er
door erik enter Jul 25, 2014 om 14:51
Geldzaken & recht

Moet je een voorstel van de verzekering accepteren

Ik hen een schade aan mijn marmoleum vloer, de schade is verzekerd via de Noord-Hollandse Ik heb een zgn allrisk en dekking tegen nieuwwaarde polis. Nu heb ik de verzekering in de gelegenheid gesteld de schade te herstellen. Dit gaat niet. De schade is volgens opgevraagde offertes €3500,--
Nu willen ze €750 uitkeren Reden nw vloer is buitensporig
Moet je met een all risk tegen nieuw waarde genoegen nemen met dit voorstel

3672 60 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 25, 2014 om 14:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij een zwaar gebruikte en versleten vloer mogen ze dagwaarde uitkeren.

Alleen een onbeschadigde zullen ze volledig vergoeden dus je verzekering is te duur gezien je zware gebruik.

er
door erik enter - Jul 25, 2014 om 14:58
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 25 jul 2014, 14:57]Bij een zwaar gebruikte en versleten vloer mogen ze dagwaarde uitkeren.

Alleen een onbeschadigde zullen ze volledig vergoeden dus je verzekering is te duur gezien je zware gebruik.

er
door erik enter - Jul 25, 2014 om 15:01
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 25 jul 2014, 14:57]Bij een zwaar gebruikte en versleten vloer mogen ze dagwaarde uitkeren.

Alleen een onbeschadigde zullen ze volledig vergoeden dus je verzekering is te duur gezien je zware gebruik.

Ik heb een zgn nieuwwaarde dekking wat is dan de (on)zin van de nieuwwaarde dekking

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 15:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar bestaat die schade aan de vloer dan uit? En hoe oud is de vloer?

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft de schade is € 3.500, maar ook dat de schade niet hersteld kan worden. Is die prijs dan voor een nieuwe vloer?

ro
door ron530 - Jul 25, 2014 om 15:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wat bedoelt u met "Reden nw vloer is buitensporig"

er
door erik enter - Jul 25, 2014 om 15:32
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 15:03]En waar bestaat die schade aan de vloer dan uit? En hoe oud is de vloer?

Er zijn chemicaliën op de vloer gekomen , experts hebben herstel uitgesloten
Vervangen kost €3500 het betreft een allrisk verzekering met dekking tegen nieuwwaarde dus niet tegen dagwaarde

er
door erik enter - Jul 25, 2014 om 15:32
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 15:24]Wat bedoelt u met "Reden nw vloer is buitensporig"

er
door erik enter - Jul 25, 2014 om 15:34
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 15:24]Wat bedoelt u met "Reden nw vloer is buitensporig"

Ron
Als reden om niet een nieuwe vloer te vergoeden gaven zij aan dat dit buitensporig was zonder verdere onderbouwing. Lijkt me dat allrisk en vergoeding op basis van nieuwwaarde ipv dagwaarde duidelijk genoeg is een voorstel van €750 vind ik ''buitensporig""

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit betreft de opstalverzekering? Kunt u daar het clausuleblad nummer van vermelden? En hoe oud was de vloer?

Een verzekering op basis van nieuwwaarde wil niet zeggen dat u tot in de eeuwigheid iets nieuws krijgt.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 25 jul 2014, 14:57]Bij een zwaar gebruikte en versleten vloer mogen ze dagwaarde uitkeren.

Alleen een onbeschadigde zullen ze volledig vergoeden dus je verzekering is te duur gezien je zware gebruik.

Als de vloer onbeschadigd is, hoeft er ook geen schade uitkering plaats te vinden.

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2014 om 15:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 15:43][quote=tot15karakters schreef op vrijdag 25 jul 2014, 14:57]Bij een zwaar gebruikte en versleten vloer mogen ze dagwaarde uitkeren.

Alleen een onbeschadigde zullen ze volledig vergoeden dus je verzekering is te duur gezien je zware gebruik.

