sp
door sporten Jun 27, 2009 om 17:56
Geldzaken & recht

Verkeerd uitgevoerde kledingreparatie

Wie kan mij helderheid verschaffen over het volgende :
Vorig jaar zomer kocht ik een bikini à  €  100,00.
Deze bekini in totaal 3x een week aangehad. Al snel bleek, dat het linkerschouderbandje veel te ruim werd, zakte af tijdens het zwemmen.
Vorig week teruggeweest naar betreffende winkel, geen enkel punt, linker schouderbandje moest 4 cm korter worden gemaakt volgens de verkoopster en het rechterschouderbandje 2 cm.
Ik sprak diverse malen mijn twijfels uit over de betreffende 4 cm, maar dit was nodig volgens de verkoopster (op dat moment tijdens het passen, voelde de genoemde 4cm goed).
Heden de bikini gehaald, en wat bleek, 4 cm veel te veel (de bikini zat totaal niet meer). Wat nu te doen. Er werd nu (in het bijzijn van de eigenaresse) voorgesteld om het ruggedeelte iets in te nemen, e.e.a. zou kunnen helpen.
Wat zijn nu mijn rechten. De huidige bikini's in de winkel zijn reeds 40% afgeprijsd, echter de vorige week heb ik e.e.a. bekeken, en vond hier niets bij.
Hartelijk dank voor de reactie.

443 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sporten,

De verkoper is volledig aansprakelijk voor de verprutste bikini. Derhalve dient hij een goed vervangend produkt te leveren of de aankoopsom volledig te retourneren. Wil de verkoper daaraan niet meewerken dan kun je de koop ontbinden en je geld terug eisen. Doe dat laatste wél schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reactie.
Echter de bikini is 1 jaar oud, geld dan hier niet voor, dat een redelijke afschrijving t.b.v. het dragen van de bikini in mindering gebracht wordt door de eigenaresse van de winkel ??
Gaarne nog even reactie.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2009 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag sporten,

Voor het nemen van de maat voor het inkorten, is de koper volledig verantwoordelijk. Vanuit die optiek dient de verkoper je schadeloos te stellen. Omdat de bikini echter al een jaar oud is, is enige afschrijving wel denkbaar. Zelf denk ik dan aan bijvoorbeeld een percentage van ongeveer 25%.

Met vriendelijke groet, ReadAC.