di
door dirtybootman Apr 11, 2012 om 12:48
Geldzaken & recht

Verbintenisrecht

Goedemiddag,

Medio maart 2012 had een meubelwinkel een showroom uitverkoop, die 3 dagen duurde. (vr-za-zo)
Wij heben op zaterdagmiddag de winkel bezocht en hebben na lang twijfelen enkele meubelstukken gekocht. Voor en tijdens de verkoop is ons herhaaldelijk medegedeeld, dat wij gedurende de 3 daagse verkoop nog altijd mochten veranderen of wisselen. Wij moesten een aanbetaling doen van € 65,00. Na een nachtje erover geslapen te hebben zijn wij de volgende ochtend naar de winkel getogen en hebben een tweede verkoper medegedeeld, dat wij liever hadden geannuleerd omdat wij bang waren, dat het geheel onze woonkamer te donker zou maken. (De eerste verkoper was nl. druk bezig met andere klanten en rende druk heen en weer) De verkoper deelde ons mede, dat dat geen probleem was. Hij zou de bestelbon apart leggen en de kaartjes met onze naam van de meubelstukken verwijderen. Er was immers niets besteld. Op onze vraag of wij iets moesten tekenen of een bewijs kregen, antwoordde de verkoper dat dit bij hun niet nodig was. (voor en tijdens de verkoop is niets gezegd over de CBW bepalingen, alsook niet bij annulering). Thuisgekomen twijfelden wij of alles in orde zou komen en hebben ter bevestiging de verkoper mobiel gebeld (wij hadden nl. zijn mobiele nummer gekregen). Op onze vraag antwoordde hij, dat de annulering bij hem bekend was. Op mijn vraag wat er gebeurde met de aanbetaling, kregen wij als antwoord, dat dit in mindering gebracht zou worden, wanneer wij weer iets zouden kopen. Wij vonden dit meer dan redelijk. Vervolgens vroeg ik of ik daar een bewijs van kreeg in de vorm van een tegoedbon. Hij antwoordde mij, dat hij mij aan het einde van de dag zou terugbellen (ivm drukte en hij zou dan het een en ander geregeld hebben). Helaas zijn telefoontje bleef uit. Twee weken later heb ik een mail gestuurd naar het bedrijf, waar ik geen antwoord op kreeg. Vorige week gebeld en kreeg (vermoedelijk) de directrice aan de lijn. De zaken zouden volgens haar anders liggen. De verkopers waren niets bekend over de annulering. Zij verplicht ons nu tot afname van de meubels of een schadevergoeding van 50% zonder dat wij hier iets voor terugkrijgen. Wij waren volgens haar volledig bij zinnen en in staat om te tekenen en moeten daar nu voor betalen (woordelijk gezegd). Wij kregen daar 2 weken de tijd voor om alles af te handelen. Zoniet, dan volgt incasso en rechtzaak. Aanvullende informatie: de meubelen zouden binnen een week geleverd worden, echter drie weken lang niets gehoord. Misschien dom van ons om te informeren naar de tegoedbon???

401 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

loreleigil
door loreleigil - Apr 11, 2012 om 17:51
678 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee, informeren naar de tegoedbon was niet dom. Eerst meubels kopen en je een dag later bedenken en vervolgens geen bewijs van kosteloze annulering vragen echter wel. Iemand zou u terugbellen en doet dit niet. Vervolgens wacht u twee weken met een mail sturen? Ik vrees dat u inderdaad nat gaat, u heeft vast een aankoopbon? Dus schriftelijk bewijs van uw aankoop? En geen bewijs van annulering, dus heeft u inderdaad een afnameplicht. Mondelinge toezeggingen zijn leuk, maar niet bewijsbaar.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer