ru
door rurijk Jan 11, 2012 om 11:02
Geldzaken & recht

Telefonische benadering

Er word namens kassan gebeld door zoals die mensen zich melden met de naam van de stichting consumentenzaken om mensen bij te staan die woekerpolissen bezutten om er een hoger rendement te verkrijgen maken zgn,afspraak en verneem verders niets meer

691 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 11, 2012 om 11:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De vraag is mij niet duidelijk, graag ondertiteling of een tolk.

ru
door rurijk - Jan 11, 2012 om 11:52
11 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=rurijk schreef op woensdag 11 jan 2012, 11:02]Er werd namens kassa gebeld door die mensen zich melden met uit naam van de stichting consumentenzaken om mensen bij te staan die woekerpolissen bezitten om een hoger rendement te verkrijgen, maken zgn,afspraak en verneem verders niets meer

pino123
door pino123 - Jan 11, 2012 om 11:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=rurijk schreef op woensdag 11 jan 2012, 11:52][quote=rurijk schreef op woensdag 11 jan 2012, 11:02]Er werd namens kassa gebeld door die mensen zich melden met uit naam van de stichting consumentenzaken om mensen bij te staan die woekerpolissen bezitten om een hoger rendement te verkrijgen, maken zgn,afspraak en verneem verders niets meer

Da's twee keer hetzelfde, wat is de vraag nu?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 11, 2012 om 11:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U zult toch zeker eerst maar eens opzoeken wat via contact met kassa of die hier echt achter zitten.
Onder aan deze pagina kunt u daar contact vinden en u vraag daar op geven.

ni
door nico w. - Jan 14, 2012 om 17:37
142 Antwoorden / 4 Vragen

Kennelijk bedoelt Rurijk te zeggen dat er colporteurs zijn die bezitters van woekerpolissen telefonisch benaderen met de ''belofte'' dat ze een woekerpolis kunnen ''omzetten'' naar een product dat een beter rendement biedt.

Vissen in troebel water, zo zou ik dat soort activiteiten willen kwalificeren. ''Cold calling'' d.w.z. zonder voorafgaande toestemming een consument telefonisch benaderen met betrekking een financieel product is in de Wet op het Financieel Toezicht (Wft) meestal verboden. De colporteur aangeven bij de AFM, is een idee wellicht.

Bezitters van een woekerpolis kunnen beter een klachtprocedure starten tegen hun verzekeraar bij het KIFID over de door de verzekeraar verborgen gehouden kosten op de gedane premiebetalingen.. Zie www.kifid.nl