Mr
door Mr Mike Nov 14, 2020 om 14:13
Geldzaken & recht
Valsheid in geschrifte

Beste Lezers,

Hier een vraag over vals opgevoerde schulden.

Mijn soon to be ex en ik hebben een woning in Suriname.
Deze moet verdeeld worden want wij zijn in gemeenschap getrouwd.

Nu is zij zo slim geweest om 2 leningen in te brengen die overigens nooit hebben plaatsgevonden .
Dit zijn ge-antendateerde onderhandse leningen. 1 uit maart 2014 van een kennis 33.000 euro en 1 uit december 2014 van haar vader van 50.000 euro.
Hiermee wordt dus de schuld kunstmatig en valselijk opgevoerd dit met de vraag van haar advocaat of ik dan afstand doe van de woning en zo zouden de zogenaamde schuldeisers mij ontslaan uit verplichtingen.
Nu heb ik naast veel andere aanwijzingen ook duidelijk gezien dat de beidde documenten een half jaar uit elkaar door 2 verschillende personen met dezelfde zwarte fijnschrijver worden getekend .
Omdat ik weet dat dit niet echt is durf ik ook te beweren dat 1 persoon met dezelfde pen beidde documenten tegelijkertijd opmaakt.

De vader woont in New York en de kennis n Suriname. Omdat de handtekening van de vader zal afwijken van die op zijn paspoort wil ik graag een kopie van zijn paspoort laten opvragen door mijn advocaat . Dit om hem te indentificeren en te verbinden aan de lening . Moet de tegenpartij aan deze eis voldoen?

3336 10 Rapporteer

ja
door janf43 - Nov 14, 2020 om 14:19
733 Antwoorden / 0 Vragen

Eén advocaat is een betere raadsman in dezen dan tientallen goedwillende leken.

Mr
door Mr Mike Nov 14, 2020 om 14:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een mooie uitspraak Jan.
Gezien de kosten verricht ik zo veel mogelijk voorwerk en zijn alle tips welkom.

rj
door rjw Nov 15, 2020 om 12:16
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Sommigen hier denken dat ze jurist zijn. Neem ze dat pretje niet af ;-)

mi
door miennaamishaaz - Nov 14, 2020 om 15:08
725 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals @JANF43 al heeft gezegd het is beter om een advocaat in te schakelen. dan advies vragen aan Mensen op een Publiek forum.

Wij kunnen niet veel anders betekenen, dan u aanraden om Juridisch advies te nemen.

Daarnaast mbt uw vraag:
Indien er een lopende rechzaak is, en de advocaat vraagt om documenten dient de andere partij u dit te geven.
Indien ze dit niet willen doen, kunt u onder de noemer van verduistering van bewijs/documenten,zeggen dat de Claim van de tegenpartij Niet gegrond is.

panter22
door panter22 - Nov 14, 2020 om 15:24
6599 Antwoorden / Vragen

Een lening moet je aflossen.Als de lening geantidateerd is, zal er niet afgelost zijn, En ze heeft het voor je verzwegen? Ik ken de regels voor een onderhandse lening in Suriname niet, maar misschien heb je hier wat een:
https://www.geld.nl/lenen/service/onderhandse-lening
I
k zie op het papier het woord schuldbekentenis staan.
http://www.wetrecht.nl/schuldbekentenis/

Mr
door Mr Mike Nov 14, 2020 om 15:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor deze tips.
De ene is een schuldbekentenis de andere een lening die de schulden in totaal opvoeren tot 83 duizend euro.
Wat betreft de advocaat voor bovenstaande antwoorden .
Ik heb zelf al op internet moeten struinen om de advocaat zelf arresten van de Hoge Raad zeggen dat een schuldbekentenis handgeschreven moet zijn en een lening op alle pagina's geparafeerd.
Zelfs advocaten moeten dus nog bijgespijkerd worden.
Maar dit is weer en handige tip om mee te nemen in de eisen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2020 om 15:57
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Als u van mening bent dat hier sprake is van valdheid in geschrifte dan onmdedelijk aangifte doen (strafrechtelijk). Zie : https://meld.nl/melding/criminaliteit/valsheid-in-geschrifte/ en ook deze http://www.wetrecht.nl/valsheid-in-geschrifte/

