Co
door Cookiemonsters Jan 29, 2018 om 14:17
Geldzaken & recht

Pakketbezorger PostNL heeft mijn vaas om gegooid! Wat nu?

Ongeveer een uur geleden heeft een pakketbezorger van PostNL een pakketje door mijn brievenbus gegooid. Blijkbaar zo ruig dat mijn meter hoge vaas is omgevallen en nu dus kapot is.

De vaas stond schuin tegenover de brievenbus, ca 30 cm afstand en de normale post en folders konden er prima bij langs. Het pakketje was ongeveer 20 cm lang en breed.

Ik heb de bezorger aan zien komen en hoorde plots een harde klap waarop ik meteen ben gaan kijken. Ik heb meteen de deur geopend om de bezorger aan te spreken maar de bezorger scheurde al weg! Daarop heb ik laaiend de klantenservice opgebeld en kreeg de mededeling dat ik nu een week moet wachten op antwoord. Dit vat ik op als dat ik kan fluiten naar de vergoeding van mijn vaas. Wat moet ik nu doen? Dit is toch niet normaal? De bezorger moet de klap ook hebben gehoord, wij hebben in onze hal enkel glas en de vaas is ook te zien van buiten af. Is vaas is van aardewerk en lijkt op een enorme fles. Ik wilde een foto toevoegen maar dat lukt helaas niet.

2676 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2018 om 14:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een vaas dertig centimeter van een brievenbus zetten lijkt mij vragen om problemen, kan mij niet voorstellen dat de bezorger of PostNL daarvoor aansprakelijk is.

Co
door Cookiemonsters - Jan 29, 2018 om 14:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

De vaas stond er ook niet recht tegen over maar schuin naast. Ik zou niet weten waarom dit een probleem moet zijn als alle gewone post en folders er gewoon bij langs past. Dus hoezo vragen om problemen?

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2018 om 14:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat blijkt wel, de vaas is omgevallen door een brievenbuspakketje. Dat is het probleem...

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2018 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk is die bezorger daarvoor niet aansprakelijk. U dient er zelf voor te zorgen dat post veilig door de brievenbus kan en op de grond kan vallen.

Misschien herinnert u zich die reclame nog wel van dat hele kleine hondje wat geplet werd door een dikke catalogus?  Dus zo dicht breekbare spullen bij een brievenbus zetten, is vragen om moeilijkheden.

me
door mein33 Jan 29, 2018 om 15:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat hondje is overigens ook niet vergoed door PostNL  ;-))

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2018 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, maar die was na een lange revalidatie wel weer een beetje hersteld van de plof.:-))

me
door mein33 Jan 29, 2018 om 17:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-))

up
door up66 - Jan 29, 2018 om 14:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

De maximale afmeting van een brievenbuspakket is 38x26.5x3.2 cm. Dus niet slim om een vaas achter de brievenbus te zetten.Een pakket is doorgaans ook veel zwaarder als een brief. Eigen verantwoordelijkheid lijkt mij.

Gr. Upstairs

me
door mein33 - Jan 29, 2018 om 14:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De vaas stond schuin tegenover de brievenbus, ca 30 cm afstand

Hoe kan de voordeur dan nog open als er op zo'n korte afstand iets achterstaat, of gaat u misschien altijd achterom?
De postbode is verantwoordelijk voor het briefpakketje tot het moment hij/zij het in uw brievenbus deponeert en wat er vervolgens achter uw deur gebeurt, daar draagt hij/zij geen enkel verantwoordelijkheid voor.
Maar één voordeel, de vaas kan niet meer kapotvallen als er weer eens een briefpakje wordt bezorgd. ;-))

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2018 om 14:55
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Ben toch bang dat u aan het kortste eind gaat trekken; folders en andere post zijn immers minder zwaar. Ik zou u aanraden om, als er een nieuwe (andere vaas) komt, u een brievenbus 'vanger' plaatst; die vangt niet alleen keurig alles op, valt er niets kapot te maken én hoeft u ook nog eens niet te bukken.

hansje klein
door hansje klein - Jan 29, 2018 om 14:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

TIP: Google eens op 'postvangers' ... en dit zal u nooit meer gebeuren.

De kosten van de vaas èn van de gekozen postvanger zijn (natuurlijk) voor úw rekening.

aanbevolen door de overheid

https://www.hulpmiddelenwijzer.nl/hulpmiddelen/postvangers/

PS. Knutselt u graag, dan kijk eens op Pinterest onder 'knutselen postvanger'.

getty
door getty - Jan 29, 2018 om 15:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is toch echt uw eigen verantwoordelijkheid .

holstein
door holstein - Jan 29, 2018 om 15:07
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hoe zou je daar die bezorger aansprakelijk voor kunnen stellen, hij weet toch ook niet wat er achter de deur zit, hij gooit gewoon het pakketje naar binnen.
De vaas stond duidelijk "gevaarlijk" opgesteld, want hij is geraakt en dat lijkt me u eigen verantwoordelijkheid......

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2018 om 15:18
7374 Antwoorden / 14 Vragen

vaas is omgevallen en nu dus kapot is.
Ook een postbode kan niet door muren kijken. En wat is nou 30 cm, de lengte van een liniaal.
Mijn advies, Velpon, daar zie je geen barst meer van.

newmikey
door newmikey - Jan 29, 2018 om 15:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

Gevalletje "eigen schuld" - pakketbezorgers lopen niet de hele dag rond met het idee vazen te breken. Als uw brievenbus pal naast de deur zit, stond die vaas er gewoon te dicht op - eigen keus dus. U heeft "laaiend de klantenservice opgebeld", waarom eigenlijk?

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2018 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig was de bezorger niet gewond door rondvliegende scherven, anders was u daar aansprakelijk voor geweest, laaiend of niet.

Gr
door Grunn1 - Jan 29, 2018 om 15:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Gewoon een simpele vraag waar u een simpel antwoord op kunt geven. Verwacht u dat een postbode eerst door de knieën gaat om door uw brievenbus te kijken wat u allemaal achter uw brievenbus heeft neergezet? Nee toch. Hoe kunt u dan een postbode aansprakelijk stellen voor iets wat u zelf achter de brievenbus heeft gezet wat blijkbaar om kan vallen door een brievenbus pakketje die door de brievenbus wordt “ gegooid”.
Advies: bel de klantenservice op en bied uw excuses aan voor uw reactie eerder vandaag, plaats niets achter de brievenbus wat kan omvallen en kapot kan gaan. Koop een nieuwe vaas en zet deze niet achter de brievenbus.

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2018 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Kl
door Kleineing - Jan 29, 2018 om 16:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat uzelf verantwoordelijk ent hiervoor. De vaas wsl te dicht bij de brievenbus gestaan...maar blijft balen

rembrantd
door rembrantd - Jan 29, 2018 om 16:45
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ga maar uit van boze opzet. Toen ik nog kranten en post liep was mijn ultieme doel om de krant zo te mikken dat er iets omviel. Je moet toch wat met je saaie bijbaantje. Helaas is het mij nooit gelukt.

ol
door old fellow - Jan 29, 2018 om 16:47
90 Antwoorden / Vragen

Wat denkt u als het volgende gebeurd: de postbode gaat op zij knieën zitten, kijkt door de brievenbus, en bezorgd dan pas het pakketje. Die postbode wordt door de politie opgepakt wegens gluren oid.

ne
door neodutchio - Jan 29, 2018 om 18:18
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn kruipruimte stond onder water, dus heb ik de klep achter de voordeur geopend. Wat denk je, gooit de postbode de post precies in het gat. Alle brieven nat. Het moet ook niet gekker worden.

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2018 om 21:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe bedoelt u: "wat nu?" Scherven opruimen en op de juiste plaats deponeren?
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om uw spullen zo te plaatsen dat er geen ongelukken mee kunnen gebeuren. Kennelijk had u dat met die vaas niet gedaan: 30 cm schuin van de brievenbus verwijderd?
Hoe stelt u zich het voor: dat een postbezorger eerst uitvoerig door de brievenbus- en het raam kijkt om in te schatten, te zien of hij wel iets door de brievenbus kan gooien en hoe hard of zacht?
Als hij dat zou doen dan zou u de politie bellen en uw beklag doen.
U bent vast laaiend op uzelf vanwege hoe u die vaas geplaatst had. Maar als je kwaad bent kun je altijd maar beter even gaan joggen, fietsen, een wandelingetje doen, wat yoga of wat je zoal kunt doen om snel van woedes e.d. verlost te zijn. Ik begrijp niet dat u zelf niet inziet hoe absurd uw gedachte/klacht is. Dat u daarvoor een nieuw account aanmaakt en dat verhaal tikt.

gerbera
door gerbera - Jan 30, 2018 om 21:31
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wilde een foto toevoegen maar dat lukt helaas niet.
Jammer, hadden we uw vaas in bouwpakket kunnen zien.
hoorde plots een harde klap
De bezorger heeft misschien aan een bom gedacht en is zich rot geschrokken.
maar de bezorger scheurde al weg!
Niet vanwege de vaas, stond waarschijnlijk dubbel geparkeerd en had nog héél veel pakketten te bezorgen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 31, 2018 om 00:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Daarop heb ik laaiend de klantenservice opgebeld

Jammer dat u niet normaal kunt communiceren, dat schijnt van deze tijd te zijn. We schuiven alles af en hebben reeds ontstoken en re korte lontjes.
Terwijl u ook nog eens laaiend zou moeten zijn op uzelf en uw ondoordachte actie om een vaas daar neer te zetten.