Ji
door Jinan Dec 18, 2017 om 20:01
Geldzaken & recht
Kapper zorgt voor brandwonden wat is mijn recht ?

De permanent bij deze kapper is veels te lang blijven zitten. Tot wonden op mijn voorhoofd aan toe en kale plekken. Waar deze een kwartier hoort te zitten (vertelde andere kapper nadien)zat ik 3 kwartier te wachten. Toen ik later terug ging toen ik gedouched had en zag hoe erg het was zei mevrouw: ik heb getuigen en camera. Ik heb niks fout gedaan. Ik ga nu deze klant helpen. Zonder enige sorry mocht ik oprotten en fluiten naar mijn 134,-

9125 15 Rapporteer

ne
door neodutchio - Dec 18, 2017 om 20:07
5165 Antwoorden / 12 Vragen
marita5
door marita5 Dec 18, 2017 om 20:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@neodutchio , de andere vraag is dubbelpost .

marita5
door marita5 - Dec 18, 2017 om 20:09
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jinan ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.anko.nl/consumenten/een-klacht-over-uw-kapper

 1) Wonden op uw hoofd krijgt u doordat de kapper van tevoren u haren/ en hoofdhuid te hard heeft gewassen , waardoor de poriën open staan en de vloeistof brand .
2) de kapper had voordat hij / zij ging permanenten een zalf  ( bv levertraanzalf ) moeten smeren op uw voorhoofd , onder de watten voordat de permanentvloeistof op alle wikkels werd gedaan .
3) Kale plekken worden veroorzaakt doordat de wikkels te vast zijn gedraaid ( elastiekje van de wikkels ) waardoor de haren afbreken , dus zeker een klacht indienen .

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2017 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb vroeger vaak genoeg mijn haar laten permanenten. Nog nooit is er levertraanzalf gesmeerd op mijn voorhoofd. En ook van te voren wassen is logisch. En te hard wassen, waardoor de poriën openstaan? Wat een malligheid. En haar kan breken als het te vast gedraaid is, maar daar krijg je nog geen kale plekken van.

marita5
door marita5 Dec 18, 2017 om 21:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , ik weet uit ervaring dat als je de hoofdhuid te hard wast , de poriën open staan waardoor de vloeistof brand , dus geen malligheid .
Levertraanzalf werd in de kapsalon waar ik heb gewerkt altijd gebruikt . zeker kun je van het te vast draaien van elastiekjes kale plekken krijgen .. Er zijn ook plastic stokjes die je onder de elastiekjes kunt doen , dit om te voorkomen dat het haar afbreekt .

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2017 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou je bij voorbaat levertraanzalf gebruiken? Voor het doel wat u noemt is vaseline juist veel beter, behalve dat een goede kapper dat helemaal niet nodig heeft.

marita5
door marita5 Dec 18, 2017 om 21:34
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat niet om de kapper , het gaat erover om problemen te vermijden , de èèn is gevoelig voor de vloeistof en de ander niet .. of vaseline beter is weet ik niet nooit gebruikt in de salon .

Cookies
door Cookies Dec 18, 2017 om 21:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie op het web dat de basis van levertraanzalf vaseline is.

marita5
door marita5 Dec 18, 2017 om 21:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

ik heb nooit gekeken wat in levertraanzalf zat , het belangrijkste was dat de klant geen rood voorhoofd /of een rode nek had .

aurora1
door aurora1 Dec 19, 2017 om 01:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben met permanenten ook nooit vooraf met allerhande ingesmeerd. Als ik het lang vond duren trok ik - tringgg - aan de bel, en ik hield dat zelf ook goed in de gaten. En misschien wordt er ook te veel gekletst dat men niet goed genoeg oplet. Ik doe daar nooit aan, dus dan willen ze vast ook wel opschieten.

marita5
door marita5 Dec 19, 2017 om 08:34
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@aurora1 , iedere kapsalon werkt anders , Ts had inderdaad er iets van kunnen zeggen . maar de kapper moet tussentijd controleren of de permanent wel pakt of niet .de opmerking camera en getuigen slaat werkelijk nergens op .

ma
door marie47 Dec 20, 2017 om 13:13
40 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik in het verleden mijn haar liet pernamanenten werd er altijd een vetten witten creme bij de haargrens op mijn voorhoofd gedaan en ook werden er onder elasiekjes platte stokjes geschoven. Ook 45 minuten wachten is veel te lang hierdoor kan wel degelijk schade ontstaan. Dus wat deze mevrouw is overkomen is beslist niet correct en ze heeft zeker recht op schad vergoeding.

marita5
door marita5 Dec 20, 2017 om 14:57
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@marie47 , zo is het maar net . op de kapperschool word je al meteen aangeleerd om de elastiekjes niet te vast te draaien , deze kapper had dit moeten weten .