Als de vloer onbeschadigd is, hoeft er ook geen schade uitkering plaats te vinden.
Ze mogen mijn onbeschadigde vloer ook wel komen vervangen ;-)

ro
door ron530 - Jul 25, 2014 om 16:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik begin iets te snappen, de vloer is 750 euro waard maar het opnieuw leggen kost om en nabij 2750 euro. Een verzekering in welke vorm dan ook vergoedt enkel de vloer de legkosten zijn voor eigen rekening. Het schadebedrag a 3500 euro die u heeft ingediend is dan ook buitensporig hoog bevonden.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Nee Ron, dat ziet u verkeerd. Als er een gedekte schade is, horen daar ook in dit geval, de legkosten bij.

Als voorbeeld, per ongeluk gaan de gordijnen in vlammen op, dan hoort bij de schadevergoeding ook de maakkosten en de ophangkosten. Men krijgt dan niet alleen de stof vergoed.

De Ts geeft geen antwoord op de vraag hoe oud die vloer is. Hij heeft het over een beschadiging door chemicaliën. Marmoleum kan heel goed aangeheeld worden. Dus een baan er tegen aangeplakt.

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2014 om 17:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Repareren marmoleum vloer: klik hier.

er
door erik enter - Jul 25, 2014 om 17:25
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 16:41]@ron530

Nee Ron, dat ziet u verkeerd. Als er een gedekte schade is, horen daar ook in dit geval, de legkosten bij.

Als voorbeeld, per ongeluk gaan de gordijnen in vlammen op, dan hoort bij de schadevergoeding ook de maakkosten en de ophangkosten. Men krijgt dan niet alleen de stof vergoed.

De Ts geeft geen antwoord op de vraag hoe oud die vloer is. Hij heeft het over een beschadiging door chemicaliën. Marmoleum kan heel goed aangeheeld worden. Dus een baan er tegen aangeplakt.

De vloer is 5 jaar oud
Niet meer leverbaar
Marmoleum kan je repareren als het stoot of krasschade is
Marmoleum neemt de gelekte chemicalien op dus hecht het niet meer geef me de man die het met garantie repareerd

ro
door ron530 - Jul 25, 2014 om 17:38
4084 Antwoorden / 17 Vragen

5 jaar oud dan is de nieuwwaarde polis ook niet meer van toepassing lijkt me. 3500 euro opvoeren en dat ook nog uitgekeerd krijgen is een utopie want u u wil een gebruikte vloer gratis en voor niets vervangen hebben.

Cookies
door Cookies - Jul 25, 2014 om 17:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij een 5 jaar oude vloer krijg je echt geen 100% vergoeding meer uitbetaald. Zou wel mooi zijn natuurlijk, gewoon als je het zat bent, na 5 jaar weer iets er over heen gooien.

er
door erik enter - Jul 25, 2014 om 17:44
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:38]5 jaar oud dan is de nieuwwaarde polis ook niet meer van toepassing lijkt me. 3500 euro opvoeren en dat ook nog uitgekeerd krijgen is een utopie want u u wil een gebruikte vloer gratis en voor niets vervangen hebben.

Als je steeds dezelfde premie blijft betalen voor nieuw waarde lijkt het mij dat de dekking gelijk blijft
Uw aanname dat ik perse een ''gratis'' nieuwe vloer wil is onzin ik wil gewoon iets waar ik in mijn ogen recht op heb en voor betaal

er
door erik enter - Jul 25, 2014 om 17:46
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:39]Bij een 5 jaar oude vloer krijg je echt geen 100% vergoeding meer uitbetaald. Zou wel mooi zijn natuurlijk, gewoon als je het zat bent, na 5 jaar weer iets er over heen gooien.

Geachte
Door dit soort (uitspraken) zaken wordt het dus zo moeilijk om je recht te halen

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Marmoleum kan ook er uit gesneden worden en dan een nieuwe baan er in.

Dat de schade gedekt is, zal door het all-risks gedeelte komen, want anders is het morsen van chemicaliën niet gedekt.

