br
door bram en ineke Dec 20, 2021 om 17:03
Geldzaken & recht

Reclame op npo tv voor eigen programma.s

De npo tv maakt steeds meer en langer voor hun eigen tv programma.s reclame
mag dat

1905 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 20, 2021 om 17:10
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag omdat zij dan meer bekeken worden.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 20, 2021 om 17:13
862 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou dat niet mogen? Waar stoor jij je aan?

Alle omroepen, commercieel en niet-commercieel, hebben graag de hoogste kijkcijfer. Trouwens een trailer van een van je programma's uitzenfden is geen reclame... dat is meer om je te triggeren om te kijken.

ne
door neodutchio - Dec 20, 2021 om 17:14
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou het niet mogen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2021 om 17:19
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Nou en? Wat is daar op tegen. Dit gebeurt al jaren lang. Daarbij is het ook nog zo dat de commerciële zenders dat ook doen voor hun zelf en hun radiozenders.

Bovendien, als het binnen Ster tijd gebeurt zal er een overeenkomst voor zijn. Uit eigen budget evenals het geval ook is bij de commerciële omroepen waar dan uiteindelijk de kopers van producten van de bedrijven die daar reclame laten uitzenden voor betalen.

Ps. Heeft u er een hekel aan? In ieder geval worden de programma's er bij de NPO niet herkhaald voor onderbroken.

mahadma
door mahadma - Dec 20, 2021 om 17:20
11564 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom niet, ik maak in mijn programma's ook reclame voor collegae. Gewoon ter bevordering van je luisteraars / kijkers.

Donuts
door Donuts - Dec 20, 2021 om 17:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt deze vraag het beste stellen aan het Commissariaat v.d. Media

@@@ De met tientallen miljoenen euro's gesubsidieerde NPO is natuurlijk niet te vergelijken met de commerciële zenders die hun eigen broek op moeten houden.

Ook ben ik van mening dat het bij de NPO juist helemaal niet om de kijkcijfers zou moeten gaan, maar om goede kwalitatieve programma's.

Edit: er zit overigens een maximum aan het aantal minuten dat reclame gemaakt mag worden. Ik weet niet of promo's ook onder reclame vallen, maar daar kan het Commissariaat je vast antwoord op geven.

ju
door juliomariner - Dec 20, 2021 om 18:01
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry hoor wat een non probleem.
U zou tijdens de reclame even een kopje koffie of glaasje azijn kunnen pakken.

ge
door gewicht - Dec 20, 2021 om 19:37
170 Antwoorden / 1 Vragen

Of zoals ik altijd doe, het geluid uitzetten. Zie je bekken trekken van malloten. Kan nog leuk zijn ook.

me
door mein33 - Dec 20, 2021 om 19:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ja, dat mag ! kKan ook geen redenen bedenken waarom het niet zou mogen!
Het propageren van nog komende programma's is tegenwoordig een must aangezien steeds minder mensen een abonnement op een  programmablad hebben waarin ook aandacht wordt gevraagd voor de nog komende programma's.
Zouden de omroepen dat niet doen, dan zouden er veel minder mensen naar die programma's, die voor hen gemaakt worden, kijken omdat ze niet weten dat deze bestaan en wanneer ze worden uitgezonden.

sira
door sira - Dec 20, 2021 om 21:19
2359 Antwoorden / 24 Vragen

Ga tijdens de reclame naar de wc, iets te drinken halen of de hond uitlaten, doe ik ook altijd.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 20, 2021 om 21:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als  ik bij een matig programma tijd over heb wegens  weinig reclame  hoop ik op deze manier op  een andere tijd  wel dure reclame hogere kijkcijfers te scoren.

Vaak  is reclame  basis bedrag +  bonus voor hogere kijkcijfers.
Ze willen bij de NPO dat je meer  NPO gaat kijken en minder  SBS 6 of  RTL 4 en zo.