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2017 om 20:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u daar zit en het gaat zeer doen, dan zegt u daar toch wat van. Dan blijft u toch niet drie kwartier zitten wachten en lijden?

Wat moet die kapoer met getuigen en ern camera?

Was het de eerste keer dat u uw haar hebt laten permanenten?

boppe1943
door boppe1943 - Dec 18, 2017 om 20:40
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Is het niet zo dat een kapster een wekker bij een cliënt plaatst wanneer deze een permanent of een verfbehandeling krijgt? Was dat bij u wel/niet het geval? Was dit uw allereerste permanent behandeling? Had u van die wekker kunnen weten? Hoezo ging u pas terug nadat u gedoucht had? Uw haar wordt na een behandeling toch gewassen, uitgespoeld en in model geföhnd? Heeft u toen geen brandwonden gevoeld en kale plekken gezien? Die zijn op de meegestuurde foto trouwens niet echt zichtbaar. Maar mogelijk heeft u recente foto's die duidelijk anders zijn dan deze? Zo ja, haal dan schriftelijk verhaal bij de betreffende kapsalon, bewaar de kopieën. Blijven zij een fout ontkennen en u weet zeker dat die begaan is, neem dan contact op met de Geschillencommissie (zie het antwoord van @Marita5 hier boven). Wel een raar verhaal trouwens over die camera, maar de beelden kunnen evt. in uw voordeel spelen.

Ji
door Jinan Dec 23, 2017 om 22:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had al eerder behandelingen gehad maar ze had het over andere vloeistof dus ik ging er van uit dat het dan misschien langer moest. De wekker was wel al gegaan. Ze had gekeken en zei dat ze over 5 min zou kijken dat werd een kwartier. De pijn begon pas na het 5 min uitspoelen en toen ze een soort spons er op zette. Ik voelde harde plekken en het zag er apart uit maar uit ervaring weet ik dat het even duurt voor je haar weer wat natuurlijker zit dus ik dacht dat het kaal leek doordat het nog in de vorm zat van de krullers. Ik heb inderdaad meer foto’s en een filmpje gemaakt maar het lukte niet deze te plaatsen.

Cookies
door Cookies - Dec 18, 2017 om 21:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Net als @boppe1943 begrijp ik het niet. Je zit voor een grote spiegel dan zie je toch meteen die kale plek? Dan zeg je er toch op dat moment meteen wat van?

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2017 om 21:22
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Niet dat ik ooit een permanent heb gehad, maar zie altijd om me heen dat er inderdaad wekkertjes staan bij de "permanenthoofden". Als het voor u de eerste keer was, dat permanenten, kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je het niet weet maar dan nog, dan staat dat klokje er toch? Ik zou mijn hoofd er onder vandaan hebben getrokken, m.a.w. mijn mond hebben open gedaan. Maar begrijp uw verhaal ook niet, eerlijk gezegd: totdat ik gedouched had: was dat dan ook in die kapsalon? Kan me nauwelijks voorstellen dat dit zomaar gezegd is: ik heb niks fout gedaan. U heeft kennelijk niet echt enig protest laten horen, want het woord "oprotten", (naar uw gevoel dan): ik zou liever de tent op stelten hebben gezet. Als alles uiteraard zo gegaan is als u beschrijft. Wel, dan maar hopen dat de camera uitkomst biedt. Maar die zal wel gewist zijn.

Ji
door Jinan Dec 23, 2017 om 22:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan begrijpen dat u mijn verhaal niet begrijpt. Ik heb duidelijk gemaakt dat mevrouw mij pijn deed. Ze gaf mij vaseline. Ik had daar uren gezeten zonder mijn bril op in een onderbelichte ruimte en het was inmiddels donker. Ik ben de volgende dag terug gegaan toen ik het resultaat duidelijker zag. Ik heb eerst gedacht dat puur de vorm van de krullers er nog in zat. En u vraagt zich af of ik mijn mond heb open getrokken en dat heb ik wel degelijk gedaan. En ja het is heel raar dat iemand zo reageert maar dit is toch echt hoe het is gegaan. Ik heb gezegd mevrouw mijn haar is absoluut niet zoals het hoort te zijn ik zie zelfs stoppels en wonden. Haar antwoord was dit is normaal. Toen ik haar vroeg of dat ook zo was als ik dit aan een andere kapper zou vragen en vertelde dat ik nog nooit zoiets heb meegemaakt vertelde ze me dat ze alles op camera had en niks fout had gedaan en dat het normaal was dat er soms wonden ontstaan en de kale plekken ontkende ze gewoon. Dit alles zei mevrouw schreeuwend en na een kwartier lang om uitleg te hebben gevraagd en geschreeuw aan te hebben gehoord ipv kan ik iets doen het beter te maken schreeuwde ze dat ze haar klant ging helpen en ben ik weggelopen om niet zelf te gaan beginnen met schreeuwen. Ik ben direct naar een andere kapper gegaan om te checken of wat mevrouw waar was en de kapper zag direct dat het te lang had gezeten en dat er stukken gewoon compleet afgebroken waren

marita5
door marita5 Dec 23, 2017 om 23:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Jinan , ik zie zelfs stoppels en wonden. Haar antwoord was dit is normaal., wat een flut kapper dit is zeker niet normaal en is bullshit, stoppels zijn haren die zijn afgebroken door de elastiekjes te vast te draaien .het gedrag van deze kapper spreekt boekdelen .

aurora1
door aurora1 - Dec 19, 2017 om 01:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u alles hier wel verteld omdat die kapster doorging met haar werk en het over camera en getuigen heeft?
En waarom heeft u niet direct geklaagd? Of zelf ook opgelet op de tijd?
Op deze foto kan ik niet beoordelen of u brandplekken en kale plekken heeft. Het betreft hier slechts een deel van het gezicht en ook is niet te zien hoe het voorheen was.
Het is ook allang niet meer "uw" 134 euro.

marita5
door marita5 Dec 19, 2017 om 08:37
11534 Antwoorden / 15 Vragen

De rode vlekken die ik zie op de foto , is van de vloeistof , de kale plek daar zijn de haren afgebroken .de reactie van de kapper is waardeloos ..

aurora1
door aurora1 Dec 19, 2017 om 21:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ieder zijn mening.

ma
door marie47 Dec 20, 2017 om 13:19
40 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan zeer zeker gebeuren als men te lang moet wachten en de de elasiekjes te strak zitten. Ik werd altijd ingesmeerd met een vetten witte creme op mijn voorhoofd  anders zat je onder dikke rode vlekken en afgebroken haren zijn zeker het gevolg van te strakke elastiekjes, er horen platte stokjes onder door geschoven te worden. Ze heeft recht op schade vergoeding.

tijger1
door tijger1 Dec 20, 2017 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@matie47. Wat een rare kapper had u dan. Een normale doet een reep watten rond het hoofd/het haar zodat de vloeistof helemaal niet op het voorhoofd, bij de oren, of in de nek komt.
Dus er is helemaal geen vette witte creme of levertraanzalf nodig.

marita5
door marita5 Dec 20, 2017 om 20:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , flauwekul wat u schrijft , de watten worden vochtig van de vloeistof , druppelt af , daarom worden er watten rond het hoofd / haar gedaan om te zorgen dat de druppels niet in de ogen lopen , als je dan gevoelig bent voor de vloeistof heb je de rode vlekken zoals Ts .

aurora1
door aurora1 Dec 21, 2017 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Rode vlekken kun je van allerhande krijgen. Ik zie in ieder geval op deze foto niet wat sommige anderen, die vinden dat ze gelijk hebben, menen te zien, omdat er geen vergelijkingsmateriaal is. Ik blijf er ook bij dat we het hele verhaal niet gehoord hebben mede gezien wat TS schrijft over de reactie van de kappper. Naar mijn indruk is er meer aan de hand. Zomaar conclusies trekken a.d.h. van een verhaaltje en onduidelijke foto is niet verstandig. Ook een deskundige zou dat niet kunnen en niet doen.

marita5
door marita5 Dec 21, 2017 om 19:57
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@aurora1 , als je in het kappersvak heb gewerkt heb je geen vergelijkingsmateriaal nodig , dan zie je dit meteen . De reactie van de kapper is sowieso abnormaal en slaat nergens op . voor de rest is dit een gebed zonder end .

tijger1
door tijger1 Dec 21, 2017 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, gebed zonder eind. “Watten worden vochtig van de vloeistof, druppelt af”.