U hebt een verkeerd idee van nieuwwaarde dekking. Ook is er vaak bij all-risk nog een eigen risico..

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=erik enter schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:46][quote=carola.83 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:39]Bij een 5 jaar oude vloer krijg je echt geen 100% vergoeding meer uitbetaald. Zou wel mooi zijn natuurlijk, gewoon als je het zat bent, na 5 jaar weer iets er over heen gooien.

Geachte
Door dit soort (uitspraken) zaken wordt het dus zo moeilijk om je recht te halen

Vermeld die polis dan eens, dan kan bekeken worden of u daar "recht" op hebt.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U betaalt ongetwijfeld elk jaar MEER premie, maar dat betekent niet dat u voor alles wat beschadigd is nieuw krijgt.

Cookies
door Cookies - Jul 25, 2014 om 17:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=erik enter schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:46][quote=carola.83 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:39]Bij een 5 jaar oude vloer krijg je echt geen 100% vergoeding meer uitbetaald. Zou wel mooi zijn natuurlijk, gewoon als je het zat bent, na 5 jaar weer iets er over heen gooien.

Geachte
Door dit soort (uitspraken) zaken wordt het dus zo moeilijk om je recht te halen

Welk recht? Kijk eens goed de polisvoorwaarden door.

Cookies
door Cookies - Jul 25, 2014 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb zelf ook zo'n polis met 'nieuwwaarde' dekking, maar ik verwachtte na een lekkage van de bovenburen echt geen 100% vergoeding voor vervanging van mijn 8 jaar oude Novilon.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 17:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:54]Ik heb zelf ook zo'n polis met 'nieuwwaarde' dekking, maar ik verwachtte na een lekkage van de bovenburen echt geen 100% vergoeding voor vervanging van mijn 8 jaar oude Novilon.

Zou toch eigenlijk wel moeten hoor ;-)

ge
door gerboe - Jul 26, 2014 om 08:22
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo erik enter, ik zou zeker niet akkoord gaan met het voorstel van de verzekeringsmaatschappij (VM). Even voor de goede orde: ik neem aan dat de VM een expert heeft ingeschakeld die de schade bij u heeft opgenomen. En u heeft blijkbaar een expert ingeschakeld die tot een heel andere conclusie komt.
Dan rest nog de mogelijkheid dat beide partijen hun geschil voorleggen aan een derde expert. Die zal dan een bindende uitspraak doen.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 09:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerboe

De Ts heeft helemaal geen expert ingeschakeld.

ge
door gerboe - Jul 26, 2014 om 09:43
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hij heeft offertes opgevraagd schijft hij en dus wel een expert ingeschakeld.

er
door erik enter - Jul 26, 2014 om 09:55
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gerboe schreef op zaterdag 26 jul 2014, 08:22]Hallo erik enter, ik zou zeker niet akkoord gaan met het voorstel van de verzekeringsmaatschappij (VM). Even voor de goede orde: ik neem aan dat de VM een expert heeft ingeschakeld die de schade bij u heeft opgenomen. En u heeft blijkbaar een expert ingeschakeld die tot een heel andere conclusie komt.
Dan rest nog de mogelijkheid dat beide partijen hun geschil voorleggen aan een derde expert. Die zal dan een bindende uitspraak doen.

Er is door de maatschappij een expert ingeschakeld, deze heeft de schade als herstelbaar aangegeven, vervolgens heb ik op voorhand van de VM Nomot ingeschakeld. Nomot kwam echter tot de conclusie dat het niet te herstellen is agv chemicaliën Stoot of krassen kunnen ze repareren. Omdat de gebruikte marmoleum niet meer leverbaar is kan er ook niet een stuk worden vervangen.
De kosten van reparatie zouden 350 zijn en vervolgens maken ze omdat het niet gerepareerd kan worden 750 over zonder onderbouwing

Mijn stelling is ik verzeker iets kan je het niet repareren dan moet je het hoe spijtig ook vervangen Ik heb immers geen verzekering genomen met een compensatie regeling

ge
door gerboe - Jul 26, 2014 om 10:09
806 Antwoorden / 0 Vragen

U schrijft 350 maar dat moet zoals u eerder schreef 3500 euro zijn.

Dit zou ik doen:

-een brief sturen aan de verzekeringsmaatschappij. U schrijft dat u het niet eens bent met de expert van de VM. En voegt het verhaal en de offerte van uw expert bij. Ik zie dat Nomot een interieurschadebedrijf is en dan mag u van uw VM verwachten dat ze hun expertise serieus nemen.
-komt u er samen niet uit dan alsnog in gezamenlijk overleg een derde expert inschakelen die een bindende uitspraak doet.

Succes.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 10:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u de bevindingen van Nomot zwart op wit hebt?

Uiteraard hebt u recht op een onderbouwing van het verhaal van de verzekeringsmaatschappij. Eis die op.

Die offerte van € 3.500 is van een leverancier van dergelijke vloeren?

ro
door ron530 - Jul 26, 2014 om 10:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb de voorwaarden van een soortgelijke verzekering van de Noord-Hollandse eens nagelezen. Ze vinden een eigen expert inschakelen prima maar dat moet u direct kenbaar maken. Er wordt door de expert van de VM een rapport opgemaakt en samen met die van uw expert naar een derde onafhankelijke expert gestuurd zijn/haar advies over het uit te keren bedrag is bindend, dit ter info. In uw geval heeft de expert van de VM vastgesteld dat de vloer reparabel is en stelt de schade op 350 euro, nu blijkt de vloer niet meer leverbaar en wordt een bedrag van 750 euro uitgekeerd als zijnde vervangingswaarde. Het legloon en aanverwante zaken vallen niet onder de dekking die zult u zelf moeten bekostigen.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 11:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat nergens dat de Ts een eigen expert heeft ingeschakeld.

De verzekeringsmaatschappij heeft dat gedaan en heeft voor herstel verwezen naar Nomot. Die zeggen, volgens de Ts dat het niet gerepareerd kan worden.

De verzekeringsmaatschappij biedt, wellicht, de waardevermindering aan van de vloer. Maar dat moeten zij dan zwart op wit zetten.

De Ts heeft gewoon een offerte gevraagd voor een nieuwe vloer.

En het leggen hoort gewoon bij de dekking.

er
door erik enter - Jul 26, 2014 om 11:11
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 11:02]Er staat nergens dat de Ts een eigen expert heeft ingeschakeld.

De verzekeringsmaatschappij heeft dat gedaan en heeft voor herstel verwezen naar Nomot. Die zeggen, volgens de Ts dat het niet gerepareerd kan worden.

De verzekeringsmaatschappij biedt, wellicht, de waardevermindering aan van de vloer. Maar dat moeten zij dan zwart op wit zetten.

De Ts heeft gewoon een offerte gevraagd voor een nieuwe vloer.

En het leggen hoort gewoon bij de dekking.

resume
Er ontstaat een schade aan de marmoleum vloer agv lekkende chemicaliën
Ik heb een bedrijf laten komen dat deze vloeren verkoopt en legt , zei geven aan dat de vloer niet meer leverbaar is en in zijn geheel moet worden vervangen. Kosten €3500
Verzekering gebeld, zij sturen een expert die aangeeft je krijgt een vergoeding van 350 euro onderbouwing de expert heeft aangegeven dat Nomot dit kan repareren.
Ik heb Nomot opdracht gegeven tot reparatie, Nomot concludeert dat dit niet te repareren is.
Zaak terug naar de verzekering, u krijgt een vergoeding van €750 omdat vervanging van de vloer ''buitensporig is'' verder geen onderbouwing
Dus ik verzeker me allrisk en tegen nieuwwaarde ,stel iedereen in de gelegenheid maar als blijkt dat e.e.a. niet gerepareerd kan worden is er geen allrisk en nieuwwaarde van toepassing??

