ti
door tinky winky Nov 15, 2015 om 17:15
Geldzaken & recht

Ondergrondse restafvalcontainers

Bij ons in de portiekflat in de gemeente Binnenmaas gaan ze de afvalcontainers vervangen voor ondergrondse restafvalcontainers. Hier komen heel veel kosten bij kijken. Basistarief 104,= euro + per worp 1,= euro. (1 vuilniszak van 60 liter = 1 worp)
Terwijl in de gemeente Drechtsteden de worpen gratis zijn..
Nou is mijn vraag is deze overstap verplicht of kan ik ook gewoon overstappen op de bekende grijze/ bruine bak, wat voor ons veel voordeliger is????
Wie kan mij hierbij helpen??

Groetjes Tinky Winky

3605 11 Rapporteer

sl
door slobberbone - Nov 15, 2015 om 17:36
508 Antwoorden / 2 Vragen

Dan wordt het verhuizen.

Zie dat in gemeente Binnenmaas in 2014 nog 148 euro kost afvalstoffenheffing voor een eenpersoonshuishouden dus veel duurder is het niet bij een zak per week.

En als je alleen bent en goed scheid heb je heel weinig restafval een zak per maand zal al veel zijn.

Cookies
door Cookies - Nov 15, 2015 om 17:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het goed is, heb je hierover een brief ontvangen met alle relevante informatie. Dus het antwoord op je vraag zal er ook bij staan.

Maar als ergens (ondergrondse) afvalcontainers worden geplaatst, worden losse bakken niet meer geleegd.

Cookies
door Cookies - Nov 15, 2015 om 17:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt je vraag ook mailen naar gsl@radhw.nl (Goed Scheiden Loont van Radhw)

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2015 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat betalen per zak bevordert weer afvaltoerisme

ho
door hopetobehelping - Nov 15, 2015 om 18:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tinky winky,

als de gemeente deze keuze heeft gemaakt dan zult u daar over ingelicht zijn.
U heeft dan geen keuze tenzij de gemeente heeft aangegeven dat u ook kunt kiezen voor de u bekende grijze/bruine bak (maar dat zal de gemeente vast niet hebben aangegeven).

mahadma
door mahadma - Nov 15, 2015 om 18:51
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Wij kunnen een groot deel kwijt, gesorteerd, op afvalpunten met ondergrondse containers. De restzakken, die we daar niet kwijtkunnen, kosten per zak geld en worden eens per week buiten van straat gehaald. Werkt goed. Je leert vanzelf hoe je verpakkingen kleiner kan maken of dubbel kan gebruiken.

De vraagsteller, Topic Starter dus, betaald nu via de gemeentebelasting al een reinigingsheffing.

Het kan overigens best zijn dat de 'klep" pas opengaat na controle van een afvalpasje wat op naam staat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2015 om 20:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hetgeen u vraagt kan uitsluitend en alleen worden beantwoord op de afvalstoffen (heffing en afvoer) regeling die uw Gemeente heeft. Iedere Gemeente heeft zijn eigen regels.

In mijn Gemeente hebben bewoners van eengezinswoningen of kleine appartementsblokken grijze kliko's waarvoor per leging € 7,50 wordt gevraagd, groene kliko's voor groen afval, gratis en blauwe voor papier (gratis) daarnaast wordt er meebetaald in de Gemeentelijke heffingen. Voor grote appartementen bestaan er diftars (ondergronds waarvoor bij ieder keer dat ze worden gebruikt een bepaald bedrag (m.i. ca. € 1,50 in rekening wordt gebracht. Diftars en andere bovengrondse containers voor groen afval, papier, plastic, blik zijn gratis zij het dat ook daar wordt meebetaald in de Gemeentelijke heffingen die jaarlijks worden bepaald en een jaarlijkse aanslag volgt.

In een Gemeente waar ik in België woonde werd per leging op basis van het gewicht van grijs afval afgerekend, wel zo eerlijk dus.

Maar herhaald; de relingen in uw Gemeente zijn voor u bepalend. (De Gemeente van Topic Starter).

me
door mein33 - Nov 16, 2015 om 13:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Betaal per jaar € 279,50 afvalstoffenheffing voor een meerpersoonshuishouden.
Eens per 14 dagen restafval.
Eens per 14 dagen GFT. m.u.v. jan/feb/mrt.
Grofvuil zelf brengen naar een depot op ruim 14 km afstand (enkele rit).
Papier wordt maandelijks opgehaald door en voor de plaatselijke verenigingen.

Mag ik a.u.b. ook als basisbedrag € 104,00 p.jr. en daarnaast € 1.00 per storting !!

ma
door marcel1nq - Nov 16, 2015 om 23:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is veel geld voor iemand met een laag inkomen.
Maar deze ordinaire vuilnis-putten hebben een veel hogere prijs voor milieu en volksgezondheid, ze produceren namelijk veel biogas, bacterien en schimmel sporen.
Je zou maar zo'n ding op 3 meter van de kinderkamer hebben.

door 1953 - Nov 17, 2015 om 00:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Per gemeentelijke verordening geregeld, uw vertegenwoordiger in de gemeenteraad heeft hierover mede beslist tijdens de stemming in de raadsvergadering.

door 1953 - Nov 17, 2015 om 00:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat bent u verplicht!

Afvaltoerisme naar Drechtsteden kost meer dan de baten. En kans dat u door de handhavers van Drechtsteden wordt bekeurd vanwege illegale afvaldumping.