In eerste instantie was dit ook telefonisch toegezegd.

Dat ik voor een herkansing moet betalen snap ik. Echter kan ik de toets, kosteloos, via mn werk maken en daarmee vrijstelling krijgen via het NTI.

Ik zou dus gaan betalen voor de tijd dat het NTI mijn behaalde toets binnen krijgt... Verder maak ik nergens gebruik van en is alles afgerond/ ingeleverd.

marita5
door marita5 Aug 9, 2017 om 15:00
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

marita5
door marita5 - Aug 9, 2017 om 14:58
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@Psil ,

2. Vrijblijvend een officieel vrijstellingsverzoek aanvragen

Zonder dat je je inschrijft voor een opleiding van Hogeschool NTI of het NTI MBO College, kun je vrijblijvend een officieel vrijstellingsverzoek aanvragen. Het aanvragen van een vrijstellingsverzoek kost € 47,50. Jouw verzoek tot vrijstelling wordt alleen in behandeling genomen wanneer je een kopie van het diploma/cijferlijst en de gebruikte literatuurlijst bijvoegt. Je dient rekening te houden met een periode van 3 tot 4 weken voordat je schriftelijk bericht ontvangt over de vrijstellingen waarop je recht hebt. Je bent niet verplicht om je na de uitslag van het vrijstellingsverzoek in te schrijven voor een opleiding van het NTI.

lo
door lovewinnie - Aug 9, 2017 om 15:27
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom neem ik standaard alle telefoon gesprekken op. Belangrijke met gemaakte afspraken bewaar ik. Helaas is het nu jouw woord tegen die van hun en hebt geen enkel bewijs. Gemaakte afspraken laten mailen Is ook een optie. Heb je het zwart op wit