ca
door cambuur Jan 17, 2006 om 16:15
Geldzaken & recht

Oxxio

ik heb nimmer energie geleverd gekregen van oxxio maar ze sturen mij een eindafrekening van mijn oude adres, wat dus helemaal niet kan. vanmorgen, 16 januari kreeg ik een aanmaning van intrum justitia of ik even wil betalen, 77 euro, anders word ik afgesloten, en ik moet zelf maar met bewijs komen dat ik nog nooit iets van oxxio heb gehad, dat kan toch niet zomaar? wie helpt mij??????

w

554 6 Rapporteer

hutch
door hutch - Jan 17, 2006 om 16:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"ik heb nimmer energie geleverd gekregen van oxxio"...

wat wil Oxxio dan afsluiten?? Of neemt u nu wel wat af van Oxxio?

U hoeft niet te bewijzen dat u niets heeft gekregen van Oxxio. Laat Oxxio aantonen, wat en hoeveel u in welke periode, waar heeft afgenomen. Daar heeft u gewoon recht op!

Stuur een email naar Intrum Justitia EN naar Oxxio. Doe dit tevens schriftelijk. Kijken wat de reactie is.

Hutch

ca
door cambuur - Jan 18, 2006 om 07:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb oxxio al verschillende malen om een copie gevraagd van dat contract, maar ik hoor niets van hun. die intrum-justitia zegt dat ze alleen maar geld innen voor hun client en kunnen niets voor mij doen, alleen aanmaningen sturen.en nee, ik heb ook nu niets van die oxxio maar van essent!!!!

hutch
door hutch - Jan 18, 2006 om 14:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hieraan kun je al zien hoe geautomatiseerd en onpersoonlijk dit soort bedrijven zijn: "anders wordt ik afgesloten....": zij kijken niet eens of u (nog) klant bent; direct dreigen!!

Nou, laat ze dan maar afsluiten.....!!??!! Ben dan wel benieuwd, wat zij willen afsluiten; het enige wat zij nog kunnen afsluiten, is deze zaak en dan wel met een excuusbrief. Dat laatste zult u echter wel nooit krijgen, die staat namelijk niet voorgeprogrammeerd in hun computer......... en (mee)denken/voelen is verboden bij dit soort gigabedrijven.

Eis van het incassobureau, zoals reeds geschreven: schriftelijk en aangetekend, alle bewijzen, zwart op wit (inderdaad in afschrift naar de andere partij). Schrijf er in ieder geval ook bij, dat als er geen schriftelijke bewijzen worden opgestuurd (binnen 14 dagen) door, of Oxxio of Intrum Justitia, u deze zaak als onbewezen en afgehandeld beschouwd. Tevens er bij zetten, dat dit in overleg is gegaan met uw advocaat. Wel alle bewijzen, zoals brieven, emails enz. goed bewaren.

En vergeet niet dat een incassobureau heeeeeel goed is met dreigen. Ze zullen zelfs op een gegeven moment met een rechtzaak en inbeslagname gaan dreigen. Ook mogelijk dat u een brief krijgt met: laatste waarschuwing..... daarna nog een keer: allerlaatste waarschuwing...... enz.: loze dreigingen (indien zij geen bewijs hebben en u in uw recht staat).

Succes, Hutch

rooijm
door rooijm - Jan 18, 2006 om 14:26
62 Antwoorden / 6 Vragen

Volg inderdaad het advies van Hutch op. Ik zou alleen niet mailen, maar een brief opstellen, waarin u aangeeft geen overeenkomst te hebben met Oxxio en tevens nooit iets te hebben afgenomen. Dat u daarom ook niet verplicht bent te betalen en daar ook absoluut geen intentie toe heeft, zonder dat zij met bewijs van een overeenkomst komen.
Geef aan sterk in overweging te nemen deze zaak voor te leggen aan Kassa, Radar, Ombudsman, Bureau Rechtshulp en noem maar op en als Oxxio deze fout niet rechttrekt dit ook zeker gaat gebeuren.
Geef aan dat je verwacht voor een bepaalde datum dat de fout is opgelost, bijvoorbeeld 4 weken ofzo.

Stuur deze brief (aangetekend) naar Oxxio, met een cc naar Intrum Justitia. Bewaar zelf een kopie van de brief. Mochten ze nog bellen, of verschijnt er een deurwaarder, verwijs ze dan naar de brief.

Succes en houd je poot stijf,
Maaike

ca
door cambuur - Jan 18, 2006 om 14:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt hutc en maaike, maar ik ben bang dat inc. bureau intrum justitia nog associaler is dan die hele oxxio, soms heb ik het idee dat die twee dezelfde zijn. ik doe niets meer geloof ik, zonde van mijn tijd en ze kunnen toch niets afsluiten, ze kunnen aan hun eigen gas!!!!!!!!!!!!!

vh
door vhemert - Mar 20, 2006 om 13:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

ZOEK OP INTERNET BOYCOT.NU OP EN LEG DAAR JE KLACHT NEER MIJ HEBBEN ZE OOK GEHOLPEN MET OXXIO . HET WAS ZO OPGELOST AFZ PETER