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U geeft nog steeds geen antwoord over welke polis dit gaat. Is wel zo handig.

zoekster
door zoekster - Jul 26, 2014 om 11:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 11:21]U geeft nog steeds geen antwoord over welke polis dit gaat. Is wel zo handig.
Ja, dat vind ik ook raar.

U moet weten dat tijger1 echt een expert is op het gebied van verzekeringen. Als tijger1 mogelijkheden voor u ziet zal die dat zeker aan u melden. Doe er uw voordeel mee!!

ro
door ron530 - Jul 26, 2014 om 11:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De onderbouwing zou kunnen zijn dat er maar een klein gedeelte van de vloer schade heeft opgelopen. De all risk is al van toepassing want de schade is ontstaan door eigen gebrek, chemicaliën dient u zorgvuldig op te slaan toch. Als Nomot het niet kan of wil herstellen dan is de keuze voor een ander bedrijf zo gemaakt. Het verzekeren tegen nieuwwaarde kan er bij mij niet in want een vloer kent een enorme afschrijving per jaar, na 5 jaar is de vloer nog maar een fractie van de aanschafprijs waard.

zoekster
door zoekster - Jul 26, 2014 om 11:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ik overigens niet begrijp, was die expert iemand van Nomot? Want hoe kan het dat er eerst wordt geconcludeerd dat er een reparatie kan worden gedaan en later niet meer? Hoe zit dit?
Heeft Nomots eerste expert er dan zomaar een gooi naar gedaan? Of zijn er 2 experts van 2 verschillende instanties geweest?
Want als je eerst stelt dat iets wel te repareren is voor 350 euro en later dat weer intrekt en dan een bod doet van 750 omdat 3500 buitensporig is, dan klopt er toch iets niet.

Het lijkt mij dat als de expert meteen had gezien dat hier niets te repareren viel, er dan een heel ander bod was gekomen. Bijv. Tja, niet te repareren, maar een nieuwe vloer kost 3500 euro, dat is wel erg veel voor een vloer van 5 jaar, laten we er 2000 van maken.
Dit zeg ik omdat je, volgens anderen, niet altijd recht hebt op volledige nieuwwaarde, ook al heb je een verzekering voor nieuwwaarde afgesloten.
Daar zou ik ook wel wat meer uitleg over willen hebben.

(een reactie van een leek en ik heb er geen enkele voorwaarde voor op na gelezen)

ro
door ron530 - Jul 26, 2014 om 12:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De expert van de VM heeft vastgesteld dat de vloer reparabel is, Nomot ook een boedelschade expert komt tot een andere conclusie. Wel vreemd dat Nomot van Erik de opdracht krijgt om de schade te herstellen want Nomot is dan geen objectieve partij meer ze gaan voor de centjes, gevolg geheel vervangen op basis van de makkelijkste winstpakker.

er
door erik enter - Jul 26, 2014 om 12:15
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 26 jul 2014, 11:56]Wat ik overigens niet begrijp, was die expert iemand van Nomot? Want hoe kan het dat er eerst wordt geconcludeerd dat er een reparatie kan worden gedaan en later niet meer? Hoe zit dit?
Heeft Nomots eerste expert er dan zomaar een gooi naar gedaan? Of zijn er 2 experts van 2 verschillende instanties geweest?
Want als je eerst stelt dat iets wel te repareren is voor 350 euro en later dat weer intrekt en dan een bod doet van 750 omdat 3500 buitensporig is, dan klopt er toch iets niet.

Het lijkt mij dat als de expert meteen had gezien dat hier niets te repareren viel, er dan een heel ander bod was gekomen. Bijv. Tja, niet te repareren, maar een nieuwe vloer kost 3500 euro, dat is wel erg veel voor een vloer van 5 jaar, laten we er 2000 van maken.
Dit zeg ik omdat je, volgens anderen, niet altijd recht hebt op volledige nieuwwaarde, ook al heb je een verzekering voor nieuwwaarde afgesloten.
Daar zou ik ook wel wat meer uitleg over willen hebben.

(een reactie van een leek en ik heb er geen enkele voorwaarde voor op na gelezen)

De verzekering heeft een expert laten kijken naar de schade , de verzekering heeft contact gehad met Nomot. Nomot gaf in eerste instantie naar de verzekering aan dat de kosten van reparatie €350 zouden zijn. Vervolgens wil ik Nomot opdrachtgeven en blijken zj de vloer niet te kunnen repareren omdat het niet om stoot of kras schade gaat maar om lekkende chemicaliën Deze zitten in het poreuze marmoleum waardoor zij geen garantie kunnen geven op de reparatie.
Gemeld bij de verzekering zij betalen ineens €750

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2014 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aangezien het voor topicstarter blijkbaar te veel gevraagd is om de precies polis die hij heeft, hier neer te zetten, onderstaand alle polisvoorwaarden van de NH:

KLIK.

Artikel 11 van de polisvoorwaarden van '1420' geeft aan dat als de dagwaarde minder dan 40% is niet vergoed wordt volgens nieuwwaarde.

er
door erik enter - Jul 26, 2014 om 12:21
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 12:13]De expert van de VM heeft vastgesteld dat de vloer reparabel is, Nomot ook een boedelschade expert komt tot een andere conclusie. Wel vreemd dat Nomot van Erik de opdracht krijgt om de schade te herstellen want Nomot is dan geen objectieve partij meer ze gaan voor de centjes, gevolg geheel vervangen op basis van de makkelijkste winstpakker.

Klopt de expert heeft bij Nomot navraag gedaan echter niet doorgegeven bij Nomot dat het om lekkende chemicaliën gaat Nomot heeft een aanname gedaan dat het om stoot / krasschade gaat
De chemie zit nu nog in het poreuze marmoleum dus ik krijg geen garantie op reparatie Heb de verzekering gemeld dat de door hun voorgestelde Nomot de reparatie niet kan uitvoeren en verzocht om de vloer te mogen vervangen volgens de polis voorwaarden

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De gang van zaken bij een beetje onduidelijke schade.

De schade wordt gemeld bij de verzekeringsmaatschappij. Die sturen iemand langs. Meestal wordt dat een expert genoemd, maar dat hoeft dus al helemaal geen expert te zijn op de onderhavige schade. Die persoon kent natuurlijk wel de specifieke bedrijven die bij verschillende schades ingeschakeld kunnen worden. Er wordt contact opgenomen door de expert met Nomot en die zeggen maar wat zonder de schade gezien te hebben.nu is Nomot blijkbaar komen kijken en zeggen ze dat het niet gerepareerd kan worden door de chemicaliën die op die plek zitten.

Heeft Nomot dat ook schriftelijk bevestigd aan de mij?

Blijkbaar is de schade gering, want nu bieden ze u een waardevermindering.

@ron530

Dit heeft niets met eigen gebrek te maken. Als de Ts geen all-risk dekking zou hebben gehad, was het morsen van chemicaliën en de daardoor ontstane schade helemaal niet gedekt.

ro
door ron530 - Jul 26, 2014 om 12:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Er is dus overleg tussen beide experts geweest en daar is een schadebedrag van 350 euro uitgekomen. Nomot heeft zelf geen onderzoek gedaan maar op basis van aannames een offerte uitgebracht. Nomot stelt nu dat het wel reparabel is maar garantie op de reparatie geven doen ze niet. Ter compensatie krijgt u 750 euro uitgekeerd daarmee kunt u een bedrijf uitkiezen die uw vloer wel kan herstellen en ook garantie op de reparatie verleent.

zoekster
door zoekster - Jul 26, 2014 om 12:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@tijger1, Zou het er niet mee te maken hebben dat de vloer minder dan 40% van de nieuwwaarde is, zoals Carola.83 stelt?
En dat ze daarom zijn overgaan tot dagwaarde?