Misschien waren mijn kappers dan wat zuiniger met die vloeistof, zodat er helemaal niets afdruppelde.

Ik heb dan wel niet in het kappersvak gewerkt, maar vaak genoeg mijn haar laten permanenten, om te weten wat voor maatregelen er genomen worden, zodat er geen schade is.

Ji
door Jinan Dec 23, 2017 om 22:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er waren watten ja maar die raakten doorweekt en toen er na het 5min uitspoelen een spons op werd gedaan brandde het in mijn huid. Ik duwde de watten van me af en vertelde dit. Mevrouw zag dat het rood was en gaf vaseline maar er kwamen geen excuses. Ook is er niets losgelaten over de rest(kale plekken) die zij lijkt mij wel gezien moet hebben. Ik heb zelf normaal een bril op die kon ik niet op hebben tijdens de behandeling. Toen ik klaar was had mevrouw mijn haar zo gestijled dat mijn lokken voor die plekken hingen en was het donker. Ik voelde thuis wel wat leek op harde plekken maar dacht dat mijn haar gewoon nog in de vorm van de krullers zat en ben gaan slapen. Pas toen ik smorgens mijn haar in een knot had en de plekken eens ging bekijken besefte ik pas dat het echt zo erg was.

marita5
door marita5 Dec 23, 2017 om 23:07
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Jinan , toen er na het 5min uitspoelen een spons op werd gedaan brandde het in mijn huid. ,  dit is neutralisatievloeistof die zorgt dat de krul in het haar blijft , ook dit brand op een open huid . vaseline helpt dan ook niet meer , had de kapper van tevoren erop moeten doen . zoals ik al eerder aangaf dien een klacht in .

Ji
door Jinan Dec 24, 2017 om 00:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is het is haar salon. Haar naam staat op de gevel. Ik heb haar via fb de foto’s en filmpje gestuurd en haar salon binnen gelopen met de klacht maar er wordt niks mee gedaan. Ze is niet lid van iets dus ik kan mijn klacht nergens anders kwijt dan een dure rechtzaak er van maken en dat kan ik zelf nu niet betalen.

panter22
door panter22 - Dec 19, 2017 om 09:37
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien is de kapper aangesloten bij degeschillencommissie.nl. Dan kun je daar een klacht indienen.
de

dokun
door dokun - Dec 20, 2017 om 13:25
152 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik kan zien op uw voorhoofd lijkt een allergische reactie. Heeft u vooraf een allergie test gedaan..?

Permanentvloeistof maar 15min laten zitten lijkt mij nu ook weer niet te kloppen. Een permanent van 45 min komt mij niet echt vreemd over.

Kale plekken zou u ook al tijdens de behandeling hebben moeten zien. Die zijn niet zichtbaar op uw foto.

marita5
door marita5 Dec 20, 2017 om 14:53
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@dokun ,  allergische reactie heeft er niks mee te maken , Ts is gewoon gevoelig voor de vloeistof , dit had voorkomen kunnen worden als de kapper het  voorhoofd had ingesmeerd met een zalf . bij een allergische reactie breidt dit zich uit over het hele gezicht en niet alleen op het voorhoofd .Kale plekken worden veroorzaakt door het afbreken van de haren , ook dit had voorkomen kunnen worden . Permanentvloeistof maar 15min laten zitten lijkt mij nu ook weer niet te kloppen. Een permanent van 45 min komt mij niet echt vreemd over.,  de kapper is nalatig geweest had tussentijd moeten controleren , bent u in ene keer kapper geworden ?

mo
door mof - Dec 20, 2017 om 15:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zonder getuigen kunt u weinig beginnen. Als het klopt wat u zegt heeft u recht op schadevergoeding voor het leef, brandwonden en uw uiterlijk dat er tijdelijk niet uitziet, plus vergoeding van de permanent behandeling.
maar zie dat recht maar eens te krijgen.

Ji
door Jinan - Dec 24, 2017 om 00:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve mensen bedankt voor uw reacties. Ik heb de opties even bekeken en de salon staat niet ingeschreven bij de geschillencommissie daar komt bij dat ik een enorm traject zou moeten doorlopen om te bewijzen dat mij onrecht is aangedaan. Ik begrijp sommige reacties aangezien ik in mijn frustratie weinig heb uitgelegd maar ik ben een studente psychologie en schrijf hier niet omdat ik graag drama wil maken. Ik heb nooit klachten ingediend en heb altijd andermans denken en doen vanuit meerdere perspectieven geprobeerd te bekijken. De enige reden dat ik hier dan ook een vraag begon was dat mijn trots, mijn mooie haardos mij nu echt in mijn dagelijks handelen stoort plus dat ik in de enige maand dat ik geen collegegeld hoef te betalen al dat geld kwijt ben geweest aan het bijdragen in dit dagelijkse gevoel van er niet mooi uitzien. Ik heb een recensie geschreven en daarin mijn hele verhaal uitgelegd. Ik heb hier in vermeld dat ik vind dat een foutje kan gebeuren en als mevrouw wat vriendelijker was geweest en had gezegd: “ excuses ik heb wel veel uren arbeid geleverd dus kan echt het geld niet terug geven maar ik zal mijn best doen het te herstellen en u zo tevreden mogelijk te laten vertrekken.” Ik het een normalere reactie zou vinden en ik minder boos zou zijn geweest. En ik kan in die boosheid blijven maar ik krijg mijn haar er niet opeens weer gezonder mee en aangezien ik nu zelfs tijdens mijn boodschappen (salon zit naast de supermarkt) boos/bedreigend  wordt aangesproken over de recensie weet ik in ieder geval dat deze haar geraakt heeft en ik hoop dat ze hierdoor misschien bij volgende klanten wat beleefder is en oplettender.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2017 om 11:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt gelukkig een “voordeel”. Het gaat allemaal vanzelf over en uw haar groeit ook weer vanzelf aan.

ge
door gerrit250 - Dec 24, 2017 om 11:17
37 Antwoorden / 4 Vragen

Wanneer u brandwonden hebt dan had u dat toch bij de kapper in de stoel al moeten opmerken en pijn gehad hebben! Waardoor zijn die brandwonden dan ontsstaan; door hitte of door agressiven middelen?

aurora1
door aurora1 - Dec 24, 2017 om 19:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u bedreigend wordt aangesproken door die kapper, is het misschien een idee om dat aan de politie te melden.
Is deze kapper niet lid van een overkoepelend (kappers)orgaan en is de zaak ingeschreven bij de KvK?
Dat u student bent voor welke studie ook doet natuurlijk niet ter zake, net zo min of u die maand al dan niet collegegeld moest betalen. Kennelijk kon u het geld missen voor iets dat ook niet strikt noodzakelijk is.
Maar er is toch sprake van een voorgeschiedenis? Eerst ten tijde van de behandeling, vervolgens door middel van het plaatsen van filmpjes en foto's e.d. op Facebook. Pas erna bent u er weer binnengelopen toch?
Had u uw haar ook laten verven?
Staan er meer klachten over deze kapsalon op internet, of zijn de recensies afwisselend positief- en negatief?

Ji
door Jinan Dec 24, 2017 om 22:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

De enige reden dat ik dit kon betalen was omdat ik geen collegegeld hoefde te betalen. Ik gaf alleen mijn reden aan waarom ik besloot hier een vraag neer te zetten. Ik heb haar een privé bericht gestuurd met de foto’s en film niks online geplaatst tot na mijn tweede bezoek. Daarna een recensie geschreven. Maar niks doet eigenlijk meer ter zake ik zal een jaar moeten wachten tot mijn haar weer wat sterker is en ga er gewoon niet meer heen. Ik denk namelijk dat het meer gedoe zal geven dan wat het op zal leveren en ik krijg mijn haar er niet sneller mee terug. Op Google staan slechte recensies heeft ze in totaal 3,1 maar op fb heeft ze 5 alleen maar positieve reacties en nu die van mij.

aurora1
door aurora1 Dec 26, 2017 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welk kappersbedrijf betreft het? Ik zag een recensie bij een Salon M. in Utrecht die een filiaal in Rotterdam opende maar bij nader inzien zal dat niet de door u bedoelde kapper zijn. Dan had ik u nl doorverwezen naar de baas van de tent. U had een onvolledig verhaal.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2017 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou wel wat andere reacties gekregen hebben als u meteen uw verhaal volledig had neergezet. Niet met hapjes en beetjes.