U geeft echter aan al een advocaat te hebben en en lijkt mij dus logisch dat u die inschakelt voor uw probleem.  U heeft m.b.t. uw aanstaande scheiding mogelijk nog wel meer problemen en het beste is dan ook om alles geregeld te krijgen met een convenant en daarvoor weet uw advocaat ook 'de weg'.

sw
door swat1500 - Nov 14, 2020 om 17:24
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zeer de vraag welk recht van toepassing is. Zij de leningen afgesloten in Suriname dan is het Surinaams recht van toepassing. Aan uitspraken van de Nederlandse Hoge Raad heeft u dan niets. Als de lening met de vader in de Verenigde Staten is overeengekomen dan is het recht van de Staat waar de vader woonachtig is van toepassing.

Aan de handtekening van de vader op het paspoort heeft u alleen wat als vader ontkent dat er sprake is van een lening en uw aanstaande ex dat bestrijd. Als vader de verklaring van uw aanstaande ex ondersteund en stelt dat er sprake is van een lening en dat hij het betreffende stuk wel degelijk heeft ondertekend gaat uw stelling dat de handtekening onder de overeenkomst niet overeenkomt met de handtekening op zijn paspoort niets opleveren.

Uw enige mogelijke "redding" zou kunnen zijn dat, mits u op het moment van het aangaan van de verplichtingen al met elkaar getrouwd was in gemeenschap van goederen, uw vrouw deze (zware) verplichtingen niet zonder uw instemming had mogen aangaan.
Zijn deze verplichtingen aangegaan voor het huwelijk en bent u in gemeenschap van goederen (en dus ook schulden!) getrouwd dan heeft u een probleem.

Als alle betrokken partijen bij hun standpunten blijven dat uw vrouw de betreffende verplichtingen is aangegaan en dat ook onder ede bij de rechter verklaren gaat u dat niet kunnen bestrijden zonder bewijs van het tegendeel.

Mr
door Mr Mike Nov 15, 2020 om 05:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het Nederlands recht is zeg maar geïmplanteerd in Suriname en is op onderdelen als deze gelijk. Dus een schuldbekentenis moet handgeschreven zijn.
Daarnaast bestaat de lening uit een 5 pagina's tellend document allen los van elkaar en alleen slechts op de laatste bladzijde staat een handtekening en is de rest niet eens geparafeerd. In dit verliezen beidde documenten dwingende bewijskracht en mag de rechter over gaan tot vrije bewijskracht.
Zo ver was ik wel .En gezien de leningen dus niet echt hebben plaatsgevonden alleen op papier heb ik om bankafschrijvingen gevraagd.

sw
door swat1500 Nov 15, 2020 om 11:17
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Een schuldbekentenis hieft niet volledig handgeschreven te zijn. De bewijskracht van het bestaan van de schuldbekentenis is echter sterker als hij wel handgeschreven is.
Het probleem voor u is echter dat het niet uw schuldbekentenis is waarvan u het bestaan bestrijd maar een schuldbekentenis van uw aanstaande ex.
Ik begrijp dat uw aanstaande ex het bestaan van de schuld van bekentenis juist niet ontkent. Het wordt dan wel lastig om het bestaan van de schuld te bestrijden.

Mr
door Mr Mike Nov 15, 2020 om 18:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het ligt dan aan het vrije bewijs klopt . Gelukkig sta ik daar wel sterk in want er zijn geen bankafschrijvingen en 85000 euro cash plus nog wat meer aanwijzingen maken het vrije bewijs niet sterk

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 14, 2020 om 19:38
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mr. Mike,

Ik heb uw verhaal goed gelezen en u zit in een grote "wespennest".....

Als het huis in Suriname is afbetaald, raad ik u aan, om grote juridische kosten te besparen en stress, om het huis aan uw (bijna ex-) vrouw te schenken.

Daarna kunt u weer opnieuw beginnen met uw leven.

justmeagain
door justmeagain Nov 15, 2020 om 01:27
623 Antwoorden / 8 Vragen

Nu bent u echt aan het doorslaan.
Wat een belachelijk advies!
Neemt u zichzelf nog wel serieus of komt u hier om lekker iedereen tegen de haren in te strijken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 01:30
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@Justmeagain,

Lees het verhaal van TS even goed door.

Uit zijn antwoorden blijkt, dat hij niet te veel geld wilt uitgeven aan een goede advocaat.

diumenge
door diumenge Nov 15, 2020 om 12:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En een afbetaald huis schenken beschouw je als niet veel geld uitgeven?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 19:08
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

TS moet sowieso de helft van de waarde van het huis betalen aan zijn exvrouw.

De huizen in Suriname zijn echter niet zo belachelijk duur als in Nederland.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 14, 2020 om 21:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je toekomstige EX  €83.000,- leende?
Sinds wanneer  geld in Suriname de  €,   ik  heb ik Wageningen wel de $ gezien of  hun Guldens...

Verder moet je voor leningen  ongeacht hoe afgesloten beide  tekenen  in 2014 en dat is niet gedaan!

Ook zie ik geen aflosslingen en  hoe dat  geregeld is.
Maar ik ben  sinds  2001 daar al weg en weet niet of er regels aangepast zijn.

Verder zie ik 1 lening en niet beide...
Vader en kennis...  die moeten dan bij U  50% claimen en U  weet het nu pas.
Verder is het wegens niet melden na 5 jaren dus 2019 verjaarde claim op U.

Mr
door Mr Mike - Nov 15, 2020 om 05:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben laatst bij de politie geweest. Die wilden de de aangifte niet opnemen. Het was in het buitenland gebeurd ,de zaak was civiel. Ik ga nu via artikel 12 bij het om aangifte doen omdat het voorhanden hebben en gebruiken van valse geschriften nook valsheid in geschrifte is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 10:42
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mr.Mike,

U probeert op eigen houtje uw recht te halen.

Advocaten/juristen hebben hiervoor jaren geleerd (zijn dus getraind).

Vergelijk het met een kickboxwedstrijd : u kunt ongetraind met Rico Verhoeven de ring in gaan, maar hij laat u alle hoeken van de ring zien.....

Mr
door Mr Mike Nov 15, 2020 om 18:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja haha wellicht heeft u gelijk . Maar het maakt de vechter in u wakker helaas

rj
door rjw - Nov 15, 2020 om 12:17
3266 Antwoorden / 5 Vragen

En haal even die plaatjes met privacygevoelige informatie weg. Nogal asociaal om dat op internet te zetten.

sw
door swat1500 - Nov 15, 2020 om 16:54
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs al wordt de aangifte opgenomen gaat de politie geen onderzoek doen. De betrokken partijen wonen in het buitenland en dus niet bereikbaar voor verhoor. Daarnaast zullen partijen die getekend hebben niet gaan bekennen dat de overeenkomsten valselijk zijn opgemaakt. Strafrechtelijk bewijs voor valsheid in geschrift is er dus niet. Als partijen bovendien verklaren dat het geld contant is overhandigd valt er niets vast te stellen.

Mr
door Mr Mike Nov 15, 2020 om 18:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi ,

Wat ik tot nu toe heb uitgevonden is dit.
Een onderhandse akte heeft dwingend bewijs als die goed is opgesteld. Bij een schuldbekentenis bijvoorbeeld handgeschreven en bij een lening bijvoorbeeld op alle pagina's geparafeerd. Is dit niet het geval dan hebben wij het over vrij bewijs.

Aangaande valsheid in geschrifte gast het niet alleen over waar het is opgemaakt maar ook over voorhanden hebben of gebruik maken van een vals document. Zeg maar ik heb een vals vliegbrevet in Argentinië gehaald en ik wil er hier piloot mee worden dan pleeg ik hier valsheid in geschrifte door het in het buitenland op te maken.