br
door brietjj Aug 20, 2011 om 00:24
Geldzaken & recht

Rijsschool komt afspraken niet na

Hallo,

Eerder deze week heeft een vriendin van mij zich aangemeld bij een rijschool.
Er waren gekke dingen en ze heeft erg spijt dat ze het contract heeft getekend. De rijschool wilde dat ze meteen het contract tekende in de auto en ze moest in de auto al een lespakket kiezen, ze mocht het niet eerst thuis rustig bekijken.

Verder is het probleem dat ze alleen op vrijdag kan rijden, dit heeft ze eerder aangegeven, daarbij heeft ze verteld dat het heel misschien ook op woensdag kon maar later bleek dit niet te kunnen.

Het probleem is echter dat ze het geld al betaald heeft en dat de rijschool niet op vrijdag kan omdat deze dan in een andere regio rijd. Wel in het contract staat aangegeven dat ze van maandag t/m vrijdag les kan krijgen.

Kan zij haar geld terug krijgen ook al heeft de rij-instructeur gezegd dat hij het niet doet en staat zij hiermee in haar recht?
En gaat hij hiermee dan ook een contractbreuk aan?

Dank u wel

Met vriendelijke groet,
Brigitte

1307 1 Rapporteer

wa
door walterw - Aug 20, 2011 om 10:49
24 Antwoorden / 0 Vragen

Toen zij vertelde dat ze alleen op vrijdag kon, wat was daarop de reactie van de instructeur?
Als hij gezegd heeft dat dit geen probleem is, heeft hij haar onder valse voorwendselen het contract laten tekenen.
Dan staat zij in haar recht.

Maar stel nou dat hij niet gezegd heeft dat ze alleen op vrijdag kan, wordt het weer een stuk lastiger.
'Spijt' is geen reden om onder het contract uit te komen.

Het zal sowieso lastig worden, want als hij mondeling toezeggingen gedaan heeft, wordt het zijn woord tegen het hare, ondanks dat mondelinge afspraken ook rechtsgeldig zijn.

Er staat weer wel dat ze van maandag t/m vrijdag les kan krijgen. Dus als de rijschool vrijdags niet doet, is in mijn ogen wanprestatie van de rijschoolhouder.