@ron503, nee, Nomot stelt nu dat de vloer NIET reparabel is.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik zo de polisvoorwaarden lees die Carola beschikbaar heeft gesteld, zie ik dat noch de opstal, noch de inboedel dekking de term all-risk kent, lees ik bij de opstal optimaal verzekering onder punt 3.5 dat er voor butsen, deuken enz. slechts maximaal € 1.500 vergoed wordt met een eigen risico van € 150,00. Maar onder uitsluitingen artikel 4.8 komt deze schade helemaal niet voor vergoeding in aanmerking.

Voor de inboedelpolis optimaal is deze schade bij artikel 4.9 niet gedekt.

Dus nogmaals de vraag onder welke voorwaarden bent u verzekerd.

Uiteraard valt marmoleum onder een opstalverzekering en als de opstal huur is, kan het marmoleum gedekt zijn onder het huurdersbelang.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 13:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Nee, want een goede marmoleum vloer gaat heel lang mee.

Persoonlijk, maar ik heb de schade natuurlijk niet gezien, denk ik dat de schade gering is en dat waardevermindering aangeboden wordt.

Zou ook wel willen weten waar de schade zit, welke chemicaliën bedoeld worden, en hoe groot oppervlak beschadigd is.

ro
door ron530 - Jul 26, 2014 om 13:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Nomot gaf in eerste instantie naar de verzekering aan dat de kosten van reparatie €350 zouden zijn".
Het kon dus wel maar nu opeens niet meer. Wie is er dan fout bezig de verzekering of Nomot? ik denk de laatste partij want zij willen van een opzich reparabele schade beter worden over de rug van Erik danwel de verzekeringsmaatschappij.

zoekster
door zoekster - Jul 26, 2014 om 13:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Volgens mij heeft Normot geen goede informatie gekregen van de expert van NH en zijn ze uitgegaan van val of stootschade en hebben daarop hun schadebedrag van 350 euro gebaseerd. Toen bleek bij zelf kijken dat het om chemicaliën ging hebben ze de vloer 'niet reparabel' geacht.
Daarop wilde TS de hele vloer claimen en dat gaat de verzekering blijkbaar te ver.

Maar als TS eigenwijs blijft volharden in het niet geven van de polisvoorwaarden, dan houdt het eigenlijk ook wel op. Wel hulp willen, maar niet meewerken.
Ik ben er klaar mee.

ro
door ron530 - Jul 26, 2014 om 13:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Erik is de dupe van Nomot die heeft middels aannames gesteld dat het allemaal wel meevalt en voor 350 euro herstelt kan worden. Nu blijkt dat Nomot zich danig verkeken heeft op de reparatie moet Erik het maar bij de verzekering aankaarten, die gaan over tot een hogere vergoeding en thats it. De polisvoorwaarden blijven onhelder maar iedereen kan er gevoegelijk van uit gaan dat nieuwwaarde verzekeringen eindig zijn, daarna wordt enkel vervangingswaarde uitgekeerd.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron 530

De Ts is helemaal niet de dupe van Nomot. Die hebben een indicatie gegeven van een reparatie aan die vloer, zonder blijkbaar de juiste schade oorzaak.

Nu zeggen zij het niet te kunnen repareren. Niets geks aan.

De polisvoorwaarden zijn niet onhelder. We weten niet welke van toepassing zijn.

Als daar bijvoorbeeld een paar gaatjes gevreten zijn in die vloer, geeft de mij uiteraard geen nieuwe vloer.

Maar genoeg uitgelegd aan de Ts.

alfatrion
door alfatrion - Jul 26, 2014 om 18:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt aangeven dat u dit aanbod accepteert zonder afstand te doen van uw rechten.

ge
door gerboe - Jul 26, 2014 om 20:00
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 11:02]Er staat nergens dat de Ts een eigen expert heeft ingeschakeld.

De verzekeringsmaatschappij heeft dat gedaan en heeft voor herstel verwezen naar Nomot. Die zeggen, volgens de Ts dat het niet gerepareerd kan worden.

De verzekeringsmaatschappij biedt, wellicht, de waardevermindering aan van de vloer. Maar dat moeten zij dan zwart op wit zetten.

De Ts heeft gewoon een offerte gevraagd voor een nieuwe vloer.

En het leggen hoort gewoon bij de dekking.

Het inschakelen van een interieurschadebedrijf en vloerenlegger IS het inschakelen van een expert. Ze komen de schade inventariseren en brengen een offerte voor reparatie uit. In dit geval een pure contra-expertise.
Er is schade en de VM keert blijkbaar uit en dus valt het onder de dekking van de verzekering. Het geschilpunt is de hoogte van de uitkering. Gegarandeerd dat de VM geen marmoleum schadespecialist in dienst heeft. Dus die probeert en met algemeenheden zo goedkoop mogelijk af te komen.
Maar uiteindelijk gaat het om het herstel van de schade aan de marmoleum vloer die hersteld moet worden door een bedrijf dat daar in thuis is. En daar gaan experts over zoals door de vraagsteller ingeschakeld.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerboe

Dan nog maar de vraag eens goed lezen en de latere reacties.

De "expert" van de verzekering heeft contact opgenomen met Nomot, omdat dat blijkbaar een gespecialiseerd bedrijf is voor onder meer reparaties. En Nomot heeft aan de hand van onvoldoende en/of verkeerde informatie een bedrag opgegeven waarvoor de schade volgens hun kon worden gerepareerd. Die "expert" kan niet alles weten en komt gewoon de schade opnemen.

Uiteraard heeft later de Ts contact opgenomen met Nomot om de schade te laten repareren. Dat is dus helemaal geen contra-expertise. Zij kwamen gewoon om te repareren en zagen dat het niet kon.

Dus nogmaals de vragensteller heeft helemaal geen experts ingeschakeld.

ge
door gerboe - Jul 27, 2014 om 17:18
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 20:30]
@gerboe

Dan nog maar de vraag eens goed lezen en de latere reacties.

De "expert" van de verzekering heeft contact opgenomen met Nomot, omdat dat blijkbaar een gespecialiseerd bedrijf is voor onder meer reparaties. En Nomot heeft aan de hand van onvoldoende en/of verkeerde informatie een bedrag opgegeven waarvoor de schade volgens hun kon worden gerepareerd. Die "expert" kan niet alles weten en komt gewoon de schade opnemen.

Uiteraard heeft later de Ts contact opgenomen met Nomot om de schade te laten repareren. Dat is dus helemaal geen contra-expertise. Zij kwamen gewoon om te repareren en zagen dat het niet kon.

Dus nogmaals de vragensteller heeft helemaal geen experts ingeschakeld.

Het gaat niet alleen om lezen maar vooral om begrijpend lezen. Dat doet u dus niet.
Maar goed, het inschakelen van een derde expert lijkt me nog steeds het beste en de enige zinnige weg om uit deze impasse te komen.
Over en uit.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2014 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerboe

Dat heeft niets met begrijpend lezen te maken. U haalt dingen aan die er helemaal niet staan.

Maar uiteraard kan de Ts een expert, dus de tweede, inschakelen.

Maar afgezien daarvan, kan het de Ts blijkbaar helemaal niets meer schelen, want hij heeft nog steeds niet vermeld onder welke voorwaarden hij verzekerd is. Ook niet of het om de opstal of inboedel polis gaat.

door 1953 - Jul 27, 2014 om 18:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Hoe oud was de beschadigde vloerbedekking?

Wat staat hierover in de polisvoorwaarden van de Noord-Hollandse?

door 1953 - Jul 27, 2014 om 18:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U kunt het aanbod accepteren of niet.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 27, 2014 om 19:05
2189 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 13:00]@zoekster

Zou ook wel willen weten waar de schade zit, welke chemicaliën bedoeld worden, en hoe groot oppervlak beschadigd is.

Tijger 1 heeft gelijk, ik wil ook weten of het een normaal product is of vreemde niet in huis thuishorende was...

Verder, heeft U na het morsen het lang laten liggen of gelijk geprobeerd op te ruimen?

En was er elders eerdere schade naast deze plekken die U nu kreeg?