sp
door sporten Jun 27, 2009 om 17:56
Geldzaken & recht

Verkeerd uitgevoerde kledingreparatie

Wie kan mij helderheid verschaffen over het volgende :
Vorig jaar zomer kocht ik een bikini à  €  100,00.
Deze bekini in totaal 3x een week aangehad. Al snel bleek, dat het linkerschouderbandje veel te ruim werd, zakte af tijdens het zwemmen.
Vorig week teruggeweest naar betreffende winkel, geen enkel punt, linker schouderbandje moest 4 cm korter worden gemaakt volgens de verkoopster en het rechterschouderbandje 2 cm.
Ik sprak diverse malen mijn twijfels uit over de betreffende 4 cm, maar dit was nodig volgens de verkoopster (op dat moment tijdens het passen, voelde de genoemde 4cm goed).
Heden de bikini gehaald, en wat bleek, 4 cm veel te veel (de bikini zat totaal niet meer). Wat nu te doen. Er werd nu (in het bijzijn van de eigenaresse) voorgesteld om het ruggedeelte iets in te nemen, e.e.a. zou kunnen helpen.
Wat zijn nu mijn rechten. De huidige bikini's in de winkel zijn reeds 40% afgeprijsd, echter de vorige week heb ik e.e.a. bekeken, en vond hier niets bij.
Hartelijk dank voor de reactie.



443 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag sporten,


De verkoper is volledig aansprakelijk voor de verprutste bikini. Derhalve dient hij een goed vervangend produkt te leveren of de aankoopsom volledig te retourneren. Wil de verkoper daaraan niet meewerken dan kun je de koop ontbinden en je geld terug eisen. Doe dat laatste wél schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.


Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor de reactie.
Echter de bikini is 1 jaar oud, geld dan hier niet voor, dat een redelijke afschrijving t.b.v. het dragen van de bikini in mindering gebracht wordt door de eigenaresse van de winkel ??
Gaarne nog even reactie.



ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nogmaals dag sporten,


Voor het nemen van de maat voor het inkorten, is de koper volledig verantwoordelijk. Vanuit die optiek dient de verkoper je schadeloos te stellen. Omdat de bikini echter al een jaar oud is, is enige afschrijving wel denkbaar. Zelf denk ik dan aan bijvoorbeeld een percentage van ongeveer 25%.


Met vriendelijke groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer