Ke
door Kellebell Apr 28, 2016 om 14:33
Geldzaken & recht

Pakketje post NL

Een tijdje geleden heb ik iets retourgestuurd naar een antwoordnummer. Helaas heb ik heb bewijsje weggegooid. Een maand later kreeg ik alsnog een rekening binnen en ik snapt er niks van. Contact opgenomen met het bedrijf en het bedrijf beweert niks te hebben ontvangen. Daarna heb ik contact opgenomen met Post NL en die kunnen dus niks terug vinden, maar wat ze wel terug kon vinden was dat alles op die dag (de dag dat ik het pakketje heb verzonden) bezorgd was bij het desbetreffende bedrijf. Nu willen ze hier dus een bewijs van, maar Post NL kan dit niet geven. Nu is het een tweestrijd en moet ik alsnog de rekening betalen aan het bedrijf. Het bedrijf wilt me hierin niet tegemoed komen en ik moet dus het hele bedrag betalen. Wat vinden jullie hiervan? Is dit reeël of niet? Ik vind dat het bedrijf op zijn minst het bedrag kan verminderen, omdat het niet enigszins mijn schuld is dat het pakketje er niet is....

5662 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sy
door sylvia_71 - Apr 28, 2016 om 14:46
288 Antwoorden / 0 Vragen
2

Het is ook niet de schuld van het bedrijf dat jij het verzendbewijs hebt weggegooid. Zo kan iedereen wel zeggen iets geretourneerd te hebben zonder daar bewijs van te hebben. Het bedrijf stuurt jou dan ook niet voor niets een rekening, zo simpel is het gewoon. Het bedrijf is dan helemaal niet verplicht om jou op een of ander manier hierin tegemoet te komen. Dat het pakketje er niet is, wil niet zeggen dat jij dan maar kan bepalen dat het bedrijf het bedrag dan maar moet verlagen. Hoezo? Bewijslast ligt dus bij jou.

Ma
door Mat Matheij - Apr 28, 2016 om 14:58
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

Stuur het bewijs van Post. nl door naar het bewuste bedrijf. U MOET hiervan een schriftelijke bevestiging hebben. Bij terugzenden van willekeurig wat via Track & Trace altijd controleren of  het pakket IS afgeleverd. Doe ik altijd. En bel/sms dan vervolgens voor ontvangst. Verlang bevestiging per mail. Tip voor mensen die zo nu en dan via een site als Marktplaats verzenden. Mvrgr.

gerbera
door gerbera Apr 28, 2016 om 15:23
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Dat bewijs heeft de TS dus weggegooid.

Ma
door Mat Matheij Apr 28, 2016 om 15:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

Post.nl zou een overzicht moeten hebben van aangeleverde pakketten vanaf afzender naar ontvanger. De ontvanger is bekend. Wanneer de afzender NIET bekend is wordt het een onoverkomelijk probleem. Mvrgr.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 28, 2016 om 16:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lijkt mij dat PostNL wel iets beters te doen heeft. Je krijgt niet voor niets een verzendbewijsje. 
Diewilik

gerbera
door gerbera Apr 28, 2016 om 16:14
7371 Antwoorden / 14 Vragen

@mat matheij, adviseer u de vraag van Ts echt eens goed lezen en staat nml, Nu willen ze hier dus een bewijs van, maar Post NL kan dit niet geven.

Ma
door Mat Matheij Apr 28, 2016 om 16:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

Kan of wil niet. Daar ging het om. Servicegericht zijn en indien mogelijk oplossen. Zoals gezegd wanneer ontvangstadres bekend is en verzender ook. Mvrgr.

ja
door jackyh - Apr 28, 2016 om 15:20
953 Antwoorden / 4 Vragen
2

Als ik iets terugstuur bewaar ik het verzendbewijs tot op de dag dat ik het aankoopbedrag terug op mijn rekening heb staan. Dat is voor mij het sein: men heeft de goederen weer ingeboekt. U heeft het bewijs weggegooid en vindt dat men u op uw mooie bruine ogen moet geloven. Zo zit de wereld niet in elkaar. Volgende keer beter opletten maar nu betalen.

Ma
door Mat Matheij - Apr 28, 2016 om 16:14
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

@diewilik Ach ik blijf tegen beter weten in geloven in de bedrijfsvoering van bepaalde bedrijven. Ze begrijpen het lekkend vat principe niet. Je moet veel mensen aanwerven om degene die weglopen te compenseren. Mvrgr.

ha
door halex - Apr 28, 2016 om 17:54
1374 Antwoorden / 4 Vragen
1

PostNL heeft geconctroleerd dat alle pakketjes die aangeboden zijn voor 'het bedrijf' ook bezorgd zijn. 'Het bedrijf' heeft jouw pakketje niet ontvangen. Dus zat jouw pakketje niet bij de pakketjes die die dag ter verzending aangeboden zijn aan PostNL. U bestrijdt de derde conclusie. Dan is het wel aan u om aan te tonen dat u het pakketje wel aangeboden hebt aan PostNL. Nu u geen bewijs meer hebt, zou u hooguit aan PostNL kunnen vragen of zij aan u kunnen bevestigen dat u op die datum afzender was van een pakket dat is bezorgd bij 'het bedrijf'. Maar als PostNL dat niet kan (of wil), dan rest u niets anders dan te betalen.

bo
door bobdejong19 - Apr 29, 2016 om 11:52
4 Antwoorden / 0 Vragen
1

Draai de rollen nu eens om. Wat had u gedaan als het bedrijf had beweerd het pakketje te hebben geleverd en het bewijs hiervoor niet meer had.

dokun
door dokun - Apr 29, 2016 om 12:25
152 Antwoorden / 0 Vragen
1

Vreemd dat u het verzendbewijs weggooit voordat u zeker weet dat het desbetreffende bedrijf het pakketje dan ook daadwerkelijk heeft ontvangen.

Zonder verzendbewijs zult u gewoon moeten betalen.

ma
door marleenvanh - Apr 29, 2016 om 12:27
452 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zo'n bewijsje moet je natuurlijk niet binnen een paar weken weggooien! Je krijgt dat met een reden nietwaar?! Nu heeft u inderdaad 'geen poot om op te staan' want u kunt niet eens bewijzen dat het bij Post NL is geweest. Had u dat wel dan kon het bedrijf zelf verhaal gaan halen bij Post nl. Nu: Helaas, gewoon betalen. U zit fout want u kunt niets bewijzen!! Gevalletje ESDB zoals dat heet.

ro
door roelfien 65 - Apr 29, 2016 om 13:09
29 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als het bedrijf weet dat je het bewijs niet meer hebt ben je de pineut,ben bang dat je voor de kosten opdraait.

ge
door gerdae - Apr 29, 2016 om 14:54
31 Antwoorden / 15 Vragen
0

Een beetje dom om je bewijs weg te gooien!!!!

sp
door spirrit - Apr 30, 2016 om 12:51
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste
Als u het verzendbewijs hebt weggegooid hebt u nog de volgende mogelijkheid.
Ganaar de site van de firma waar u besteld hebt.
Daar staat vast een stukje hoe te retouneren daar staat over het algemeen ook waar u het naar toe moet retouneren.
Dat adres wat daar staat neemt u over of het nu een gewoon adres of postbus nummer is maakt niet uit .Dat te samen met de postcode die daar staat voert u in op postnl  bij mijn pakket volgen.

Als het goed iskomen de gegevens te voorschijn deze slaat u op als afbeelding opslaan of u print ze meteen uit.

U hebt dan uw bewijs dat u het pakket hebt geretouneerd!!!!!

Wens u veel succes

alexishoop
door alexishoop Apr 30, 2016 om 16:52
562 Antwoorden / 6 Vragen

ha leuk bedacht, maar TS heeft al aangegeven te hebben verzonden dan klopt de nieuwe datum niet meer ;)

Ke
door Kellebell Apr 30, 2016 om 21:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had dit al geprobeerd maar hij vraagt echt om een code.. Ik zal morgen nog eens proberen!

ha
door halex - Apr 30, 2016 om 14:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen
0

@Spirrit
En hoe achterhaalt TS de barcode van het pakket?

alexishoop
door alexishoop - Apr 30, 2016 om 16:48
562 Antwoorden / 6 Vragen
0

antwoordnummers zijn niet te traceren, juridisch hoef je slechts -een bewijs van verzenden- te over handigen, dat kan alles zijn, dat mag ook een mondelinge of schriftelijke bevestiging zijn van postnl of het inleverpunt, dat er vanaf het door jouw beweerde verzendlocatie daadwerkelijk een pakje retour is gegaan. met een beetje geluk, heb je het bedrijf nu genoeg aanknooppunten gegeven en zo niet dan laat je hen weten dat je de rechtzaak met vol vertrouwen tegemoet zal zien.



Ke
door Kellebell - Apr 30, 2016 om 21:37
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik weet dat het niet erg slim is, maar het is perongeluk gegaan... Als dit mij zou overkomen als bedrijf zijnde, dan zou het er ook aan liggen hoe de klant reageert.. PostNL zou het systeem moeten veranderen, er zijn zoveel mensen die het kwijt raken bijv.. Ik denk dat er helaas niks anders op zit dan betalen. Was gewoon benieuwd wat iedereen er over te zeggen heeft

sy
door sylvia_71 May 1, 2016 om 12:43
288 Antwoorden / 0 Vragen

Erg sportief van je om toch nog een reactie te geven. Dit gebeurt niet vaak.

Ik snap dat je erg baalt van deze situatie. Trust me, alles voortaan goed bewaren totdat alles is afgerond. Maar, en daar ga ik nu vanuit, ik denk dat jij je dit niet weer laat overkomen ;-)


sy
door sylvia_71 - May 1, 2016 om 14:09
288 Antwoorden / 0 Vragen
0

Erg sportief van je om toch nog een reactie te geven. Dit gebeurt niet vaak. Ik snap dat je erg baalt van deze situatie. Trust me, alles voortaan goed bewaren totdat alles is afgerond. Maar, en daar ga ik nu vanuit, ik denk dat jij je dit niet weer laat overkomen ;-)

 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Geboren Amsterdammer
Geboren Amsterdammer - Jan 10, 2024 om 22:32
Winkels & webshops
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Geachte forumleden,

Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....

Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?

Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan? Lees meer

Ki
Kim92 - May 13, 2024 om 19:41
Vakantie & reizen
Misleid bij hotel boeking

Misleid bij hotel boeking

Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. 
Ver ... Lees meer

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer