wa
door watnuweer65 Oct 20, 2017 om 08:08
Geldzaken & recht

Verhaal van bijstand

Beste kassa lezers

Het volgende is gaande ben nu zo 3 jaar gescheiden de rechter heeft een uitspraak gedaan voor alimentatie. Dat betaal ik elke maand nu komt de sociale dienst bij mij voor geld om dat me ex een uitkering heeft. Nu wilt de sociale dienst meer dan de alimentatie die ik nu betaal ze zeggen in die 3 jaar kan het wel omhoog. Het gaat om de gemeente rotterdam.
Mijn vragen zijn.
Kan de gemeente dan zomaar doen of moeten zij dat via de rechter doen.
De draagkrachtbereking van de sociale dienst hoe bereken ze wat ik moet betalen volgens hun.

1477 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 20, 2017 om 08:58
11527 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Watnuweer65 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

http://www.axiusadvocaten.nl/blogs/gemeenten-verhalen-bijstand-steeds-vaker-op-de-ex-partner

Lees ook dit verhaal ,

http://familie-recht.eu/rechtsgebieden/bijstandsverhaal/

Neem contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2017 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De gemeente moet zich in principe wel aan de uitspraak van de rechter houden, maar als in die drie jaar de alimentatie niet geindexeerd is, kunnen zij wel eisen dat dat gebeurd.

Maar zoals hierboven staat, ga naar het Juridisch Loket.

jo
door jorisw - Oct 20, 2017 om 19:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En uw ex moet een schop onder haar kont krijgen en gaan werken....

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2017 om 19:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zijn er wel een zwikkie kleine kinderen. Of misschien is ex al 60 of zo.

ge
door geertje03 - Oct 21, 2017 om 09:20
10 Antwoorden / 11 Vragen

Sinds 3 Februari mag ik me kleindochter niet meer zien van ex schoondochter, me man is wel welkom .De advocaat had gevraagd of wij een verklaring wilde tekenen dat zij wel degelijk samen gewoont hebben ( Family life ) dit hebben wij gedaan . De verklaring heeft me exschoondochter natuurlijk ook ontvangen en was erg boos hier over nu is de rechtszaak bijna 14 geleden en afgelopen woensdag wilde zij een gesprek met me man .dit was goed verlopen zegt ze daarna in een bericht maar zij wil VOOR aankomende Woensdag duidelijk antwoord van hem hebben of hij het doet JA of NEE
zij heeft gevraagd of mijn man schriftelijk zijn verklaring wilt intrekken en wel voor woensdag antw wilt hebben .
Kan je dat eigelijk nog wel je verklaring  intrekken als de rechtszaak geweest is

tijger1
door tijger1 Oct 21, 2017 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat dit een kwestie is tussen uw zoon en zijn ex?

Men kan altijd een verklaring intrekken, maar dat is natuurlijk zinloos zeker na een rechtszaak.

En dat “samen gewoond hebben” zal ook nog wel uit andere zaken gebleken zijn.

Ik weet niet wat ex daarnee wil bereiken, behalve wellicht dat uw zoon zijn kind niet zou mogen zien. Laat u niet chanteren,

ge
door geertje03 Oct 21, 2017 om 09:53
10 Antwoorden / 11 Vragen

ex had mijn zoon op 3 februari laten arresteren voor ontvoering van zijn dochter gelukkig had ik de mail contact kunnen vinden dat zoon en ex dit hadden afgesproken zij heeft gewoon haar mee geven en voor dat mijn zoon thuis kwam had zij mij gebeld of ik kleind naar huis kon brengen maar als me zoon zij nee om half 7 dat is afgesproken kan ik ook niets doen smiddag 8 á 10 agenten in huis kind weg gerukt en zoon in boeien naar buiten gesleept . ex schoondochter heeft erge Bordeline en omdat ik hier over mij ongenoegen geuit hebt ben ik me kleindochter kwijt

Cookies
door Cookies Oct 21, 2017 om 10:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@geertje03: Het is not done in te breken in een topic van een ander. Start een eigen topic.